Trasig BFT Tafs! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trasig BFT Tafs!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fick hem min 60lbs heldragna BFT och knöt första tafsen med den. Kan informera om att det går jättebra att göra helt runda hål i fingertopparna med den. Aj som faaan!!

@Niklas F, ser fint ut. Själv har jag lyxat till det med krympslang över knutarna. Testade förresten Staylok på mina förra tafsar av BFT 50lbs men störde mig på att de inte klarade grövre betesöglor på tex 40cm ålen och ett par handgjorda jerkar jag har.

Kommentera

http://shop.lundgrensfiske.com/produ...?product=12776 Denna kör jag med o är nöjd. Fast hatar när smågäddorna lyckas göra kink på dom ibland. O kör man med mjuk wire så ser den ut som en telefonsladd
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Everflow skrev det här 2009 tycker det stämmer rätt bra på 60 ibs titanium tafsar.

mvh Fredrik

Förstod inte heller vad folk snackade om i början.. BOA som går av??. Hade inga problem alls med det i början. dock gillar jag inte att gambla med utrustningen, så när första betet försvann av ett helt oförklarligt tafsbrott så kasserade jag BOA materialet för gott. Har ett flertal kompisar som blivit av med fina fiskar och beten pga mycket mystiska tafsbrott... materialet känns inte pålitligt. Det är synd, för dess övriga egenskaper är klockrena..

köp hellre Titanium toothproof som folk tidigare nämnt om du vill ha något liknande som håller mycket bättre. Annars funkar det ju med vilket hållbart tafsmaterial som helst i princip, kör du en coated wire får du byta lite oftare bara.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 355 svar
        274 053 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg engqvist  
        Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13