RST LF Shadow 74 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RST LF Shadow 74

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

fan va mysigt de låter! va kör du för rulle på cobra spinn om man får fråga?

Kommentera

Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
      fan va mysigt de låter! va kör du för rulle på cobra spinn om man får fråga?
      Jag älskar ju gamla fina runda Ambassadeur max. Har en 3600 på min.

Kommentera

låter ju som sann lycka

Kommentera

Ursprungligen postat av olivar Visa inlägg
          låter ju som sann lycka
          Den lite djupare aktionen i cobrat passar 2 stift bromsen i maxrullen perfekt.

Kommentera

Till er som fiskat med spöt. Hur lämpar det sig för tailbeten typ Hell Tail och wobblers? Tänkte att längden är i kort och smidig men att dessa betestyper gör sig bäst med längre spö.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
              Till er som fiskat med spöt. Hur lämpar det sig för tailbeten typ Hell Tail och wobblers? Tänkte att längden är i kort och smidig men att dessa betestyper gör sig bäst med längre spö.
              Denna helg hinner jag tyvärr inte testa spöt. Men nästa helg ska jag ut och ge det en omgång. Tror jag har en Hell Tail i gömmorna så jag kan prova hur det fungerar ihop.

Kommentera

Ursprungligen postat av harlequine Visa inlägg
                Jag tycker 7'4an är tillräckligt lång för wobblers och tailbeten och det har ett tillräckligt långt bakhandtag för att man skall kunna stå med det tryggt klämt under armen för både många och långa vevstop. Klingan är känslig men snabb, så det är kanske inget för deep cranks, men jag kör typ 19cm platypus vilket jag tycker funkar bra. Jag tycker det är lite av ett "jack of all trades, master of none" och då tycker jag att det funkar bra till mycket, men vill man ha ett utpräglat wobbler och tailspö kanske man vill ha en fot till längd...

Kommentera

Upptäckte en sak på spöt. Rullfästet är rätt trångt. En classic Ambassadeur sitter klockrent men jag köpte vid ett svagt tillfälle en daiwa lexa 300hd som jag inte hittat något passande spö förrän jag köpte detta. Tyvärr känns rullfästet väldigt trångt och man får pressa lite försiktigt rullen ned för att få in den ordentligt. Sen sitter den. Men man blir ju lite orolig att övertid att fästet spricker även om jag tror att chansen är liten för det. Vad har ni för rullar på er 7,4?

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                    Upptäckte en sak på spöt. Rullfästet är rätt trångt. En classic Ambassadeur sitter klockrent men jag köpte vid ett svagt tillfälle en daiwa lexa 300hd som jag inte hittat något passande spö förrän jag köpte detta. Tyvärr känns rullfästet väldigt trångt och man får pressa lite försiktigt rullen ned för att få in den ordentligt. Sen sitter den. Men man blir ju lite orolig att övertid att fästet spricker även om jag tror att chansen är liten för det. Vad har ni för rullar på er 7,4?
                    Daiwa Luna 253L. Jag har inte tänkt på att det skulle vara något konstigt med fästet så det borde ju betyda att det sitter som det ska.

På mitt Cobra har jag en Mörrum SX3601 och där sitter rullen dåligt. Jag har byggt upp med några lager silvertejp, jag vet..., på rullsätet på spöt för att få rullen stadig.

//Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                      Vad har ni för rullar på er 7,4?
                      Har kört med en Z2020HSL denna sommar. Har inga som helst minnen av att den skulle vara svårmonterad.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 834 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04