Abborre spön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre spön?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Va in på sportings sida,dom spöna såg riktigt trevliga ut,ska bli kul å känna på dom.
    Stod inte så mycke info på sidan.
    Tack för namnet på klingan,då har ja lite mer å googla påhehe!!

Kommentera

• Titaniumklinga - är det SG som är i farten nu igen?

Kommentera

• Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
        Säger inte allt det här mer om BFTs spön än om huruvida lättare spön är omtåliga?

EDIT: Har pillat på båda spöna. Kul att man tar steget å gör teknikspecifika spön.
        Mer än att alla producenter skriver att deras spön är supersnabba och passar till att jigga, dropshot, crank. Men i själva verket så är dom långsamma och passar max till en metod egentligen
        Ja specifika spön är inte fel så vi kan välja aktion själva, tycker dock inte att supersnabba passar till allt, även om de nu råkar vara supersnabba, till vibrerande, slagiga hårdbeten och dropshot borde spöna lite annorlunda och inte alls lika varandra...

Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
        EDIT2: Blir riktigt lycklig över den skandinaviska producent som plockar upp bollen först å gör ett riktigt glasfiberspö för crankbaits.
        Vet att de har en marknad i bl a USA men i Sverige... nog har jag råkat så pass djupa och långsamma grafitspön att de kan funka väl för crankbaits - jag har dock inte prövat ett crankspö i glasfiber - vad går jag miste om?

Kommentera

• Ursprungligen postat av F Sjöborg Visa inlägg
          Säger inte allt det här mer om BFTs spön än om huruvida lättare spön är omtåliga?.
          jo, och det var också min poäng med inlägget.... dessutom är inte den klingan tunnväggig och lätt....mer lite av förmycketlimiklingan känsla...
          i alla fall i det jag hade....
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
            1. Ja specifika spön är inte fel så vi kan välja aktion själva, tycker dock inte att supersnabba passar till allt, även om de nu råkar vara supersnabba, till vibrerande, slagiga hårdbeten och dropshot borde spöna lite annorlunda och inte alls lika varandra...

2. Vet att de har en marknad i bl a USA men i Sverige... nog har jag råkat så pass djupa och långsamma grafitspön att de kan funka väl för crankbaits - jag har dock inte prövat ett crankspö i glasfiber - vad går jag miste om?
            1: Vi är eniga, om jag var otydlig. Det går en högst irriterande trend där ett snabbt spö är ett bra spö, vilket det verkligen inte alltid är. Men det har ju lett till att producenter säger att sina spön är snabba, även fast dom inte är det bara för att plocka marknadsandelar.

2. I usa och japan har de flesta serier något glasfiber eller glasfiber/grafit spö med för cranks. Du miste om en hel del. Det är underbart.

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
            jo, och det var också min poäng med inlägget.... dessutom är inte den klingan tunnväggig och lätt....mer lite av förmycketlimiklingan känsla...
            i alla fall i det jag hade....
            Citerade ditt inlägg på måfå bland dom som rabblade upp at deras bftspö gått av. Sry

Kommentera

• Jag kan förstå att man irriterar sig på att produkter "REAS" direkt. Vi jobbar dock inte med "ordinariepriser", vi jobbar med rek.priser, dvs det pris som en grossist rekommenderar att produkten ska säljas för. Men idag med växande e-handel och pressade priser så är det ingen aktör som håller de rekommenderade priserna. Rekommenderat pris på PerchFight serien spön ligger på 2295 kr minst, dvs om du jämför spön med de komponenterna (fuji, titanringar, 40t karbon samt över 2 års testande och utveckling) och därför vill man visa att det är mycket spö för pengarna genom att ge ett rek. pris. Eftersom vi nu gått direkt till tillverkaren och slipper mellanhänder så kan vi erbjuda ett grymt fint spö till bra pris. Ja hoppas det ger en bra förklaring. Trevlig helg
              Sportfiskeprylar.se - Söder Sportfiske AB
              För Sportfiskare, av Sportfiskare - Vi har inte råd att sälja skräp!

Kommentera

• Och nu kommer svartzonker cast 7'5" 6-21g... nu börjar det komma några intressanta spinnspön över 7', hoppas de alla finns att känna på under mässan, att få provkasta är nog uteslutet...

Kommentera

• Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                  Och nu kommer svartzonker cast 7'5" 6-21g... nu börjar det komma några intressanta spinnspön över 7', hoppas de alla finns att känna på under mässan, att få provkasta är nog uteslutet...
                  Ser dock ut som bakhandtaget är väldigt långt på den.

Eller det kanske inte är detta:: https://www.dogger.se/rullar-och-spo...svartzonker-ml

Kommentera

• Ursprungligen postat av _Ekman_ Visa inlägg
                    Ser dock ut som bakhandtaget är väldigt långt på den.

Eller det kanske inte är detta:: https://www.dogger.se/rullar-och-spo...svartzonker-ml
                    Njae känns som fel produktbild, är nog så här det ser ut, skulle jag gissa; https://www.sportfiskeprylar.se/sv/a...21g-spinn.html

Kommentera

• Jag har/hade ett svartzonker/abu gäddspö.
                      Det var ja inte alls impad av,otroligt dålig kvalite rakt igenom,svampigt å tilltala mig inte alls.
                      Men smaken är som baken,man har hört många som älskar å är jätte nöjda över samma spö,bland annat en av mina fiskepolare.
                      Står ju iofs att detta spöt ska va (snabbare),sen ser d ut som dom lyckats få på ett bättre rullfäste på detta spö.
                      Men det är nog inget som är aktuellt för min del

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S