Savagear Freestyler flopp eller succé? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Freestyler flopp eller succé?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Mads bra vi har det avklarat, vi kommer säkerligen ses igen vid något tillfälle, då dricker vi en bägare ihop. Förresten hur är gäddfisket vid Danska östersjökusten, borde gå en del monster även där. Vet om att ett par av er fiskar där, är lite sugen på en Dansk gädda.

mvh

Jonas

Kommentera

Ursprungligen postat av Erlando Visa inlägg
      Skulle gärna se mera beten (färger) som är gjorda för fisken och inte fiskaren.
      Där är fördelen med den egna betestillverkningen att man kan göra dem för fisken.
      (Binder dock bara själv gäddflugor.)
      Problemet är att bra färger inte säljer! Dova naturtrogna är för tråkiga och syns inte på hyllorna, det är skrikfärgerna som syns bäst och som attakeras först både av oerfarna gäddfiskare och gäddor.
      Jag har varit med och tagit fram några nya färger som borde landa nu i dagarna, ytterligare 4 kommer efter nyår.
      Knepet är att försöka hotta upp betena med meningslösa detaljer för att "lura" fiskarna att köpa det, så det får tid i vattnet. Samtidigt som detaljerna inte får vara så anskrämliga så att gäddorna skräms.
      Det är en balansgång på slak lina, men lyckas man så får fiskarna ett bete dom tycker är intressant och som dom fiskar med känsla. Och som även dom stora gäddorna accepterar?
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
        Mads bra vi har det avklarat, vi kommer säkerligen ses igen vid något tillfälle, då dricker vi en bägare ihop. Förresten hur är gäddfisket vid Danska östersjökusten, borde gå en del monster även där. Vet om att ett par av er fiskar där, är lite sugen på en Dansk gädda.

mvh

Jonas
        Den danska ölen är garanterat godare än den danska gäddan!

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
          Problemet är att bra färger inte säljer! Dova naturtrogna är för tråkiga och syns inte på hyllorna, det är skrikfärgerna som syns bäst och som attakeras först både av oerfarna gäddfiskare och gäddor.
          Jag har varit med och tagit fram några nya färger som borde landa nu i dagarna, ytterligare 4 kommer efter nyår.
          Knepet är att försöka hotta upp betena med meningslösa detaljer för att "lura" fiskarna att köpa det, så det får tid i vattnet. Samtidigt som detaljerna inte får vara så anskrämliga så att gäddorna skräms.
          Det är en balansgång på slak lina, men lyckas man så får fiskarna ett bete dom tycker är intressant och som dom fiskar med känsla. Och som även dom stora gäddorna accepterar?
          Testa skrikförp i neon det kanske fungerar även om beten är naturliga.

Kommentera

Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
            Färgerna har redan landat och jag kan säga att "Rödingen" var riktigt tuff, iaf för ögat.
            sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inlägg
              Färgerna har redan landat och jag kan säga att "Rödingen" var riktigt tuff, iaf för ögat.
              Kan man se dem nånstans på nätet?

Kommentera

Tackar!

Kommentera

Måste säga att rödingen och den blå färgen var riktigt snygga. Har aldrig sett något jerkbait färgat som en röding förr. Riktigt snyggt
                  Google wont search for Chuck Norris, because google knows you don`t find Chuck Norris. He finds you

Kommentera

• Ny filmsnutt på www.prologicfishing.com

8 nya färger. Rödingen, svampig mört, "radioactive" och redrum kommer nu, dom andra efter nyår.

Till dom som tycker det är svårt att få gång på betet, kolla filmen och lägg märke till att linan till betet är slak nästan hela tiden under fisket. Man stöter till det på slak lina för att få det att svänga runt och sticka åt andra hållet, om det är det man vill?
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13