Ursprungligen postat av Old Firehand
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Exklusiva jerkspön
Collapse
X
-
Ok, glöm inte att du har fått erbjudande om Lejondalsfiske, det kvarstår... ytborrarna börjar ta nu..."Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
-
är själv i jakt på just ett sådant spö! funderar på ett tica kanske ! inte så dyra heller !Ursprungligen postat av UberolaBara lite nyfiken vilka andra spön har du testat? Styvare är bättre håller jag med om, men borde finnas styva längre(7-8fot) spön också. Säljare är inte dumma, alla i usa har korta spön "plötsligt" blir långa spön bättre så då måste alla köpa långa spön istället för att använda dom spön dom redan har....
samma sak varge år, alltid nått man måste ha som är bättre än det man redan har. Är själv på jakt efter ett 7,5-8fots spö att svinga 150-200g+ mjukbeten med.
Kommentera
-
Hej Holm; Under några år var jag agent för SPORTEX här i Sverige. Det fungerade inte så bra eftersom de krävde så stora order av varje enskild spömodell. Personligen har jag för eget bruk sparat några exemplar av SPORTEX Carbon Kevlar spön såsom 11 fots BFT Pike Furusund och 12 fots BFT Mörrum. Av toppdelar till 13 fots BFT Älvkarleby har Björn Christiansson, Team Saida byggt varsitt 6 fots Carbon Kevlar jerkbaitspö med korkhandtag, Dessa jerkbaitspön väger exakt 290 gram. Att det nya CALM110066H 6´6" (1,98 m) Ugly Stik Muskie Rod jerkbaitspöt väger 310 gram beror på att det är dubbelbyggt enligt Shakespeares patenterade Howaldprocess. Om du inte orkar lyfta spöt får du gå en kurs på "Snikos Athletic Gym" här i Bålsta och lägga på dig 10-15 kilo stenhårda muskler. Det är inte bara bra för fisket utan även attraktivt för det motsatta könet!Ursprungligen postat av HolmAngående Ugly Stik spöt....310 g....kommer nog att kännas i kroppen efter en stunds fiske. Mitt Sportex väger runt 250-260 g och det är i tyngsta laget tycker jag, dock har väl placeringen av massan en rätt stor inverkan, då jag tycker mitt Sportex är lite lite framtungt. Så skall man fiska mycket med sitt jerkspö tycker jag att vikten är något man skall kolla på.
mvh/Jon
Go for your new Muskie Rod!
Old Firehand
Kommentera
-
Rudan, Kråkan missa inga mothugg, det var snarare bara jag*-)Ursprungligen postat av RudanNja, han är bara för lat för att ta upp ankaret och byta ställe.
BTW, nästa gång du träffar på dom kan du ha en liten mothuggskurs med dom. Lite väl hög tappfrekvens i den båten.............
Lustigt (nåja) det där med ditt Lamiglas-spö. Jag har ett Lamiglas 6.6 som small rakt av i ett kast. Inte överbelastade jag det heller, även om jag låg i överkant på den rekomenderade betesvikten, 6 oz. Grymmingspö i övrigt, ett av de skönaste.
//StefanSenast ändrad av tk; 2006-08-23, 14:58.Slungan
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jan OOk, glöm inte att du har fått erbjudande om Lejondalsfiske, det kvarstår... ytborrarna börjar ta nu...
Tack för ditt generösa erbjudande Herr Jan Ordförande!
Jag får inte plats med mer abborre och gös i frysen just nu. Kan vi skjuta på min utbildning till nästa sommar? De pelagiska monstergäddorna runt Sparin har jag lovat ska få smaka på mina gamla Saidawobbler nu i augusti och september.
Go for them!
Old Firehand
Kommentera
-
Ja om gäddfiske har jag inte mycket att lära dig...Ursprungligen postat av Old FirehandTack för ditt generösa erbjudande Herr Jan Ordförande!
Jag får inte plats med mer abborre och gös i frysen just nu. Kan vi skjuta på min utbildning till nästa sommar? De pelagiska monstergäddorna runt Sparin har jag lovat ska få smaka på mina gamla Saidawobbler nu i augusti och september.
Go for them!
Old Firehand
Lycka till, vattnen i Björkfjärden har aldrig varit speciellt givmilda mot mig...
"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
"Keep it simple"
//Jan O
www.fisheco.se
www.brofiske.net
www.magazinefisheco.se
Kommentera
-
Ser man till hur mycket skit man spenderar sina pengar på och hur mycket allting kostar, förstår jag inte hur man, om man är intresserad bryr sig om ngra hundralappar i prisskillnad på ett spö?
Vill man ha det optimala spöt för tungjerk, beställer man ett 6' ST.CROIX 1-5oz. Vill man ha lite mer allround beställer man ett 7' 1-3oz. Då kan man släppa det där med att grejorna går av, inte är optimala, svajar etc.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Import och entusiastprylar!av engqvistVäcker liv I denna tråd igen. Länge varit sugen att testa Daiwa Black Label spön. Som sägs vara precis...1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-09-18, 19:44 -
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
280 580 visningar