Jag har alltid kört med högervevade rullar. Provade dock vänstervevat nyligen och det är jäkligt smidigt
Kommer nog att köra vidare på höger, man har lite mer kontroll på den handen tycker jag
Kommer nog att köra vidare på höger, man har lite mer kontroll på den handen tycker jag
Jag fiskar mycket från båt men landfisket är förbannat kul också, speciellt när jag använder mer el mindre trimmade ambor, ett lååååångt kast, rullen bara snurrar på, utan att jag behöver bromsa med tummen ger en god känsla också. Till topic, höger el vänstervevat tycker jag inte är så svårt att skifta mellan, har både och. Jag har jobbat som svetsare, har alltid använt den hand som varit i bäst läge för att det skall gå smidigt. Nu är det mest u-ringnycklar och spärr handtag men det är samma där. Så mitt tips är att har man köpt en vänstervevad el viceversa och det känns avigt så ge inte upp, gneta på ett tag så kommer det och du blir multihänt
Tar tillbaka det jag skrev om att flytta näven vid vänstervevat. Var ute ikväll och tog med en av vänsterrullarna och studerade mig själv. Efter kastet höll jag kvar vänsterhanden bakom rullen och la tummen uppe på rullen. Jag har två fingrar framför triggern. Men detta var med en 3601 den är ju lite mindre. Ska ta med en 5601 nästa gång och studera handföringen
Ha de. Micke P
Kommentera