Även om jag normalt är skeptisk till att köpa färdiga set så slog jag till på ett set bestående av en Tsurinoya Dark Wolf Ultra 50 och ett LMAB La Mostique LM-C198L spö 2-10g och 198 cm. Känns trevligt och kastar ungefär lika långt som mitt haspelspö med en Mini Fat Rap i ändan på linan. Har dock bara provfiskat lite hittills. Vad säger förståsigpåarna om setet ? https://www.hechtundbarsch.de/products/ultra-light-baitcast-bundle?_gl=1*1usmyse*_up*MQ..*_ga*MTEzMjU1ODM4NC4x NzQ5NTY0MjQw*_ga_J8C3FXCFTD*czE3NDk1NjQyNDAkbzEkZz EkdDE3NDk1NjQyNDYkajU0JGwwJGgw*_ga_54VDXEEMEY*czE3 NDk1NjQyNDAkbzEkZzEkdDE3NDk1NjQyNDYkajU0JGwwJGgxMT kyMTM0NTg1&variant=50664375419226
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Hej vänner! Är medveten om att jag är i gränslandet mellan bfs eller ej men gör ett försök att få lite input här då det finns många kloka huvuden i denna tråd. Har ett Westin W2 finesse t&c 5-15g som jag tänkte använda till Texas och vanlig jig, primärt vikter runt 5-10g.
I all hets beställde jag en 24 Tatula sv tw 100 till detta spö men har börjat klura på om jag gjort bort mig och borde kört på en Tatula BF TW 70 eller Tatula SV TW 70 istället.
Hade gärna fått input från andra vad ni tror hade passat bäst. Funkar Tatula 100 bra med så låga kastvikter?
//Niklas
Kommentera
-
Jag skulle säga att du vill ha en 70 storlek eller mindre.Ursprungligen postat av Niklasfisk Visa inläggHej vänner! Är medveten om att jag är i gränslandet mellan bfs eller ej men gör ett försök att få lite input här då det finns många kloka huvuden i denna tråd. Har ett Westin W2 finesse t&c 5-15g som jag tänkte använda till Texas och vanlig jig, primärt vikter runt 5-10g.
I all hets beställde jag en 24 Tatula sv tw 100 till detta spö men har börjat klura på om jag gjort bort mig och borde kört på en Tatula BF TW 70 eller Tatula SV TW 70 istället.
Hade gärna fått input från andra vad ni tror hade passat bäst. Funkar Tatula 100 bra med så låga kastvikter?
//Niklas
- Gillar 1
Kommentera
-
Någon specifik modell du skulle rekommendera?Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
Jag skulle säga att du vill ha en 70 storlek eller mindre.
Har en Daiwa 21 Alphas SV TW 800 sedan tidigare som jag använder till jerk och tycker den är riktigt trevlig. Kanske skulle kompletterat med en till sån bara??
Kommentera
-
Din rulle kommer fungera alldeles utmärkt. Det är när du går 5g och under som det blir kinkigt. Och det är dessutom ingen liten fladdrig öring vobbler du ska kasta i en trång å.Ursprungligen postat av Niklasfisk Visa inläggHej vänner! Är medveten om att jag är i gränslandet mellan bfs eller ej men gör ett försök att få lite input här då det finns många kloka huvuden i denna tråd. Har ett Westin W2 finesse t&c 5-15g som jag tänkte använda till Texas och vanlig jig, primärt vikter runt 5-10g.
//Niklas
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag köpte precis en Aldebaran BFS och är sugen på ett nytt spö till den. Just nu har jag ett Major Craft Benkei 652/UL och ett billigt, sladdrigt glasfiber spö, men jag vill ha något som hamnar mitt emellan.
Tanken är ett kolfiberspö som främst ska kasta 2–4 g mjukbeten, men som också funkar för lite cranks/jerks i samma viktklass. Jag har ingen direkt budget satt, så jag tar gärna emot tips i alla prisklasser.
Jag har kollat lite på Major Craft Finetail, men är osäker på om det faktiskt är mest spö för pengarna.
Kommentera
-
Jag har 2st Daiwa alphas air tw och tänkte sälja en av dom pga det används för lite. En är höger o en är vänster. Enligt mig en av de bästa bfs rullarna direkt ur kartong.Ursprungligen postat av Niklasfisk Visa inlägg
Någon specifik modell du skulle rekommendera?
Har en Daiwa 21 Alphas SV TW 800 sedan tidigare som jag använder till jerk och tycker den är riktigt trevlig. Kanske skulle kompletterat med en till sån bara??
Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig
Kommentera
-
Kika på Yamaga Blanks. Fantastiskt trevliga spön.Ursprungligen postat av Noisen Visa inläggJag köpte precis en Aldebaran BFS och är sugen på ett nytt spö till den. Just nu har jag ett Major Craft Benkei 652/UL och ett billigt, sladdrigt glasfiber spö, men jag vill ha något som hamnar mitt emellan.
Tanken är ett kolfiberspö som främst ska kasta 2–4 g mjukbeten, men som också funkar för lite cranks/jerks i samma viktklass. Jag har ingen direkt budget satt, så jag tar gärna emot tips i alla prisklasser.
Jag har kollat lite på Major Craft Finetail, men är osäker på om det faktiskt är mest spö för pengarna.
Har ett Blue Current III 69b 1-7 gram som är underbart till allt lätt fiske
- Gillar 1
Kommentera
-
Jag har exakt detta spö (5'8" Area Stage) och det är perfekt till det du beskriver. Fantastiskt skönt spö att fiska med.Ursprungligen postat av Noisen Visa inläggJag köpte precis en Aldebaran BFS och är sugen på ett nytt spö till den. Just nu har jag ett Major Craft Benkei 652/UL och ett billigt, sladdrigt glasfiber spö, men jag vill ha något som hamnar mitt emellan.
- Gillar 1
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 454 visningar