Utrustningstråden för haspelentusiaster - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Utrustningstråden för haspelentusiaster

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
    Mja, du har naturligtvis rätt i att ett så här pass fint spö naturligtvis närmast kräver en riktigt bra rulle. PolarVargen går alltså bort men någon Stella blir det knappast. För närvarande råder totalt köpstopp på spö/rullfronten. Jag skruvade på en gammal Cardinal C4 i går kväll för att torrtesta balansen och det kändes som ett bra ekipage, åtminstone så länge det handlar om nylonlina (vilket det ju för det mesta gör). Spöet ser, för övrigt, rätt old school ut. En D.A.M. Quick Retro 200 skulle sitta som en smäck.
    Retro rullen är snyggare än Stellan och du får en tysk combo på köpet. USA och Japanprylar är officiellt ute!

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
      Köpstopp å köpstopp...all införskaffning går att motivera. Sen är frågan om det ska mörkas för sambo o dylikt, vilket brukar vara det svåra. Eftersom jag inte haspelfiskar så ofta kanske jag ändå borde ha en finrulle till ändamålet...för sakens skull.
      ahhh....hör att det kliar i fingrarna.....

/S
      [FONT=Verdana]Karta om Havsöringsplatser i Stockholmsområdet [/FONT]
      [FONT=Verdana] Havsöring i Stockholmsområdet (från land) [/FONT]

Kommentera

Hur mycket jag än försöker så kan jag inte motivera en Stella, för mig själv alltså.

Kommentera

Ursprungligen postat av KN Visa inlägg
          Hur mycket jag än försöker så kan jag inte motivera en Stella, för mig själv alltså.
          Tjääna
          Vem vet, kanske kan du motivera Lausvik och Harleqiune.
          På dom igen
          Bb

Kommentera

Köpstopp å köpstopp...all införskaffning går att motivera. Sen är frågan om det ska mörkas för sambo o dylikt, vilket brukar vara det svåra.
            Jag har sagt det förut men jag säger det igen: Särbo är den ultimata lösningen!

Kommentera

Kan inte påstå att jag är någon haspelentusiast men en Ever Green Opus-1 kanske kan falla en (ursäkta uttrycket) retronörd i smaken. Retroutseendet gillar jag i alla fall starkt även om jag inte vet mycket om rullen.

Senast ändrad av Magnus (Sthlm); 2014-02-03, 11:53.

Kommentera

Ursprungligen postat av Magnus (Sthlm) Visa inlägg
                Kan inte påstå att jag är någon haspelentusiast men en Ever Green Opus-1 kanske kan falla en (ursäkta uttrycket) retronörd i smaken. Retroutseendet gillar jag i alla fall starkt även om jag inte vet mycket om rullen.

Den där är ruggigt snygg! Påminner i stil om en klassisk kamera. Kul med rullar som vågar sticka ut i design eller konstruktion. ABU´s sista Svensktillverkade haspel (Suverän) är en annan riktigt "udda" modell konstruktionsmässigt. Här kommer en riktigt djupdykning/hyllning till Suveränen för de som är intresserade http://www.alanhawk.com/reviews/suv4.html

Kommentera

Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
                  Den där är ruggigt snygg! Påminner i stil om en klassisk kamera. Kul med rullar som vågar sticka ut i design eller konstruktion. ABU´s sista Svensktillverkade haspel (Suverän) är en annan riktigt "udda" modell konstruktionsmässigt. Här kommer en riktigt djupdykning/hyllning till Suveränen för de som är intresserade http://www.alanhawk.com/reviews/suv4.html
                  Vi får helt enkelt mailbomba Abu i Svängsta och kräva att de tar upp produktionen på Suverän.

Kommentera

Ursprungligen postat av lausvik Visa inlägg
                    Jag har sagt det förut men jag säger det igen: Särbo är den ultimata lösningen!
                    Tjääna
                    Kan bara hålla med. Är hon dessutom fiskeintresserad så är inköpsmöjligheterna i princip obegränsade.
                    På dom igen
                    Bb

Kommentera

Vi får helt enkelt mailbomba Abu i Svängsta och kräva att de tar upp produktionen på Suverän.
                      Tror den får svårt att bli någon storsäljare..tyvärr! Den är kul då den har extremt få delar, riktigt gedigen känsla..men tung och inte lika lättvevad som moderna med annan växeltyp är. Har köpt på mig 3 st när de såldes ut billigt...nu tror jag priserna börjat stiga på begagnatmarkanden. Kanske delvis pga Alans artikel..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      277 191 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13