Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Vad tror ni om Aldebaran 22? Har Alphas air och curado bfs. Bfs spön har jag tillräckligt av :-)
-
Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg
vad tycker du är krångligt med import?
Jag brukar köpa från digitaka med fri frakt. DHL express skickar ut fakturan på moms och tull och simsalabim så hämtar man ut en rulle drygt tusen spänn billigare än i butik i Sverige.
Rullar i Sverige, hmm....Steez Air, Alphas Air, Gekkabijin(vet inte om den finns här dock)
Mycket enklare att beställa från Sverige och använda klarna eller swish så är det klart :-)
Sambon som har hjälpt mig när jag ska beställa pryĺar från utlandet men denna gång är det inte ett alternativ ;-)Senast ändrad av Alman; 2022-08-22, 18:21.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Miffler Visa inläggBlev sugen på att testa detta och köpte en billig Kastking Zephyr. Trevligt och kul men är nog egentligen ute efter en mer allroundrulle för L-ML, typ 5-20g. Gärna som också tål någon tur i havet, så fördel om man kan kasta långt. Har kikat mest på halvbudgetrullar från Daiwa och Shimano men undrar om det är så smart att utsätta dessa för saltvatten?
Kanske fel tråd men vill ju ändå ha lättviktsrulle som tål något hårdare tag. Någon med tips?
Lämna en kommentar:
-
Blev sugen på att testa detta och köpte en billig Kastking Zephyr. Trevligt och kul men är nog egentligen ute efter en mer allroundrulle för L-ML, typ 5-20g. Gärna som också tål någon tur i havet, så fördel om man kan kasta långt. Har kikat mest på halvbudgetrullar från Daiwa och Shimano men undrar om det är så smart att utsätta dessa för saltvatten?
Kanske fel tråd men vill ju ändå ha lättviktsrulle som tål något hårdare tag. Någon med tips?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Alman Visa inläggÄr uttråkad och behöver bränna pengar innan jag dör den långsamma tråkdöden. Har en del spön så det är en rulle jag är ute efter. Helst skippa import då jag tycker det är krångligt.
Vad finns det på den svenska marknaden som är värt att titta på?
Jag brukar köpa från digitaka med fri frakt. DHL express skickar ut fakturan på moms och tull och simsalabim så hämtar man ut en rulle drygt tusen spänn billigare än i butik i Sverige.
Rullar i Sverige, hmm....Steez Air, Alphas Air, Gekkabijin(vet inte om den finns här dock)
Lämna en kommentar:
-
Är uttråkad och behöver bränna pengar innan jag dör den långsamma tråkdöden. Har en del spön så det är en rulle jag är ute efter. Helst skippa import då jag tycker det är krångligt.
Vad finns det på den svenska marknaden som är värt att titta på?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av sebbaan Visa inlägg
Låter bra! Bor i Eskilstuna. Är jäkligt sugen på att testa på lite färna i en mindre å ett par mil bort.
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inläggVarken expride eller benkei i mina kastvikter lämpar sig i en två meter bred bäck som är nån decimeter djup... det finns sällan tillfälle att ladda spöet där och då kastlängderna är långt under tio meter funkar det lika bra att kasta med ett ABU Matic-spö från 70-talet...
BFS handlar dock om så mycket annat än enbart fiske i små bäckar. Det finns många olika tekniker att använda och ovan nämnda spön är bra till mycket men inte perfekta till allt. Du kommer bli nöjd! Vart bor du?
Lämna en kommentar:
-
Varken expride eller benkei i mina kastvikter lämpar sig i en två meter bred bäck som är nån decimeter djup... det finns sällan tillfälle att ladda spöet där och då kastlängderna är långt under tio meter funkar det lika bra att kasta med ett ABU Matic-spö från 70-talet...
BFS handlar dock om så mycket annat än enbart fiske i små bäckar. Det finns många olika tekniker att använda och ovan nämnda spön är bra till mycket men inte perfekta till allt. Du kommer bli nöjd! Vart bor du?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Jag kan försäkra dig om att det spöet inte på något vis har för hög kastvikt. Det är inte riktigt praktiskt att fiska med beten som väger mindre än 3-4 gram men ser ju bra ut på Youtube...
Jag har ett sånt spö och jag har även ett major craft 1-7 och jag tycker att dessa spön laddar exakt lika med samma kastvikter. Det som skiljer dessa spön åt är i min värld rullfästen.
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
Svar till BFS/UL fiske och utrustning!av StorborreFår se om det blir DK 100 eller en Loongze Airlite.
Spöt jag funderar para ihop med Dankung...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-06-07, 12:02 -
-
av dhaglundÄr det möjligt att byta knopparna på veven till en Ambassadeur Syncro? Jag förstår att det är svårt...1 Foto
-
2025-05-14, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
|
6 svar
1 870 visningar
0 gillar