Välja Gunki-spö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Välja Gunki-spö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Välja Gunki-spö

Är grymt sugen på att skaffa nytt abborrspö till säsongens fiske.

Står i valet och kvalet mellan två spö från Gunki.
    Skiljer ju rätt mycket i pris så vore guld om någon har erfarenhet av dessa som ni vill dela med er av?

Lyx

Budget

Kommer mestadels bli jiggning men även lite mindre wobbler och crankbait.

Shigekin är grym

Kommentera

Här har du gunki shigeki spöna dock med trigger/multi modell för 1130kr och pecheur har jag handlat ifrån utan problem ett gunki shigeki 5-18 rättare sagt för dryga 1600kr men dem verkar inte finnas i lager är de utgående modeller?

Här har du nya iron t street serien haspel för en schysst penning.

Och här har du nya iron t serien haspel för samma peng

Iron T serien verkar byta ut Shigeki spöna även på gäddsidan med vikter och klassningar av spön vet inte hur det ligger till dock.

Kan tillägga som i andra trådar att mina Gunki/Illex spön är fina men definitivt överhypade pris mässig här i Sverige då ofta kan fås för 2-3tkr mindre utomlands mot vad vissa Svenska handlare tar!

/Apan

Kommentera

Tackar för länkarna!
        Lutar kraftigt åt Shigeki när man kan komma ner en bit från de sjuka priserna på svenska sidor.

Kommentera

Tummen upp för shigeki!
          Supernöjd med mitt

Kommentera

Köpte ett Shigeki 5-18 från Tyskland förra året och är mycket nöjd. Jag fiskar ungefär till hälften med wobblers och hälften med jiggar men om jag endast fiskat med jiggar hade jag valt 3-12gr utan att tveka!

Kommentera

Ursprungligen postat av Monkey Visa inlägg
              Här har du gunki shigeki spöna dock med trigger/multi modell för 1130kr och pecheur har jag handlat ifrån utan problem ett gunki shigeki 5-18 rättare sagt för dryga 1600kr men dem verkar inte finnas i lager är de utgående modeller?

Här har du nya iron t street serien haspel för en schysst penning.

Och här har du nya iron t serien haspel för samma peng

Iron T serien verkar byta ut Shigeki spöna även på gäddsidan med vikter och klassningar av spön vet inte hur det ligger till dock.

Kan tillägga som i andra trådar att mina Gunki/Illex spön är fina men definitivt överhypade pris mässig här i Sverige då ofta kan fås för 2-3tkr mindre utomlands mot vad vissa Svenska handlare tar!

/Apan
              Såg detta spö http://www.pecheur.com/en/se/buy-spi...-s-133709.html
              Såg att det fanns 5-18 (som jag tänkt mig) men även 5-21 som är ett kortare spö. Frågan är om inte 5-18 (228cm) är bättre att satsa på för att kasta mestadels jigg men även småwobblers ?
              Och är det där en haspelvariant ?

Kommentera

Ser ut att vara från den nya serien Iron T 5-18g 228cm blev en hit och säljs slut hela tiden. Det är ett spö som du kastar långt med och har en snabb fin topp. Ja det är haspel. Haspel har ett S medans baitcasterspöna har ett C i namnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Thobbe.B Visa inlägg
                  Ser ut att vara från den nya serien Iron T 5-18g 228cm blev en hit och säljs slut hela tiden. Det är ett spö som du kastar långt med och har en snabb fin topp. Ja det är haspel. Haspel har ett S medans baitcasterspöna har ett C i namnet.
                  Perfekt, tack Thobbe
                  Då inväntar jag den modellen, känns bra med den längden kontra det kortare som var 5-21.
                  Har du/ni några tips på en bra haspelrulle till detta maxpris ca 1500:- ?

Kommentera

Har själv ett Gunki Shigeki S-198ML 3-12g, Det klarar lätt att kosta drag upp till runt 20g men sen blir det lite jobbigt. Jag kör mestadels med jigg men har börjat fiska med med crankbaits så det skulle vara intressant att pröva Shigekispöt som är en eller ett par klassningar högre. Alltså ett med rek.vikt på max 18 eller 21g för jag gillar verkligen klingan.

Nu råder dock en viss förvirring om Shigeki-serien. Beroende på vilken av årets katalog man kollar i. I den franska versionen finns fortfarande hela serien med, kollar jag i den engelska så har ett par spön tagits bort och vad det framstår ersatts av Iron-serien.

Hade jag haft FB så hade jag frågat dom hur det är med produktionen av Shigeki under 2016.
                    Har någon mer info och kan tillägga något i ämnet så är det uppskattat.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    274 103 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13