BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • För den som är sugen på att börja med BFS fiske eller vill ha ett smidigt extra-kit i bilen så säljer jag min oanvända BFS rigg, med en väldigt praktisk väska på 45cm, se tråd nedan.

    https://www.fiskesnack.com/forum/ann...C3%A3%C2%A4ska

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av pSYKEd Visa inlägg
      För den som är sugen på att börja med BFS fiske eller vill ha ett smidigt extra-kit i bilen så säljer jag min oanvända BFS rigg, med en väldigt praktisk väska på 45cm, se tråd nedan.

      https://www.fiskesnack.com/forum/ann...C3%A3%C2%A4ska
      Spöt du säljer är det många som haft problem med. Kolla på denna länk och läs kommentarerna. Tydligen så sitter sektionerna MYCKET dåligt och till och med flyger av vid kast.

      https://youtu.be/RQoHAWqCrQU

      Vill inte förstöra för dig på något sätt men måste ge denna information till mina BFS bröder.

      Kommentera


      • Fiskat med Ace Hawk double CU 1,8m. Riktigt fint spö gillar aktionen. Den är inte stum i nedre delen med en topp som bara "jobbar" Kastar med 1,5-5,5gram och det funkar jättebra.

        Vad finns det för liknande spö med längd runt 1,4-1,5m och inte kostar massor. Gärna med kastvikt upptill ca 6-7gram.
        Fiskar 95% småvatten, trånga kastutrymmen och flipkast så 1,8m blir i längsta laget på vissa vatten.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
          Fiskat med Ace Hawk double CU 1,8m. Riktigt fint spö gillar aktionen. Den är inte stum i nedre delen med en topp som bara "jobbar" Kastar med 1,5-5,5gram och det funkar jättebra.

          Vad finns det för liknande spö med längd runt 1,4-1,5m och inte kostar massor. Gärna med kastvikt upptill ca 6-7gram.
          Fiskar 95% småvatten, trånga kastutrymmen och flipkast så 1,8m blir i längsta laget på vissa vatten.
          Kola det här spöt https://www.fiskesnack.com/forum/ann...a-trout-master

          Kommentera


          • What braid do you guys use on 'BFS' up to 10 gr. lures?
            Any experiences with super light braids like the 0,121 Sunline Siglon PE or PE Adv 0,121, or the even lighter versions of Sunline Small Game, or similar braids?

            Feel free to answer in swedish

            Kommentera


            • Är det någon som äger ett Major craft finetail glass 4'10"? Hur är det spöt?

              Gillar 4,2" som jag har supermycket men behöver ha ett lite längre också.

              Kommentera


              • Spolade på lite nylon på rullen då jag ofta tappade fisk med flätlina och fluorocarbon taffs när jag körde med wobblers och det märktes på mindre tappade fiskar och hade en riktigt trevlig kväll på sjön och Rapala var bäst i kväll också
                Bifogade filer

                Kommentera


                • Click image for larger version

Name:	20230619_175254.jpg
Views:	450
Size:	2,43 MB
ID:	2625157Grym rigg jag testade idag ihop med en prototyp till ett nytt finesse spö 1-6g.
                  En micro Carolina rigg med 2,7g tungsten sänke och #12 offset krok ihop med Z-man LarvaZ. Betet svävar perfekt bakom sänket. Vilka jäkla hugg det blev!Click image for larger version  Name:	20230619_175135.jpg Views:	0 Size:	2,21 MB ID:	2625156
                  Bifogade filer

                  Kommentera


                  • Den riggen ser mycket bra ut måste prövas, vart köper man sänket?

                    Kommentera



                    • https://a.aliexpress.com/_Eu41gGl

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 308 svar
                      263 119 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 492 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 817 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 344 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X