MHX klinga spinnspö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

MHX klinga spinnspö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• MHX klinga spinnspö.

MHX klinga spinnspö.

Är det någon här som byggt eller låtit bygga ett spö på denna klinga? positiva och negativa erfarenheter?
    Tar givetvis emot förslag på andra klingor och vad som är positivt med just dessa..

Är väldigt sugen på att låta bygga mig ett spö på en 8" 2-6oz klinga odelat. Fick tips om dessa MHX klingor men det var bara från en person och vill gärna ha fler synpunkter.

//Roger
    I näst kast så .....

Hej!

Ingen erfarenhet av klingor för tyngre fisket,men har byggt några spö på MB klingorna och jag
    tycker att de är sköna och prisvärda

/C

Kommentera

generellt kan man väl säga att du får mycket klinga för pengarna om du köper MHX,speciellt deras HM serie...i alla fall jämfört med de flesta klingor i samma prisklass eller massproducerade spön.Skall man dock lägga en massa pengar/tid på att bygga själv eller låta bygga ett spö är det frågan om det är värt att spara dessa slantar mot vad ett spö beställt på en riktigt bra klinga skulle kosta...eller vad ett färdigbyggt bra spö som t.ex ett av de bättre st.croix kan inhandlas för hos en del handlare....mycket beror på vad du kan få för prislapp på ett spö byggt på beställning...
      Senast ändrad av byggarn; 2015-07-25, 21:26.
      Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har 2 MHX-klingor, fast bara en av dem är färdigt spö
        Tycker den klinga jag testat är riktigt skön, mitt favoritspö för tillfället.
        Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
        En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Ursprungligen postat av Mooki Visa inlägg
          Har 2 MHX-klingor, fast bara en av dem är färdigt spö
          Tycker den klinga jag testat är riktigt skön, mitt favoritspö för tillfället.
          Är dessa MHX-klingor underklassade som många av de amerikanska klingorna?
          I näst kast så .....

Kommentera

Den jag kört med är medium fast, klassad 7-28g (typ).
            Langar beten runt 12g utan större problem, fast allra helst vill den ha närmre 18-20g.
            Går även att köra med beten uppemot 40g, fast tveksamt om jag skulle vilja lasta på mer än så.
            M a o, inte fullt så underklassat som en del andra spön jag har men kanske ändå en aning. Tror 12-35g vore mer sant.
            Har inte kört nån CCS/RDA-mätning, men funderat lite åt det hållet.
            Bildstudie över mina multirullars multiplicerande (det måste ske barnförbjudna saker när jag inte ser, för de förökar sig hela tiden ):
            En blygsam början .. Det börjar arta sig .. Börjar så smått spåra ur nu...

Rull-terminologi (innehåller länkar till mina Rullmekartrådar)

Kommentera

Som spöbyggare tycker jag att MHXklingorna är riktigt fina. Personligen så tycker jag bättre om MHX bättre än St Qroix.

Kommentera

I samma prisklass finns American tackels Bushido freshwater klingor som jag tycker är bättre än mhx
                jag har byggt på båda och upplever American tackel klingorna lite piggare

Kommentera

Hydraklingorna ligger väl där nånstans dom med prismässigt....och de anses vara riktigt bra klingor....kanske lite svåra att få tag på bara om man jämför med de andra som Hi-level kan leverera...

kollar man lite forum får man uppfattningen att de flesta MHX klingor inte är underklassade om det inte rör sig om klingor
                  speciellt till bassfisket....å andra sidan är det ju amerikanska forum också...

Bygger själv ett på en Muskyklinga MU96H 2-6 oz för tillfället...gäddpåkar har dock inte prio ett hos mig så den är inte klar
                  så jag kan inte säkert säga, men jag tycker inte den verkar underklassad....färdigt kanske det dock visar sig annat...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  273 528 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13