BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

Så länge du inte rycker som bara det är det inga problem. Töjet i nylon kan faktiskt vara värre. Men rycka loss bottennapp med flätlina på en bfs spole är dock inte så smart.
    Kommer köra beten från ca 1-3 gram med air tw, hur mycket lina ska på tror du, räcker det med 50m? Tänker att man ändå inte kommer över 50m med dom vikterna eller?

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Är det någon som vet om man kan spola på morethan 0.10 på alphas air tw? Jag tänker mest om spolen klarar av det?
    Så länge du inte rycker som bara det är det inga problem. Töjet i nylon kan faktiskt vara värre. Men rycka loss bottennapp med flätlina på en bfs spole är dock inte så smart.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Är det någon som vet om man kan spola på morethan 0.10 på alphas air tw? Jag tänker mest om spolen klarar av det?
    Varför skulle inte spolen klara av den linan?

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied

Lämna en kommentar:

• Danne.k
    replied
    Ace Hawk spöet är riktigt, riktigt bra!
    För pengen bland de bästa för bfs.
    Har ett för spinn och ett för haspel men spöt gör sig bäst som spinn.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Det fick bli en alphas air tw. Ska beställa clicker till bromsen sen är jag nöjd, för tillfället :-)

Tänkte para ihop den med mitt Ace Hawk dubbel (UL toppen). Nu vill jag ha vår innan jag dör av den långsamma tråkdöden...

Lämna en kommentar:

• Amiala
    replied
    När jag beställde rulle från Digitaka var det ca 25% i moms och tullavgift. Digitaka har gratis frakt på rullar.
    Så priset x 1,25, plus 2-300 i admin avgift som fraktbolaget tar blev det för mig.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av nephilim Visa inlägg

3600+tullavgift+moms blir 4666,50. Med frakt så lär du väl landa runt 5000 spänn.
    Det den inte värd känner jag. Det är ju Steez eller Aldebaran pengar. Då går den rullen bort för min del :-(

Lämna en kommentar:

• nephilim
    replied
    Med min uträkning blir det ca 5000 kr för en rulle som kostar 3600 kr. Kan det verkligen stämma?
    3600+tullavgift+moms blir 4666,50. Med frakt så lär du väl landa runt 5000 spänn.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Med min uträkning blir det ca 5000 kr för en rulle som kostar 3600 kr. Kan det verkligen stämma?

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 870 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S  
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04