BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
    Lycka till med att bevisa det... fast å andra sidan är skärgården död enligt mig och båten hamnar nu i en större klarvattensjö
    Bevisbördan ligger hos den som vill ha den på garanti. Abu kommer bara hävda . Du har fiskat i salt......

    Kommentera


    • Vad tror ni om en Daiwa millioner ct sv som BFS rulle? Såg på tuben att någon Ryss hade bra framgång med rullen för beten ner till 2 gram.

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
        Vad tror ni om en Daiwa millioner ct sv som BFS rulle? Såg på tuben att någon Ryss hade bra framgång med rullen för beten ner till 2 gram.
        Jag har rullen. Sjukt fin rulle. Tycker dock den gör sig bättre till snäppet över bfs. Typ 5-15g
        Lite för djup spole.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

          Jag har rullen. Sjukt fin rulle. Tycker dock den gör sig bättre till snäppet över bfs. Typ 5-15g
          Lite för djup spole.
          Ok. Då skippar jag nod den rullen tyvärr. Letar efter en lite finare BFS rulle då jag endast har ett setup med BFS grejer för tillfället.

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

            Jag har rullen. Sjukt fin rulle. Tycker dock den gör sig bättre till snäppet över bfs. Typ 5-15g
            Lite för djup spole.
            Instämmer på det viktspannet!

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

              Instämmer på det viktspannet!
              Det som jag tycker daiwa misslyckas med millionair ct är just användningsområdet. De äldre millionair 103 var fantastiska rullar till typ 1oz spön. Den här flörtar de lite med oss bfs nissar men går inte fullt ut. De hade lätt kunnat göra den till en riktigt konkurrent till conquest bfs och då hade den nog sålt riktigt bra. Eller göra den som de äldre. Till lite tyngre fiske. Nu blir den lite mitt emellan. Man vet inte vad man ska använda den till. Min har jag satt på ett IMX 6,6 3/4oz och fiskar typ 6-20g med den.

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                Det som jag tycker daiwa misslyckas med millionair ct är just användningsområdet. De äldre millionair 103 var fantastiska rullar till typ 1oz spön. Den här flörtar de lite med oss bfs nissar men går inte fullt ut. De hade lätt kunnat göra den till en riktigt konkurrent till conquest bfs och då hade den nog sålt riktigt bra. Eller göra den som de äldre. Till lite tyngre fiske. Nu blir den lite mitt emellan. Man vet inte vad man ska använda den till. Min har jag satt på ett IMX 6,6 3/4oz och fiskar typ 6-20g med den.
                Användningsområdet är väl egentligen detsamma som för Alphas CT SV och Steez CT SV, det vill säga helt perfekta på L/ML-spön, och finns ju en hel drös med tekniker för bland annat abborrfiske som faller in i det spektrat (för egen del åtminstone 60-70 procent av tiden jag fiskar borre). Med det sagt kan man ju alltid om man har lite pengar över göra som jag gjort nyss och köpa till en roro-spole (3,8 gram utan kullager). Nu kan jag beroende på humör växla mellan min glasfiberpinne och min (ännu inte inköpta) BFS-sticka. Bild nedan:


                Click image for larger version

Name:	millionaire.jpg
Views:	255
Size:	1,02 MB
ID:	2594156
                Bifogade filer

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                  Det som jag tycker daiwa misslyckas med millionair ct är just användningsområdet. De äldre millionair 103 var fantastiska rullar till typ 1oz spön. Den här flörtar de lite med oss bfs nissar men går inte fullt ut. De hade lätt kunnat göra den till en riktigt konkurrent till conquest bfs och då hade den nog sålt riktigt bra. Eller göra den som de äldre. Till lite tyngre fiske. Nu blir den lite mitt emellan. Man vet inte vad man ska använda den till. Min har jag satt på ett IMX 6,6 3/4oz och fiskar typ 6-20g med den.
                  Jag använder en av mina två Alphas CT SV till finesse. Det vill säga, snäppet över BFS (5-15 g). Det är precis det användningsområdet jag vill ha Millionaire CT SV till också. Min andra Alphas CT SV är min abborr-jerkbait rulle. Den har jag spolat på fluorocarbon på. Millionaire CT SV är för tung för att användas till jerkbaits enligt mig. Den är alltså strikt en finesserulle i mina ögon. Lätt jigg kan den nog också lämpa sig till. I mina ögon kastar Daiwas CT SV-rullar bäst på marknaden av alla nuvarande rullar som säljs. Väldigt fritt och väldigt precist. Jag är ett stort fan. Jag håller dock med dig om att Millionaire CT SV sålt bättre som en renodlad BFS-rulle.

                  Kommentera


                  • Nu har jag lyckats köpa två nya spön till mitt BFS fiske. Ett Ace Hawk 0.3-3g och den andra toppen är till 2-6g tror jag. Sen lyckades jag även av samma säljare få köpa loss ett Benkei 1,7-7g 6,7f. Nu har jag min curado på mitt Benkei 1-7 g 6,5f som jag köpte tidogare men skulle behöva en rulle till det allra lättaste BFS fisket. Pris är skitsamma och den ska fiskas med i sötvattten så materialet på stativ spelar ingen roll. Kastvikt kommer ligga på ca 0,5g till 2g. Finns det någon rulle som kastar dessa vikter bra direkt ur kartong eller måste jag byta spole? Vad föreslår ni som kan?

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
                      Pris är skitsamma och den ska fiskas med i sötvattten så materialet på stativ spelar ingen roll.
                      Då har jag vad du söker... kostar endast 32 miljoner...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X