Ska testa den igen nu under hösten för att ge en riktigt rättvis bedömning.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Savagear Freestyler flopp eller succé?
Collapse
X
-
Är väl inget större fel på betet men sättet de marknadsförde den på var ju inget vidare. Baits With attitude !!! När de ändå gjorde ett försök att ta fram något med kvalite kunde de ju varit lite mer orginella. Jag förstår Davids tanke med betet men jag tror flertalet av de svenska fiskarna vill ha mer gång på betet, annars upplevs det svårfiskat även om det drar fisk. Men som sagt Baits With Attitude var så jävla fånigt.
En annan sak, har ni tänkt på hur fånigt Jerk måste se ut för en icke fiskare som inte vet något om vårat intresse.Står ett par Josh i en båt utanför stranden och rycker och knycker med spöna som idioter.
Död åt Tengil och Kattla!
Kommentera
-
Och vad har Kattla nu gjort för ont?Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggÄr väl inget större fel på betet men sättet de marknadsförde den på var ju inget vidare. Baits With attitude !!! När de ändå gjorde ett försök att ta fram något med kvalite kunde de ju varit lite mer orginella. Jag förstår Davids tanke med betet men jag tror flertalet av de svenska fiskarna vill ha mer gång på betet, annars upplevs det svårfiskat även om det drar fisk. Men som sagt Baits With Attitude var så jävla fånigt.
En annan sak, har ni tänkt på hur fånigt Jerk måste se ut för en icke fiskare som inte vet något om vårat intresse.Står ett par Josh i en båt utanför stranden och rycker och knycker med spöna som idioter.
Död åt Tengil och Kattla!
Vi äter alla när vi är hungriga, både du och Kattla.
//Stefan (går och tar sig en matbit)Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.
´til things are brighter, I´m the man in black
Kommentera
-
Katla hette draken. Se till att hyfsa till stavningen en aning.Ursprungligen postat av Rudan Visa inläggOch vad har Kattla nu gjort för ont?
Vi äter alla när vi är hungriga, både du och Kattla.
//Stefan (går och tar sig en matbit)
Kommentera
-
Intressant att ta del av alla synpunkter!
Någon skrev att det viktigaste hos ett bete, var att det skulle tilltala sportfiskaren? Är det den allmänna uppfattningen? För mig är det bara en sak som har betydelse, och det är att gäddor större än snittet gärna biter på det.
Flera tyckte det var svårt att få gång på den lilla? Den dämpas lätt av en tung hake, jag kör den med en fjäderring istället och 40Ibs singelstrand. Då går den fint!
Vill man få den stora att gå sida-sida skall man fiska den som en pig. Man behöver inget extremt styvt spö för det, funkar med ett 9'haspel, men med en helt oelastisk förbindelse till betet är det lättare. Man fiskar med kontrollerat slack, ger betet tid att svänga ut på "slak" lina, innan man slår till det igen och det vänder ut åt andra hållet med slak lina.
Den gången har betet på filmsnutten för att det är så ALLA vill ha ett bete, trodde inte att det var så tidigare, men har förstått att det är så nu.
Radsby? Tyckte betet saknade rytm. Det är precis det som är meningen med det! Det skall inte vara något 2dimentionellt bete som svänger fram och tillbaka som en pendel.
Min ambition när jag designade betet vara att göra ett bete som kastar bra, är lättfiskat (vilket det är, även om det inte rör sig som en BJ), krokar bra, som det nappar mycket på, och även genererar stor fisk.
Slutresultatet blev precis som jag ville ha det. Under förra vintern fiskade jag nästan uteslutande med Freestyler för att se vad den gick för. Jag fiskade jämnt, eller bättre än dom jag fiskade ihop med som körde pig, big bandit, BJ etc.
Mörtar och strömmingar simmar inte i metervida sida-sida rörelser, samtidigt som dom skrammlar, och därför gör inte Freestyler det heller.
Gämnför gången på en sandgrävling, och hur het den är på öring. De som läser muskytidningar/muskysidor på nätet vet hur högt rankad Suick är på STOR fisk, den går precis som en pinne! Tanken med Freestylern är att den går att fiska med små rörelser NÄR fisken vill ha ett sådant bete, man kan också få den att röra sig så mycket som någonsin krävs om man fiskar den hårt.Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Som jag redan skrivit, jag förstår dina tankar bakom betet.
Sen att Dansk-Joshen försöker kopiera en logga och slogan är en annan sak inte ditt fel.
Du har fått nog med skit för det, men helt klart spelade en roll rent försäljningsmässigt.
Freestylerna är iaf jävligt tålig, jag och Jenk skulle jävlas med dig och slå sönder ett bete.
Slutade med att vi fick ta en stor jävla sten för att krossa betet.
Stones with attitud vann då en förKROSSANDE seger.
Fast du vet att Pig är bäst i längden !!!!!!! The one and only.
H/
Jonas
Kommentera
-
Tack för det inlägget David, kul att få höra dina åsikter kring betet samt lite tips. Kan faktiskt säga att jag körde med betet senast i helgen. Blåste mycket och var därför svårfiskat men några kom upp via BJ och Slider innan det blev stendött. Hängde då på Freestylern och genast vart det hugg och följare. Verkar som om den är het i lite kallare vatten.
Kommentera
-
Piggen är grym! Vid tidigt vårfiske är det inte mkt som slår den. Men den anses av någon anledning svår att fiska med? Sträckt lina till betet och för svampiga spön, med för stora rörelser? Man kan fiska Freestyler på ett liknande sätt, men den är mer förlåtande, ploppar/kasar inte ytan när man fiskar den "fel".
Jobbade hela våren, missade vårfisket, men tillräckligt många bekanta hade bra fisken på den för att bevisa att Freestylern är betydligt bättre än snittet på tröga förleksgäddor. Den här våren var svår i blekinge med lugnt och klart vatten. En kompis fiskade 3dagar, fick på 10första dagen, 11 andra dagen och 13 sista dagen. Fisket var trögt med få kontakter - många betesbyten - men alla bättre på Freestyler - ingen tillfällighet?!Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
-
Suck!.. Du skulle hängt på den från början..Ursprungligen postat av Motvind Visa inläggTack för det inlägget David, kul att få höra dina åsikter kring betet samt lite tips. Kan faktiskt säga att jag körde med betet senast i helgen. Blåste mycket och var därför svårfiskat men några kom upp via BJ och Slider innan det blev stendött. Hängde då på Freestylern och genast vart det hugg och följare. Verkar som om den är het i lite kallare vatten.
Den är het i både varmt och kallt vatten! Fiskade den aggresivt när fisken är aktiv, och diskret när fisken är passiv.
Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 823 visningar