Daiwa Prorex-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Daiwa Prorex-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite nyfiken är det kort bakhandtag eller varför shorty? En nästan åttafotare är ju inte kort iallafall

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
      Lite nyfiken är det kort bakhandtag eller varför shorty? En nästan åttafotare är ju inte kort iallafall
      Mycket bra fråga. Har ingen aning, men hoppas verkligen på ett kortare bakhandtag.

      Kommentera


      • Blev hastigt och lustigt vid ett ags 30-70 haspel på tradera -klämt å känt på det förut i butik men inte varit övertygad men det ska bli kul att testa inom en snar framtid

        Kommentera


        • Hallå!


          Ja kanske missar något som avhandlats ett gäng sidor bakåt men jag är tämligen sugen på att lägga en order snarast, så därav ha överseende med att jag inte har möjlighet gå igenom 108 sidor tills imorgon.

          Jag har bestämt mig för ett 8'0" Prorex spö, antingen E eller X. Förmodligen så blir det X, det som äger namnet Lazy Pike ihop med finare XR serien(och AGS?).

          Iallafall, jag upptäcker då online att det finns Prorex X 8'0" -120g och så finns det även Prorex X 8'0" -120 v2.

          I beskrivningen märker jag att v2 har ett annat rullsäte än den tidigare modellen.
          Så min fråga blir då, är v2 det givna valet eller är den ursprungliga versionen exakt lika bra fast bara med ett annat rullsäte?

          Jag kastar mycket sällan mer än 100g, men jag vill kunna kasta 110-120g om jag känner för det, men absolut inte mer än så.

          Jag vill alltså åt ett spö som är korrekt klassat och därav potentiellt är lite roligare med de 60-80g jag oftast kastar.

          Så vad råder ni Prorex experter mig till att köpa? Prorex E? Prorex Xr? Eller Prorex Xr v2?

          Tack för hjälpen på förhand! Ska nu försöka gå igenom ett gäng sidor bakåt i tråden men har begränsat med tid tyvärr.


          Mvh

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 332 svar
          265 873 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          865 svar
          140 712 visningar
          16 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 032 svar
          194 848 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg MathiasJK  
          Startad av Mankan G, 2017-02-01, 16:03
          256 svar
          79 381 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg JONNIE ROCKER  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 216 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Arbetar...
          X