BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alman
    replied
    Har försökt att få tag på Gekabijin men lite svåra att hitta för en ok peng. Det känns som att en ok prisvärd rulle i Japan blir en ganska dyr rulle efter alla kostnader här i Sverige. Det som känns tråkigt är inte pengarna i sig utan att man betalar ett överpris. Är minst sagt allergisk mot detta.

Undrar om det finns någon som vet en ok sida att beställa ifrån som kanske har beställt själv därifrån.

Finns det någon som har Gekabijinen här inne som kan tänka sig berätta vad den kostade att få hem till dörren?

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Smaksak men nya Alde design är för mycket. Har lite "Transformer/Rav4" över sin design... Blir intressant att se om den testas och överträffar Alphas Air/Gekkabijin eller ej...av nån som inte är märkesfixerad.

Så The Reel Test går bort.. han fiskar, eh kastar i princip i vindstilla miljöer vilket jag tror premierar ett visst varumärke... men det är han kristet, skenheligt omedveten om eller värre...

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Air Stream är vackert- håller med.
    Deras bäckrullar är snyggast, men i slutändan: bäckrullar. Utan dyra ombyggnader tyvärr meningslösa för mitt fiske

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Inte helt billigt- och liksom Air Stream en bäckrulle vad jag förstådd. Men mycket snyggare än tom Gekkan (lite trött på svart och röd)

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Verkar på ytan att Daiwa gör mera rätt än Shimano. Har ni sett nya Silver Creek? Snyggaste rullen Daiwa gjort på länge enligt mig
    Jag föredrar utseendet på den gamla Alphas Air Stream Custom. Jag skulle köpt den när jag hade chansen, för nu kostar den inte bara en skjorta, utan två skjortor. Jag blev erbjuden en för strax över 1000-lappen...men tackade nej. Det är lätt att vara efterklok.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
    Verkar på ytan att Daiwa gör mera rätt än Shimano. Har ni sett nya Silver Creek- snyggaste rullen Daiwa gjort på länge enligt mig
    Jo den rullen är sjukt snygg :-)

Lämna en kommentar:

• Utter
    replied
    Verkar på ytan att Daiwa gör mera rätt än Shimano. Har ni sett nya Silver Creek? Snyggaste rullen Daiwa gjort på länge enligt mig

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Jaha....det var synd det. Är det dock någonstans det håller så bör det vara på en BFS rulle. Dock har aldrig micro module aluminiumdrev hållit särskilt bra förut...så jag förstår inte varför Shimano skulle riskera detta igen. Micro module mässingdrev har jag aldrig haft särskilt mycket problem med, så jag håller tummarna att det åtminstone går att byta ut dreven i den nya Aldebaranen mot mässingdrev från någon rulle. Jag oroar mig också över att spolen ser så djup ut...!? Konstigt djup! Och inte är den särskilt borrad heller. Jag avvaktar nog tills vidare, om inte rullen verkligen överraskar mig.
    Spolen är djupare en den gamla spolen men mycket mindre. Nästan som alphas air tw. Alltså mycket mindre än den gamla och därav också lägre vikt. Men jag måste hålla med om reel test observation att den nya icke vevgavelsidan är ful som stryk.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
    Benjamin S

Tyvärr så verkar dom vara i aluminium som jag förstår det utifrån länken jag skickade till reelt test "gissningar" om den nya aldebaran.
    Jaha....det var synd det. Är det dock någonstans det håller så bör det vara på en BFS rulle. Dock har aldrig micro module aluminiumdrev hållit särskilt bra förut...så jag förstår inte varför Shimano skulle riskera detta igen. Micro module mässingdrev har jag aldrig haft särskilt mycket problem med, så jag håller tummarna att det åtminstone går att byta ut dreven i den nya Aldebaranen mot mässingdrev från någon rulle. Jag oroar mig också över att spolen ser så djup ut...!? Konstigt djup! Och inte är den särskilt borrad heller. Jag avvaktar nog tills vidare, om inte rullen verkligen överraskar mig.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Benjamin S

Tyvärr så verkar dom vara i aluminium som jag förstår det utifrån länken jag skickade till reelt test "gissningar" om den nya aldebaran.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
272 754 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13