BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Så najs. Var i Japan och tänkte köpa calcutta 23 vänster men den var svår att få tag i. Nu fick difitaka in ett par stycken och jag lyckades norpa en. xg förvisso men det går ju det med. Ska bli rolig att använda denna säsong och jämföra med min 17.

    Kommentera


    • Trevlig kväll vid sjön
      Bifogade filer

      Kommentera


      • Någon som fiskar walk the dog beten med bfs?
        Blev sugen att pröva men verkar vara svårt att hitta såpass små beten som passar med bfs.
        Aliexpress finns en hel del men tar tid att få hem.

        Kommentera


        • Du kan beställa från www.nippon-tackle.com ligger i Tyskland och levererar på 3 dagar.

          Kommentera


          • Har beställt mitt första BFS-spö, blev att Dragon Sugoi CXT Ultra Casting 1,5-8g. https://www.fishing-mart.com.pl/en4/...asting/s/36854

            Ni som äger eller har använt Dragon spön, är det vettiga grejer? Spontant verkar de väldigt prisvärda, sett till komponenter och materialval.

            Nu skulle jag behöva en multirulle till spöet, men vill inte dra till med en Aldebaran BFS riktigt direkt då det är mitt första BFS-spö. Vad är erfarenhet av Kinarullar? Kandidaterna jag vaskat fram via Youtube är följande:

            Tsurinoya Genius https://www.aliexpress.us/item/1005004821706914.html
            KastKing Black Valiant Eagle II https://www.aliexpress.us/item/1005005297041127.html
            SOLOKING Acura https://www.aliexpress.us/item/1005004403429290.html

            Vilken skulle ni välja?

            Kommentera


            • Gå in på The reel test på Youtube och bilda dig en uppfattning, för vi alla upplever en rulle på olika sätt. Där får du lite övergripande information. Jag skulle själv köpa en fishband clamber hyper micro. Men upptäckte i vintras att Aldebaran var prissänkt till 3500, så det blev en sån istället. En stor prisskillnad jämfört med clambern, men jag ville vara garanterat säker på en bra rulle. Av de 3 du nämner skulle jag satsa på Acuran. Den verkar bra direkt från start. Men vilken du än väljer så blir det bra.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Jag, Sture Visa inlägg
                Gå in på The reel test på Youtube och bilda dig en uppfattning, för vi alla upplever en rulle på olika sätt. Där får du lite övergripande information. Jag skulle själv köpa en fishband clamber hyper micro. Men upptäckte i vintras att Aldebaran var prissänkt till 3500, så det blev en sån istället. En stor prisskillnad jämfört med clambern, men jag ville vara garanterat säker på en bra rulle. Av de 3 du nämner skulle jag satsa på Acuran. Den verkar bra direkt från start. Men vilken du än väljer så blir det bra.
                Personligen skulle jag inte rekommendera The Reel Test för att bilda sig en objektiv uppfattning av hur bra en rulle är. För att bilda sig en uppfattning hur rullen kastar med vissa betesvikter är hans kanal ganska okej. Han är dock inte särskilt bra på att gå in på detaljer som verkligen räknas när det kommer till rullar utan dömer rullar nästan enbart efter kastlängd. Kontroll, bromsbana, hur rullen är byggd, material på drev och fiske med rullen i olika situationer tycker jag han inte täcker bra alls. Det är i min mening viktigare än att se hur långt rullen kastar. Dessutom är snubben inte särskilt bra på att ta kritik, vilket gör att jag inte kan se honom som en särskilt seriös källa på att få information om rullar.

                Tyvärr lägger inte Tackle Advisors ut särskilt mycket videor längre, men hans kanal var ett riktigt bra exempel på hur man bör göra rull-recensioner.

                Hobie-Wan Kenobi är nog den jag skulle säga har bäst koll på rullar i BFS-världen. Han beskriver rullar med mer kunskap och mer objektivt.

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Young Waterfoot Visa inlägg
                  Har beställt mitt första BFS-spö, blev att Dragon Sugoi CXT Ultra Casting 1,5-8g. https://www.fishing-mart.com.pl/en4/...asting/s/36854

                  Ni som äger eller har använt Dragon spön, är det vettiga grejer? Spontant verkar de väldigt prisvärda, sett till komponenter och materialval.

                  Nu skulle jag behöva en multirulle till spöet, men vill inte dra till med en Aldebaran BFS riktigt direkt då det är mitt första BFS-spö. Vad är erfarenhet av Kinarullar? Kandidaterna jag vaskat fram via Youtube är följande:

                  Tsurinoya Genius https://www.aliexpress.us/item/1005004821706914.html
                  KastKing Black Valiant Eagle II https://www.aliexpress.us/item/1005005297041127.html
                  SOLOKING Acura https://www.aliexpress.us/item/1005004403429290.html

                  Vilken skulle ni välja?
                  Har ägt ett några Dragon spö och det är riktigt bra spö för pengarna.
                  Va det gäller för rulle så har jag en SOLOKING Acura som jag är riktigt nöjd med och Tsurinoya är va jag läst alla dom flesta riktigt nöjda med

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

                    Personligen skulle jag inte rekommendera The Reel Test för att bilda sig en objektiv uppfattning av hur bra en rulle är. För att bilda sig en uppfattning hur rullen kastar med vissa betesvikter är hans kanal ganska okej. Han är dock inte särskilt bra på att gå in på detaljer som verkligen räknas när det kommer till rullar utan dömer rullar nästan enbart efter kastlängd. Kontroll, bromsbana, hur rullen är byggd, material på drev och fiske med rullen i olika situationer tycker jag han inte täcker bra alls. Det är i min mening viktigare än att se hur långt rullen kastar. Dessutom är snubben inte särskilt bra på att ta kritik, vilket gör att jag inte kan se honom som en särskilt seriös källa på att få information om rullar.

                    Tyvärr lägger inte Tackle Advisors ut särskilt mycket videor längre, men hans kanal var ett riktigt bra exempel på hur man bör göra rull-recensioner.

                    Hobie-Wan Kenobi är nog den jag skulle säga har bäst koll på rullar i BFS-världen. Han beskriver rullar med mer kunskap och mer objektivt.
                    Håller helt med Hobie-Wan är ju rullnörd ut i fingerspetsarna med järnkoll på detaljerna (som i dessa fall är de som avgör) Lärorikt och intressant från en dedikerad BFS-fiskare. The Reel Test bjuder inte på några djupare insikter eller ingående kunskap och stannar egentligen vid testarens egna tycke och smak...

                    Kommentera


                    • Vad tror ni om att använda SPRO Skillz v2 baitcast 1-8g till BFS?

                      Själv har jag ingen som helst erfarenhet av märket, men tycker mig läst enstaka poster här på forumet...

                      Billigt är det hursomhelst från Tyskland, kring 600 kr.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Storborre, 2013-06-06, 22:19
                      107 svar
                      23 932 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Utter
                      av Utter
                       
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 295 svar
                      261 862 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      852 svar
                      138 353 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg El_Kebabo  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 030 svar
                      192 669 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 069 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Arbetar...
                      X