Lamiglass-spöt var knappt ett år gammalt och borde enligt mig klara av att dänga 150 grams beten ibland, det var ju ändå klassat upp till 6 oz. 168 gram om jag inte missminner mig.
Det ena Fordham-spöt du talar om har numera sin hemvist i Bålsta och besöker allt som oftast min båt. I sanning ett skönt spö. Styvt som s***n men ändå med gott om känsla. Ett av de bästa? Troligen. Synd att gubben blivit blind.( Kanske inte lever längre?)
//Stefan
Det ena Fordham-spöt du talar om har numera sin hemvist i Bålsta och besöker allt som oftast min båt. I sanning ett skönt spö. Styvt som s***n men ändå med gott om känsla. Ett av de bästa? Troligen. Synd att gubben blivit blind.( Kanske inte lever längre?)
//Stefan
Ställ dig på land. Plocka av krokarna på ett stort bete, håll i betet så hårt som man kan tänga sig att en gäddkäft nyper om det. Be kompisen gå 20m bort och dra till med ett mothugg. Du kommer bli förvånad över hur lite kraft som betet flyttas med, tänk också på att betet inte bara skall flyttas utan att en eller flera krokar också skall drivas in där det är mer eller mindre hårt.
Bara man har kul när man är ute så tycker jag inte det spelar någon roll vad man har för grejer?
Kommentera