Skillnaden mellan spinn vs vertikalspön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnaden mellan spinn vs vertikalspön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Konstigt, den funkar på datorn jag skrev inlägget på men inte mobilen!

Ser faktiskt inte att det är skrivet nån recension där?

Men det låter ju bra om du är nöjd iaf, hur skulle du beskriva aktionen?

Kommentera

Ursprungligen postat av warmiz Visa inlägg
      Konstigt, den funkar på datorn jag skrev inlägget på men inte mobilen!

Ser faktiskt inte att det är skrivet nån recension där?

Men det låter ju bra om du är nöjd iaf, hur skulle du beskriva aktionen?
      Skrolla så långt ner du kan så syns recensionen.

Jag har sjufotaren, upp till 28 gram. Ganska styvt spö, men kastar bra ändå. Funkar fint med jiggskallar från tio gram och uppåt. Prisvärt spö som kunde varit aningen mer känsligt, men då får man kanske gå upp i pris en bra bit.

Edit: du länkade kanske spinnspöt? Svårt att veta när länken inte ville funka. Jag har iaf haspel-versionen av samma spö, där finns också min recension.
      Senast ändrad av Träben; 2014-10-09, 19:32.

Kommentera

Yes det var spinnspöt jag länkade till, ska kika på haspelversionen och se va du skrivit om det då! Men frågan är om de är samma spö? Spinnspöt är inte fullt 7 fot va de verkar

Kommentera

Yes det var spinnspöt jag länkade till, ska kika på haspelversionen och se va du skrivit om det då! Men frågan är om de är samma spö? Spinnspöt är inte fullt 7 fot va de verkar
          Haspel-versionen finns i flera längder och kastvikter.

Kommentera

Beställde spinnvarianten 7-21g igår iaf så får väl återkomma med en åsikt om det är av intresse

Kommentera

Beställde spinnvarianten 7-21g igår iaf så får väl återkomma med en åsikt om det är av intresse
              hunnit testa spöt??

Kommentera

Plockar upp denna gamla tråd då det gått ett tag och rykten säger att det kommer att komma lite spännande saker på mässan i mars och jag har inte kommit till skott ännu så frågan kvarstår alltså.

Lite mera om vad jag kommit fram till att jag vill använda det till är att jag vill ha ett som är 6,5-7" och klarar -30gr (har använt ett 6" ABU 5-25gr i år ihop med en Revo Inshore) lärdommen är att jag vill ha lite längre och kunna kasta 25gr skallar med 4" Relax så då bör -30gr passa bra.

Har läst på i de trådar som finns om lättspinn/abborre med multi och vissa spön återkommer och dessa ska jag kika på och vore kul med lite skvaller om det som kommer på mässan om någon har lite inside information ;-)

Blir nog en ny rulle med och jag kommer då inte att köra UL/Finesse med den så kan komma undan med lite enklare, har läst positiva saker om ABU Revo Premier, Silver Max samt några Shimano rullar och dessa ska kollas på med på mässan men tar gärna lite mera info om rullar med.

Något som slagit mig är att detta fiske påminner väldigt mycket om Bassfisket som även andra nämnt och de grejor de använder borde klara kraven och som skrivits är det väl i vissa fall samma saker med andra namn här i Svedala som de kör Bass med i USA?

Vill på denna utrustning även kunna köra ytbeten som popper och annat kul i samma viktklasser men det ska väl funka gissar jag?

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Plockar upp denna gamla tråd då det gått ett tag och rykten säger att det kommer att komma lite spännande saker på mässan i mars och jag har inte kommit till skott ännu så frågan kvarstår alltså.

Lite mera om vad jag kommit fram till att jag vill använda det till är att jag vill ha ett som är 6,5-7" och klarar -30gr (har använt ett 6" ABU 5-25gr i år ihop med en Revo Inshore) lärdommen är att jag vill ha lite längre och kunna kasta 25gr skallar med 4" Relax så då bör -30gr passa bra.

Har läst på i de trådar som finns om lättspinn/abborre med multi och vissa spön återkommer och dessa ska jag kika på och vore kul med lite skvaller om det som kommer på mässan om någon har lite inside information ;-)

Blir nog en ny rulle med och jag kommer då inte att köra UL/Finesse med den så kan komma undan med lite enklare, har läst positiva saker om ABU Revo Premier, Silver Max samt några Shimano rullar och dessa ska kollas på med på mässan men tar gärna lite mera info om rullar med.

Något som slagit mig är att detta fiske påminner väldigt mycket om Bassfisket som även andra nämnt och de grejor de använder borde klara kraven och som skrivits är det väl i vissa fall samma saker med andra namn här i Svedala som de kör Bass med i USA?

Vill på denna utrustning även kunna köra ytbeten som popper och annat kul i samma viktklasser men det ska väl funka gissar jag?
                  Hej Bosse Rospigg;

Har du vägarna förbi Bålsta någon gång före eller efter mässorna har jag massor av olika spön i olika längder, material och viktklasser som du själv kan testa och välja bland tills du hittar något du verkligen gillar och vill fiska med i framtiden...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                  Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                    Hej Bosse Rospigg;

Har du vägarna förbi Bålsta någon gång före eller efter mässorna har jag massor av olika spön i olika längder, material och viktklasser som du själv kan testa och välja bland tills du hittar något du verkligen gillar och vill fiska med i framtiden...

http://www.trumman.com/fisketips.htm
                    Old Firehand
                    Detta måste vara 2 själar och en tanke för jag hade tänkt skicka ett mail till Dig och höra om Du hade något lämpligt på lager men låta Dig komma igång efter helgerna och så kommer detta erbjudande ;-)

Tro det eller ej men jag har faktiskt mitt första UL spö kvar ett Ugly Stick som måste kommit från Dig för typ +30 år sedan ett 5,6" ca -10gr med kort svart screwdown handtag och nästan inget bakhandtag och supermjukt, alla beteckningar är borta sedan länge men det har jag landat massor med fisk på det spöt.
                    Störst var en ca 8kg gädda hade ingen våg med och på rullen satt en 0,20 nylon och då fick spöt bevisa att det faktiskt går att böja det så toppen når handtaget som på reklambilderna och inte bara en gång ;-)

Så vilket spö skulle Du välja för detta som en startpunkt för Du har ju haft rätt hittills i alla goda råd Du gett mig sedan 1978 då vi gjorde första affärerna, 2st Lowrance blinklod, snacka om lyft för fisket ;-)

Hör av mig via mailen
                    Bosse

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 834 visningar
                    0 gillar