BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jema
    replied
    Fick bli en abborretur till Emån efter en hektisk jourvecka. Det var riktigt lugnt och skönt. Nya rullen presterade riktigt bra och var en dröm att använda. Lite tyngre dock en min andra daiwa alpha air men det var ingen direkt nackdel.
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied
    Redan beställd

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg

Okej, förstår hur "bedömningen" ligger till. Just nu behöver jag ligga på budgetnivån med inköpen av bfs prylar. Vill komma igång med bfs fisket och behöver ett spö. Rullen från Aliexpress hade kommit idag men Postnord kunde inte leverera den blir att hämta hos ombud. Hoppas det inte tar flera dagar.
    Beställ spöet... vem minns en fegis? :-)

Även ett dåligt bfs-spö är ändå bättre än inget alls...

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Han är dock ganska petig när det kommer till spön och brukar fiska med spön från en helt annan prisklass normalt sett.
    Okej, förstår hur "bedömningen" ligger till. Just nu behöver jag ligga på budgetnivån med inköpen av bfs prylar. Vill komma igång med bfs fisket och behöver ett spö. Rullen från Aliexpress hade kommit idag men Postnord kunde inte leverera den blir att hämta hos ombud. Hoppas det inte tar flera dagar.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied

Det låter ju inte så bra.
    Han är dock ganska petig när det kommer till spön och brukar fiska med spön från en helt annan prisklass normalt sett.

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied

Kompisen har ett som han inte gillar särskilt mycket.
    Det låter ju inte så bra.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    https://www.fiskeoutdoor.com/spinnsp...640134923.html

Har nån det här spöt eller testat den? Vore grymt med lite info om hur spöt är?
    Lite högt viktspann känns det som eller har jag helt fel.
    Kompisen har ett som han inte gillar särskilt mycket.

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied

Har nån det här spöt eller testat den? Vore grymt med lite info om hur spöt är?
    Lite högt viktspann känns det som eller har jag helt fel.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Krya på dig!

Och om du nu inte talar om vad som är på väg hem hoppas jag att posten slarvar så du får vänta tills isen ligger innan rullen kommer fram!!! :-D
    Tack så mycket!

Då åtgärdar jag detta genom att säga att en Abu Garcia Revo Ultracast BF8 är på väg hem. Jag ska nämligen fiska på västkusten i Augusti och ville ha det mest saltvattensäkra i BFS-väg. Planen är att primärt kasta beten kring 4-6 g. Därmed kommer inte den förhållandevis tunga BFS-spolen vara ett hinder.

Jag beställde dessutom hem ett par DUO-beten för fisket på västkusten och ett paket DEPS Bull Flat 2", samt ett paket DEPS Kromushi 3".

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Nu är ytterligare en BFS-rulle på väg hem från Japan. Denna är mest tänkt att fiska saltvatten med, men jag har lite ytterligare planer för den också. Jag testade dessvärre positivt för Covid idag, för andra gången. Sist detta skedde köpte jag en rulle, så jag fullföljer traditionen. Tredje gången jag beställer något från Digitaka för övrigt.
    Krya på dig!

Och om du nu inte talar om vad som är på väg hem hoppas jag att posten slarvar så du får vänta tills isen ligger innan rullen kommer fram!!! :-D

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
272 550 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13