Trasig BFT Tafs! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasig BFT Tafs!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Måste ju fråga om någon vet om det är samma material i No Kink titantafsen som det är dom som gått av, fått tips om detta och att dom är knytbara lät lätt snabbt och smidigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
      Måste ju fråga om någon vet om det är samma material i No Kink titantafsen som det är dom som gått av, fått tips om detta och att dom är knytbara lät lätt snabbt och smidigt.

Den som gick av för mig var BFT´s färdiga Titanium seven strand leader 18" no kink. själva vajern är det ju inget fel på men det är precis som för dem andra att vajerlåset släpper så beteslåset flyger sin iväg.

Kommentera

jag tror såhär.

det verkar som det är 7strand ti versionen många har problem med.
        är inte själva vajern som är av bristande kvalité utan crimpsen.

crimpsen är av den sämre sorten och för hårt pressade, eller bara pressade på fel sätt.
        detta medför att en eller kardeler skadas vid tillverkning eller att crimpsen går sönder vid användning (påfrestning)

skulle vara kul å höra något från cwc om detta.

Kommentera

Ursprungligen postat av NiklasF Visa inlägg
          Tidigare har BOA varit dåligt, men längesen jag hörde något om det nu.
          I ena kastet kunde tafsen "hålla för ett tåg" och i nästa gick den av av princip ingenting, det är vad jag läst iallafall.

Har även dragit av sån vajer med händerna, men det är när man gör en ögla så det blir en brytpunkt

Kommentera

Kört med http://www.sportfiskeprylar.se/sv/ar...-18-60lbs.html i två år nu. Kört med exakt samma, varje fiske tur. Jag drog min båt som väger en bra bit över 600kg uppströms med rullen med den tafsen på, efter ett hårt bottennapp. Vilket vissa sig vara ett cykelhjul rejält nergrävt i bottnen.

Då jag bara började fiska gädda med jerkbait när jag skaffade tafsen har den även varit med om en massa 100g+ jerks å en jävla massa skatbo när jag började lärde mig kasta, inte gått av någon gång.
            Har aldrig haft något problem med den tafsen, är mest sugen på att börja göra egna pågrund av att man själv kan bestämma exakt längd osv.

Som Trumman från bft säger själv, man ska inte trycka ihop tafsen. Då pajar man fiberna, som folk antagligen redan nämt här.
            Man ska knyta den, sen om man vill en krympslang över.
            Observera - lys ej på jordekorrarna, de kan bli bländade.

Kommentera

Ok, då kör jag på No Kink 60lb och Staylok och knyter själv så ska man vara safe då?

Kommentera

Okej lite uppdatering, gick ner igår till affären. Fick en ny tafs direkt både jag och min kusin passade på att handla lite! Min kusin köpte bla big bandit Deep crankbait (200kr)

Imorse vid 5 så åkte jag och min bror och kusin ut. Alla hade nya BFT tafsar på spöna!

Min bror fick en ca 2kg gädda på andra kastet och tafsen pajade direkt .. 2h senare KASTAR min kusin med sin nya big bandit och mitt i kastet försvinner draget med beteslåset..

Va fan 3 tafsar och alla pajar , båda två hade nya drag på spöna.. (Min bror hade min sprillans nya platypus)

Kommentera

Ursprungligen postat av Monster Visa inlägg
                  Okej lite uppdatering, gick ner igår till affären. Fick en ny tafs direkt både jag och min kusin passade på att handla lite! Min kusin köpte bla big bandit Deep crankbait (200kr)

Imorse vid 5 så åkte jag och min bror och kusin ut. Alla hade nya BFT tafsar på spöna!

Min bror fick en ca 2kg gädda på andra kastet och tafsen pajade direkt .. 2h senare KASTAR min kusin med sin nya big bandit och mitt i kastet försvinner draget med beteslåset..

Va fan 3 tafsar och alla pajar , båda två hade nya drag på spöna.. (Min bror hade min sprillans nya platypus)

Detta förstår jag inte, man har något som är dåligt, men fortsätter använda samma märke, speciellt efter att man sett att många har haft problem med det.

Fast bra av fiskebutiken som tjänar mycket $$$

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                    Tidigare har BOA varit dåligt, men längesen jag hörde något om det nu.
                    I ena kastet kunde tafsen "hålla för ett tåg" och i nästa gick den av av princip ingenting, det är vad jag läst iallafall.

Har även dragit av sån vajer med händerna, men det är när man gör en ögla så det blir en brytpunkt
                    BOA?
                    blir det inte alltid en brytpunkt när man gör en ögla, du får gärna förklara mera ingående hur du menar.

Kommentera

Ursprungligen postat av daikai1 Visa inlägg
                      Detta förstår jag inte, man har något som är dåligt, men fortsätter använda samma märke, speciellt efter att man sett att många har haft problem med det.

Fast bra av fiskebutiken som tjänar mycket $$$
                      Fast nu förstod jag det som om att dom fick nya tafsar utan att behöva betala för sig, kan ju ha varit en dålig sändning ifrån BFT, annars hade kanske inte butiken gjort som dom gjort kan jag tänka.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      274 155 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13