Ursprungligen postat av lausvik
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Utrustningstråden för haspelentusiaster
Collapse
X
-
ahhh....hör att det kliar i fingrarna.....Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggKöpstopp å köpstopp...all införskaffning går att motivera. Sen är frågan om det ska mörkas för sambo o dylikt, vilket brukar vara det svåra. Eftersom jag inte haspelfiskar så ofta kanske jag ändå borde ha en finrulle till ändamålet...för sakens skull.
/S
Kommentera
-
TjäänaUrsprungligen postat av KN Visa inläggHur mycket jag än försöker så kan jag inte motivera en Stella, för mig själv alltså.
Vem vet, kanske kan du motivera Lausvik och Harleqiune.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Jag har sagt det förut men jag säger det igen: Särbo är den ultimata lösningen!Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggKöpstopp å köpstopp...all införskaffning går att motivera. Sen är frågan om det ska mörkas för sambo o dylikt, vilket brukar vara det svåra.
Kommentera
-
-
Den där är ruggigt snygg! Påminner i stil om en klassisk kamera. Kul med rullar som vågar sticka ut i design eller konstruktion. ABU´s sista Svensktillverkade haspel (Suverän) är en annan riktigt "udda" modell konstruktionsmässigt. Här kommer en riktigt djupdykning/hyllning till Suveränen för de som är intresserade http://www.alanhawk.com/reviews/suv4.htmlUrsprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inläggKan inte påstå att jag är någon haspelentusiast men en Ever Green Opus-1 kanske kan falla en (ursäkta uttrycket) retronörd i smaken. Retroutseendet gillar jag i alla fall starkt även om jag inte vet mycket om rullen.

Kommentera
-
Vi får helt enkelt mailbomba Abu i Svängsta och kräva att de tar upp produktionen på Suverän.Ursprungligen postat av Hippo Visa inläggDen där är ruggigt snygg! Påminner i stil om en klassisk kamera. Kul med rullar som vågar sticka ut i design eller konstruktion. ABU´s sista Svensktillverkade haspel (Suverän) är en annan riktigt "udda" modell konstruktionsmässigt. Här kommer en riktigt djupdykning/hyllning till Suveränen för de som är intresserade http://www.alanhawk.com/reviews/suv4.html
Kommentera
-
TjäänaUrsprungligen postat av lausvik Visa inläggJag har sagt det förut men jag säger det igen: Särbo är den ultimata lösningen!
Kan bara hålla med. Är hon dessutom fiskeintresserad så är inköpsmöjligheterna i princip obegränsade.
På dom igen
Bb
Kommentera
-
Tror den får svårt att bli någon storsäljare..tyvärr! Den är kul då den har extremt få delar, riktigt gedigen känsla..men tung och inte lika lättvevad som moderna med annan växeltyp är. Har köpt på mig 3 st när de såldes ut billigt...nu tror jag priserna börjat stiga på begagnatmarkanden. Kanske delvis pga Alans artikel..Ursprungligen postat av harlequine Visa inläggVi får helt enkelt mailbomba Abu i Svängsta och kräva att de tar upp produktionen på Suverän.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
277 191 visningar