Färger på Bomber - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färger på Bomber

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Färger på Bomber

Någon som vet om alla färger finns på alla modeller på Bomber? Jag skulle själv vilja få tag i t.ex Bomber "Long" 17A i färgerna 16ALEF2, GLO2, SAL39 och några till, men de verkar inte finns i just den färg- och modellkombinationen. Finns det någon sida där de säljer dessa kombinationer? Hittar dem inte på Trumman Sportfiske tyvärr.
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Hittar du dom inte på Trumman.com, så finns dom nog inte.. Men det är vad jag tror! Fråga Old Firehand, han verkar ha koll på Trumman & Bomber..
    Senast ändrad av Pontus Sjölund; 2008-01-31, 15:12. Anledning: Skrev fel namn..

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

tog en snabb titt både på trumman och på http://www.bomberlures.com/ men hittade inte färgerna du pratade om, så jag är också lite osäker

Kommentera

Många av färgerna är special som kanske tillverkas i mindre serier om efterfrågan är liten försvinner de ganska snabbt överdriv inte betydelsen snarlika brukar fungera lika bra dock fråga Old Firehand han vet allt om Bomber.
        Annat alt är naturligtvis Ebay det mesta dyker upp om man har tålamod och kollar ofta ett bra pris gör inte saken sämre, detta är dock inte säkert längre många samlare letar noga också.
        I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
          Någon som vet om alla färger finns på alla modeller på Bomber? Jag skulle själv vilja få tag i t.ex Bomber "Long" 17A i färgerna 16ALEF2, GLO2, SAL39 och några till, men de verkar inte finns i just den färg- och modellkombinationen. Finns det någon sida där de säljer dessa kombinationer? Hittar dem inte på Trumman Sportfiske tyvärr.
          Hej Petey 21; Bomber 17A Long "A" Magnum har aldrig funnits i annat än standardfärger plus några uddafärger och mina egna LEF-färger LEF1 till LEF12. Eftersom jag under åren 1975 - 2005, när jag var generalagent för BOMBER här i Sverige, var tvungen att beställa minst 300 st i varje specialfärg för att få fabriken PRADCO i USA att tillverka mina egna eller andra specialfärger hade jag inte ekonomiska resurser att ligga för länge i lager med vissa svårsålda färger/storlekar som det kunde ta flera år att sälja 300 st av till butiker. Idag har jag enbart webshopen www.trumman.com kvar och säljer via internet till gamla och nya kunder.
          Bomber 15A-GLO2 finns det bara 9 st kvar av. När dessa är slutsålda har GLO2-färgen gått till historien! Bomber SAL39 har jag ganska gott om i storlekarna Bomber 24A, Bomber 15A, Bomber 25A och Bomber 16A. Sal 39 är egentligen en Gösfärg, men den kan även fungera vidd gäddfiske.
          Go for the Big Ones!
          Old Firehand

Ps. PRADCO i Arkansas köpte år 1989 fabriken BOMBER BAIT COMPANY i Texas. Ären 1975-1989 köpte jag Bomber wobbler direkt av fabriken i Texas. Ds.
          Senast ändrad av Old Firehand; 2008-01-30, 14:48.

Kommentera

Tack för svaret Old Firehand! Finns eller fans alla dina egna färger på Bomber 17A Long A Magnum? Den enda på trumman.com just nu är LEF4, är de andra slutsålda? Riktigt fina färger måste jag säga, tyvärr verkar inte LEF2 som jag söker finnas på just den modellen. Men jag får väl köpa en Swim Whizz i samma färg, den där tigerrandiga ser fin ut tycker jag.

PS! En kompis undrar om ni kan ta hem 10-tums viktade Suick till trumman.com?
            Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Ursprungligen postat av Petey21 Visa inlägg
              Tack för svaret Old Firehand! Finns eller fans alla dina egna färger på Bomber 17A Long A Magnum? Den enda på trumman.com just nu är LEF4, är de andra slutsålda? Riktigt fina färger måste jag säga, tyvärr verkar inte LEF2 som jag söker finnas på just den modellen. Men jag får väl köpa en Swim Whizz i samma färg, den där tigerrandiga ser fin ut tycker jag.

PS! En kompis undrar om ni kan ta hem 10-tums viktade Suick till trumman.com?
              Hej igen Petey 21; Att Bomber 17A finns i färgen LEF4 igen beror på att den nye generalagenten för Bomber sedan år 2005, Wiggler AB i Stora Höga efter önskemål från sportfiskebutiker tagit upp Bomber 17A Magnum i min gamla LEF4--färg. Dessutom ser jag i Wigglers 2008-katalog att de bytt namnen på mina gamla LEF-färger till "nya" WIGG-färger. Jag tror knappast att det finns många butiker som kan ha kvar många Bomber 17A i mina egna gamla LEF-färger. Kanske Wennerströms i Norrtälje kan ha några kvar eftersom de köpte väldigt många av mig. De jag fortfarande har kvar av Bomber 16A i LEF-färger hittar du på min sida www.trumman.com, men hur länge vet ingen.....

Swim Whizz-färgerna har stått modell för många av mina LEF-färger på Bomber. Det är med all rätt, eftersom jag på 1970-talet fick den legendariske muskieguiden Homer LeBlanc, Best Tackle, Mfg, i Michigan, USA att tillverka Swim Whizz i flera önskade specialfärger åt mig.
              "Nothing is for ever!"

Några nya modeller och storlekar på Suick kan jag inte ta hem eftersom Wiggler AB är agent även för dessa beten idag. Du hittar även Suick jerkbaits hos www.trumman.com under SUICK. Billigare än hos "Trumman Sportfiske" lär du aldrig kunna köpa dem!
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand
              Senast ändrad av Old Firehand; 2008-01-30, 16:30.

Kommentera

alla färger finns i olika storlekar... men inte i sverigen.. usa har allt och det e billigt

Kommentera

Old Firehand: Jag har sett och märkt att du har bra koll på bomber, bra sortiment på sidan också, minst sagt. Har beställt ett par drag därifrån nyligen.

Men jag har en liten fråga gällande alla dessa färger, finns det en specifik tanke bakom varje färg? Och vilka färger passar då bäst till Lax/Öring, Gädda etc. du har ingen lathund liggandes som man kan ta del utav?

Nu hör man allt för jämnan att det inte är betet som är det viktiga utan själva tillfället, men får man ingen fisk så får man väl köpa in wobblers och titta på dem om kvällarna istället.

en fråga som kanske inte hör hemma här, hur lång är leveranstiden för dragen?
                  Med vänliga hälsningar
                  Linus

Kommentera

Ursprungligen postat av vestervall Visa inlägg
                    Old Firehand: Jag har sett och märkt att du har bra koll på bomber, bra sortiment på sidan också, minst sagt. Har beställt ett par drag därifrån nyligen.

Men jag har en liten fråga gällande alla dessa färger, finns det en specifik tanke bakom varje färg? Och vilka färger passar då bäst till Lax/Öring, Gädda etc. du har ingen lathund liggandes som man kan ta del utav?

Nu hör man allt för jämnan att det inte är betet som är det viktiga utan själva tillfället, men får man ingen fisk så får man väl köpa in wobblers och titta på dem om kvällarna istället.

en fråga som kanske inte hör hemma här, hur lång är leveranstiden för dragen?
                    Det är nog så att bete/färg/rätt tillfälle ger den oslagbara kombinationen JUST DÅ beror på mycket vattnets klarhet för tillfället ljuset från himlen på grunt vatten men även djupare ned, en mörk dag kan en starkt färgad punkt på betet vara det som levererar men i starkt dagsljus kan fisken sky samma bete som pesten ljuset och vågrörelserna har stor inverkan, fisken ska se dina grejor men inte FÖR noga, speciellt inte en dag då de är långsamma och sega varierar också med den art du är ute efter, svårt
                    I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 299 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13