Tips på downsize-kit? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på downsize-kit?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
    Jag tänkte om en rulle i den storleken skulle upplevas stor, men kanske inte då... Hade ett st croix mojo bass med en chronarch 201 på tidigare, det var ett smidigt kit som jag nu ångrar att jag sålde. :P

Har ju en revo toro nacl i garaget också, kanske den får hamna på downsize-spöt då.
    Är du sugen på Mojo Bass igen så har jag ett till salu.

Kommentera

Ursprungligen postat av maxb Visa inlägg
      Är du sugen på Mojo Bass igen så har jag ett till salu.
      Har inga ärenden i Stockholm den närmsta tiden och det är för dyrt att skicka odelade spön, annars så kanske.. :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
        Har inga ärenden i Stockholm den närmsta tiden och det är för dyrt att skicka odelade spön, annars så kanske.. :P
        Attans!

Kommentera

Vad väger SZ spöt? Känns som man vill ha hyfsat lätta grejer när man tänker kasta lite lättare beten.

Kommentera

Jag skulle vilja rekomendera daiwa TD 7,7 14-56g om man vill ha ett spö som är ganska likt AGS 40-80. Det går nog att få för typ samma slant som ett XR. Riktigt grymt spö som dock är ordentligt underklassat.

Kommentera

Trådskaparen verkar leta efter ett ganska normalt gäddspinnspö, det är iaf 25-80g för mig. Jag använder ett St Croix Top n tail med en Shimano Curado 201 och är mycket nöjd.

Kommentera

Ursprungligen postat av jonnieboy Visa inlägg
                Jag skulle vilja rekomendera daiwa TD 7,7 14-56g om man vill ha ett spö som är ganska likt AGS 40-80. Det går nog att få för typ samma slant som ett XR. Riktigt grymt spö som dock är ordentligt underklassat.
                Det kan jag skriva under på även om jag har Daiwa TD 7,5' 14-56g. Vill ha lite mer längd på stora Mälaren så jag byter nu till ett nybegagnat SG Butch Light 8'6" XLNT 30-80g - om man lyfter samma vikt (500g) med dessa spön så märker man att den senare är lite vekare... Ska bli intressant och se hur det senare spöet kastar en Screamin' Devil 80g, det förra gör det ganska bra (men på gränsen av vad den klarar...)

Kommentera

Antingen läser ni väldigt dåligt eller har helt konstiga referenser.
                  SZ black är ju inte snabbt och toppigt om du jämför mot tex ett veritas.
                  Jag fiskar med båda samtidigt och efter men kastat med veritas är det ju inte ens i närheten av snabbt och toppigt.

Tycker detta fenomen genom syrar många trådar att folk går in och om helt andra saker än vad som efterfrågas!

Kommentera

Har ett volatile pike 7'9 50-90g och en daiwa tatula 200. Bästa combon jag ägt och då har jag haft mängder med prylar

Kommentera

Ursprungligen postat av sandmark Visa inlägg
                      Har ett volatile pike 7'9 50-90g och en daiwa tatula 200. Bästa combon jag ägt och då har jag haft mängder med prylar
                      Det är ju dock inte så snabbt och toppigt.. Men ett gött spö helt klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 862 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04