Korta jerk-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Korta jerk-spön

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sundström76
    replied
    Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

Jag bara måste ha ett :-)

Är det svårfiskat?
    oprövat än , traderafynd från jul men ska bli kul att testa

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg

Haha ! Ja den är inte vacker men sägs väl vara en av dom tidiga jerkarna, xerup kunde iallafall suick är det
    Jag bara måste ha ett :-)

Är det svårfiskat?

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Vad fan är den där? Det var det fulaste jag har sett. Måste vara effektivt :-)
    Haha ! Ja den är inte vacker men sägs väl vara en av dom tidiga jerkarna, xerup kunde iallafall suick är det
    Du ville ju ha nåt som inte gäddorna ser var dag

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Sundström76 Visa inlägg
    Nåt sånt kanske
    En 14" Frankensuick i nån customfärg? :-)

Lämna en kommentar:

• Reekie
    replied

Ok tack för tipset. Har varit på söders och tittat på lite svårjerkade beten. Mitt mål är att fiska med jerkbaits som är riktigt svårjerkade denna säsong. Är ett jäkla fisketryck på mina vatten så tänker prova med beten som gäddorna inte ser så ofta. Därav borde beten som är riktigt svåra att fiska med vara sällsynta i mina vatten och då borde det smacka på en 10 plussare direkt :-)
    Varmt välkommen in i skaran av gamla stofiler och vårat sätt att fiska jerkbait :⁠-⁠)
    Det finns massor av gamla härliga jerkbait med annorlunda gång, både mer eller mindre lättfiskade.
    Pigen är en bra början, jag kan även rekommendera liungen jerko och squirko, tror Lundgrens fortfarande har kvar dom till ett väldigt förmånligt pris.

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Vad fan är den där? Det var det fulaste jag har sett. Måste vara effektivt :-)

Lämna en kommentar:

• Sundström76
    replied
    Nåt sånt kanske

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Nej, en stor stor pig måste jobbas hem väldigt försiktigt med små knyckar annars ser den ut som en delfin som hoppar över ytan. Vikten på den gör att minsta lilla ryck i spötoppen får piggen att röra sig långt och stannar långsamt. Små försiktiga ryck som blir en pina att lära sig är vad det handlar om där :-)
    Ok tack för tipset. Har varit på söders och tittat på lite svårjerkade beten. Mitt mål är att fiska med jerkbaits som är riktigt svårjerkade denna säsong. Är ett jäkla fisketryck på mina vatten så tänker prova med beten som gäddorna inte ser så ofta. Därav borde beten som är riktigt svåra att fiska med vara sällsynta i mina vatten och då borde det smacka på en 10 plussare direkt :-)

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied

Tänkte mest om dom var så pass svårjobbade med tanke på storlek att man behöver riktigt styvt spö för att få till gången.
    Nej, en stor stor pig måste jobbas hem väldigt försiktigt med små knyckar annars ser den ut som en delfin som hoppar över ytan. Vikten på den gör att minsta lilla ryck i spötoppen får piggen att röra sig långt och stannar långsamt. Små försiktiga ryck som blir en pina att lära sig är vad det handlar om där :-)

Lämna en kommentar:

• Alman
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Stora pig sjunk väger 119 utan krokar men krokarna är ju försumbara i sammanhanget.
    Tänkte mest om dom var så pass svårjobbade med tanke på storlek att man behöver riktigt styvt spö för att få till gången.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
272 482 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13