Snikigaste UL kombon? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Snikigaste UL kombon?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Snikigaste UL kombon?

    Hejsan,

    Ska skaffa ett ul-set som ska vara billigt men bra.

    Rullen importeras från Kina

    http://www.aliexpress.com/item/Truli...844859094.html

    Men vad ska man ha för spö? Ska vara 5-6 fot och betesvikt typ 2-10g Max 200kr men ändå bra.

  • #2
    Är rullen redan köpt?

    Kan det inte vara aktuellt med ett bättre begagnat tex Abu-set framför nytt budget-set?

    Även om du köper rulle och spö relativt billigt för ett par hundra styck så ska det på lina också som kostar 150:- mm.

    För en femhundring kan du hitta ett obetydligt använt och komplett set.
    Alumacraft så klart!

    Kommentera


    • #3
      Mest kul att testa en kinarulle och labba lite för små pengar.

      Kommentera


      • #4
        Hittar inga kinagrejer, däremot ett rött (det måste ju vara coolt och snyggt enligt sonen på 8år) Jack sheldon spö med delat handtag för 275kr som kändes bra i affären.

        Men man har ju några månader på sig att leta.

        Kommentera


        • #5
          Okej, det blir nog inte så sniket eftersom grabben kände på ett yasei red perch 190 på fiskeaffären och han vill absolut inte ha något annat (jag förstår honom).

          Kommentera


          • #6
            nu tappade du mig....du skall skaffa ett snik ul-set mest för att du vill testa en kinarulle...men nu blir det inte så för att grabben hellre vill ha ett yaseispö.....?? lyd ett gott råd...köp ordentliga grejer åt grabben så kommer han kanske att gilla att fiska senare med...och det blir mindre trubbel för dig (och mer fisketid) med grejer till honom som inte jäklas stup i ett
            Never let your memories be greater then your dreams...

            I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
              nu tappade du mig....du skall skaffa ett snik ul-set mest för att du vill testa en kinarulle...men nu blir det inte så för att grabben hellre vill ha ett yaseispö.....?? lyd ett gott råd...köp ordentliga grejer åt grabben så kommer han kanske att gilla att fiska senare med...och det blir mindre trubbel för dig (och mer fisketid) med grejer till honom som inte jäklas stup i ett
              Vill inte egentligen köpa så dyra grejer till en 8 åring, han ska få prova haspel efter att ha kört abumatic ett par år och då tänkte jag kombinera detta genom att testa en kinarulle som fått bra kritik här på forumet och ett lite billigare spö. Risken är ju att det åker över bord eller hanteras lite ovarsamt i början.

              Jag tror inte att spöt har så stor betydelse i den bemärkelsen att det skulle "strula" och inkräkta på min fisketid, men jag kan alltid låna yasei spöt då även jag tycker det känns superskönt.

              När det gäller rulle så kan det hända att en sienna införskaffas om trulinoya'n inte skulle vara till belåtenhet.

              Är du med nu?

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 299 svar
              262 596 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg barnmorskan  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              858 svar
              139 382 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gaddivar  
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 031 svar
              193 529 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
              7 svar
              2 141 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg billion
              av billion
               
              Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
              79 svar
              12 288 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Torekrok  
              Arbetar...
              X