Jag skulle hellre ta Prorex AGS:en men som studerande hade jag helt enkelt inte råd vid tillfället. Men jag har aldrig fått mer spö för pengarna så jag är galet nöjd oavsett!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tips på downsize-kit?
Collapse
X
-
Ja jag får väl bestämma lite budget först... Det blir en viss skillnad om man går på sz black och en tatula eller ett prorex ags med en coastal som föreslagits. Tror jag slår till på ett spö ganska omgående, har en trimmad 5601jb som får tjänstgöra till en början. Men helst vill jag ha en liten nätt rulle på ett sådant spö.
Kommentera
-
Nu är jag inte särskilt kunnig inom ABUs rullar men Lexa 300 som är en ganska kraftig LP funkar utmärkt på Prorex-spöt. Jag har egentligen ingen anledning av vilja byta förutom att jag är sugen på en Coastal... Haha
Du behöver ju inte nödvändigtvis köra AGS om det är tajt med pengar. Kvalitetsmässigt är nog den billigaste Prorex i samma nivå som SZ black (men det är en spekulation), och XR är ett steg upp. Lite som ABUs Veracity känns XR som ett betydligt mycket dyrare spö.
Jag gick i tankar om SZ Black downsizer men blev lite avskräckt från abborrspöts konstiga klassning och påkighet. Jag har kvar det spöt men använder det för små busters och tailbeten runt 45 gram...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av riggs Visa inläggNu är jag inte särskilt kunnig inom ABUs rullar men Lexa 300 som är en ganska kraftig LP funkar utmärkt på Prorex-spöt. Jag har egentligen ingen anledning av vilja byta förutom att jag är sugen på en Coastal... Haha
Du behöver ju inte nödvändigtvis köra AGS om det är tajt med pengar. Kvalitetsmässigt är nog den billigaste Prorex i samma nivå som SZ black (men det är en spekulation), och XR är ett steg upp. Lite som ABUs Veracity känns XR som ett betydligt mycket dyrare spö.
Jag gick i tankar om SZ Black downsizer men blev lite avskräckt från abborrspöts konstiga klassning och påkighet. Jag har kvar det spöt men använder det för små busters och tailbeten runt 45 gram...Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gös ingvar Visa inlägg+1 på prorex 40-80. Skönaste gäddpinnen jag nånsin haft.
Haspel eller Spinn/Multi?
Tror det finns 6 olika "Prorex 40-80g" ... och jag är också intresserad.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av riggs Visa inläggNu är jag inte särskilt kunnig inom ABUs rullar men Lexa 300 som är en ganska kraftig LP funkar utmärkt på Prorex-spöt. Jag har egentligen ingen anledning av vilja byta förutom att jag är sugen på en Coastal... Haha
Jag gick i tankar om SZ Black downsizer men blev lite avskräckt från abborrspöts konstiga klassning och påkighet. Jag har kvar det spöt men använder det för små busters och tailbeten runt 45 gram...
Har ju en revo toro nacl i garaget också, kanske den får hamna på downsize-spöt då.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jonasby Visa inläggProrex AGS, Prorex XR eller Prorex?
Haspel eller Spinn/Multi?
Tror det finns 6 olika "Prorex 40-80g" ... och jag är också intresserad.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 863 visningar
0 gillar