Strike Pro Contest 6,8' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Pro Contest 6,8'

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jenk Visa inlägg
    Rudan, vi har tva knackta figrig pa 120 salda. Bada 7.6 or. Ingen 6.10. Folk laser sa mycket pa natet. Samma sandlada har i USA som i Sverige. De killar som ar sponsrade av andra spon an figrig snackar skit om figrig och tvartom. En sak kan jag saga dock Kevin Figgins star for sin produkt. Nya spon direkt inget snack.
    TVÅ!!!

Det ökar ju antalet kassa spön med 100%. Illa.

Vet att det varit mycket pajkastning på amerikanska muskyforum, men att alla kritiker tystnat när Figgins själv gått in och förklarat läget.
    FigRig har skickat spön utan att ifrågasätta om spöt har misshandlats eller gått av pga fabfel.
    Hoppas att svenska butiker har samma policy...

//Stefan
    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
      TVÅ!!!

Det ökar ju antalet kassa spön med 100%. Illa.

Vet att det varit mycket pajkastning på amerikanska muskyforum, men att alla kritiker tystnat när Figgins själv gått in och förklarat läget.
      FigRig har skickat spön utan att ifrågasätta om spöt har misshandlats eller gått av pga fabfel.
      Hoppas att svenska butiker har samma policy...

//Stefan
      Det låter ju som om en Fig Rig 6'2 kan köpas utan större oro.
      www.utreel.com

Kommentera

Gäller samma sak med Diamondback 6,9'? Funkar spöt bra eller har det varit mycket reklamationer? Nån som vet?

Kommentera

Tjena grabbar!

Tackar för intressant läsning!!! Nog är det så att man får skaffa sig sin egen uppfattning om alla produkter, en del gillar Volvo och spyr på Saab och tvärtom. Samma sak gäller naturligtvis de prylar vi använder för vår hobby.
          Det gäller ju att trivas med prylarna ute på/vid vattenen och det är högst personligt vad som går hem och inte för envar av oss.

Håller med om att priset alltid kan diskuteras men jag tror benhårt på att man får det man betalar för. Därmed inte sagt att alla "billigare"spön är dåliga på intet vis. Definitivt inte CWC nya serie som är verkligt shyssta spön för mycket bra pris. Men trots det fastnar man för ett spö som man verkligen gillar och tycker att det rent av är vackert betalar i alla fall jag gärna några extra kronor. Slår man ut priset på antal timmar man använder prylarna blir ju summan resonabel.

Jämför man sedan priserna på mer exklusiva jerkspön med exklusiva flugspön blir ju prislappen på Lamiglas, Fig, DB, G Loomis mm riktigt billigt....

Kommer att införskaffa ett FIG RIG hos AB på fredag skall åka dit en tur nu på semestern. Känns bra med den garanti/service som ni beskriver. tror det lutar åt ett Musky inc. 6,10.

Tackar för intressant diskussion mvh D...

Kommentera

Ja fram med dem bara. Experterna alltså. Opartiska åsikter på ett bra jerkspö efterlyses! Helst då på ett spö passande en knatte som jag (173 cm).

Kommentera

Ursprungligen postat av Spader Kung Visa inlägg
              Ja fram med dem bara. Experterna alltså. Opartiska åsikter på ett bra jerkspö efterlyses! Helst då på ett spö passande en knatte som jag (173 cm).

//Stefan
              Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

När det gäller Strike Pro Contest 6,8' 180g jerkspö så är klingan helt ok, men handtaget är det helt åthelvete dålig kork på. Dom har fyllt igen korkens håligheter med korkdamm och detta håller nu på att försvinna, jag ska reklamera mitt och fråga vad fanken det är för material de har i handtagen.

Kommentera

Ursprungligen postat av piscatus Visa inlägg
                  När det gäller Strike Pro Contest 6,8' 180g jerkspö så är klingan helt ok, men handtaget är det helt åthelvete dålig kork på. Dom har fyllt igen korkens håligheter med korkdamm och detta håller nu på att försvinna, jag ska reklamera mitt och fråga vad fanken det är för material de har i handtagen.
                  Mitt handtag på samma spö är helt okej. Men rent generellt så är det ofta dålig kvalitet på korken nuförtiden. Är det en bristvara, eller snålar spötillverkarna och köper taskig sortering?

Kommentera

Tja!

Var på AB idag! Det blev Diamondback 6,9 The Wand...Får ut å testa prestandan a.s.a.p. Gillade inte riktigt "looken" på Fig Muskie inc. (blå lindning på grafitgrå klinga, högst personlig uppfattning dock). Däremot var Fig Carbon Classic riktigt snygga. Valet föll dock på DB.

Hopefully a weekend of bending diamond kevlar...D...

Kommentera

Ursprungligen postat av Draugen Visa inlägg
                      Tja!

Var på AB idag! Det blev Diamondback 6,9 The Wand...Får ut å testa prestandan a.s.a.p. Gillade inte riktigt "looken" på Fig Muskie inc. (blå lindning på grafitgrå klinga, högst personlig uppfattning dock). Däremot var Fig Carbon Classic riktigt snygga. Valet föll dock på DB.

Hopefully a weekend of bending diamond kevlar...D...
                      Jaså.. AB, vilken affär är det? Berätta gärna hur "The Wand känns när du provat det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 872 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13