Färger på Bomber - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Färger på Bomber

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av vestervall Visa inlägg
    Riktigt kul att du tog dig tid att svara på min frågor, kanon. Skall absolut prova de tips som du har gett mig, återkommer så fort jag kan. Skall bara kroka någon lax framöver. nästa gång skall jag prova de wobles jag nyligen inhandlat från dig, därefter kan du förvänta dig en ny order på bombers.

Hur lång var leveranstiden?

Tack för svaret
    Hej Linus Vestervall; Det som gör mig mest glad är att kunna hjälpa dig och alla andra kunder och vänner med fångstgivande tips och framgångsrika beten. Om mina tips leder till bättre fångster och större fångade fiskar är jag mer än nöjd!

Vår leveranstid är normalt samma dag som orderdaum om vi har ordern på morgonen. Alternativt levererar vi vardagen efter. Din beställning i helgen levererades i morse. Postens Kolli ID-nr är AF 06 194 750 4SE. Slå in ID-numret på www.posten.se så ser du var dina Bomber, Cordell, LEF Candy och Swim Whizz wobbler finns.
    Save the Big Ones for me!
    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
      Haha Firehand man får säga att du borde gjort karriär som kamrer också järnkoll på allt starkt mvh
      Hej TamTam; Det är inte svårt att svara på frågor och komma med fångstgivande tips när man sitter med facit i hand.
      Old Firehand

Kommentera

Underbart, ska bli riktigt kul att dra ut och prova dem. Skräp att man jobbar i helgen dock.

Tack för svaren, jag uppdaterar fångsten framöver =)
        Med vänliga hälsningar
        Linus

Kommentera

Sådär, nu har jag hämtat paketet, tack för snabb leverans. Riktigt sugen på att prova på dem måste jag säga.

Jag återkopplar till dig firehand om hur smilin minno går i vänern och vid vilket väder

På måndag landar ny beställning från mig!

På återhörande

//Linus
          Senast ändrad av vestervall; 2008-03-29, 12:13.
          Med vänliga hälsningar
          Linus

Kommentera

Tjenare Firehand!

Nu är en ny beställning lagd, kommer nog att landa ganska tätt här nu framöver. Vi samlas ett gäng vid datorn om kvällarna och läser och funderar över vilka drag som kommer härnäst. Hur ofta uppdateras sortimentet?
            Du kan väl meddela när du fått kolli ID så jag kan spära paketet.

mvh
            Linus Vestervall
            Med vänliga hälsningar
            Linus

Kommentera

Sådär, nu har jag hämtat paketet, tack för snabb leverans. Riktigt sugen på att prova på dem måste jag säga.

Jag återkopplar till dig firehand om hur smilin minno går i vänern och vid vilket väder

På måndag landar ny beställning från mig!

På återhörande

//Linus
              Hej Linus Vestervall; Bomber 37A Smilin´ Minno var en av de verkliga favoritwobblerna vid trollingfiske efter lax och öring i Vänern när Bomber Bait Company i Texas tillverkade den. En av Vänerns mest kända trollingfiskare, Stig Söderström hade Bomber Smilin Minno 37A som ett av sina egna triumfkort när inget annat kunde locka laxen till hugg.

Den idag kanske mest omtalade fiskeguiden Johan Abelsson körde ofta en Bomber Smilin Minno 37A på 7 -10 m lina under virvlarna från motorn bakom akterspegeln. Detta var när vi tävlade tillsammans om de flesta och största laxarna och öringarna på Mellerrudsträffarna under slutet av 1980-talet och början av 1990-talet. En riktigt bra wobbler som Smilin Minno´ är tidlös när det gäller att locka lax och öring till hugg.
              Old Firehand

Kommentera

Måste säga att det låter helt kanon, minst sagt. På min nyaste beställning så beställde jag aldrig hem någon ny sådan, svaret kom några timmar försent annars hade jag förmodligen beställt någon sådan också.

Men som du kanske ser, jag kommer prova det mesta så får vi se vad som fångar bäst den här säsongen.

Trist att jag skall jobba imorgon bara, flickvännen och svärfar skall ut och fiske, flickvännen sliter med sig de dragen jag fått hem och hoppas så skitfiske, de kommer att ha en sida var.

Svärfar kör plugg på sina fyra spön, Linda kör smilin på djupet sen är det lef, bomber och cotton cordell på sidan. Fångstrapporter kommer upp på teamrosa sidan under morgondagen.

Vad snäll och meddela mig Kolli såfort ni skickat iväg mitt paket.
                Får de som beställt från dig uppdateringar om när det dyker upp några nya läckerheter? Hur ofta tar du in?
                Med vänliga hälsningar
                Linus

Kommentera

Tjenare Firehand!

Nu är en ny beställning lagd, kommer nog att landa ganska tätt här nu framöver. Vi samlas ett gäng vid datorn om kvällarna och läser och funderar över vilka drag som kommer härnäst. Hur ofta uppdateras sortimentet?
                  Du kan väl meddela när du fått kolli ID så jag kan spära paketet.

mvh
                  Linus Vestervall
                  Hej Linus Vestervall;

Ditt nya kolli ID-nummer är RR 96 100 636 9SE. Tack för beställningen och välkommen åter!
                  One day spent fishing adds another day to your life!
                  Old Firehand

Ps. Bomber 37A Smilin Minno har fångat flesta laxarna vid höstfisket. Bomber 24A-PLO (pärlvita sidor/ljusblå rygg/orange buk) är en typisk solskensfärg och har dragit på sig många laxhugg under vårfisket. Mulna och regniga trollingdagar har den mörkare tvillingen 24A-PBO (gråvita sidor/svart rygg/orange buk) varit bättre än bra vid laxfiske i Vänern. Ds.
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2008-04-02, 10:28.

Kommentera

kolla Wiggler.se

Kommentera

Bomber 37A Smilin Minno har fångat flesta laxarna vid höstfisket. Bomber 24A-PLO (pärlvita sidor/ljusblå rygg/orange buk) är en typisk solskensfärg och har dragit på sig många laxhugg under vårfisket. Mulna och regniga trollingdagar har den mörkare tvillingen 24A-PBO (gråvita sidor/svart rygg/orange buk) varit bättre än bra vid laxfiske i Vänern. Ds.[/QUOTE]

Old Firehand; du är en stor inspirationskälla och enormt generös med dina kunskaper, som du rikligt delar med dig av, TACK!!!

Har du nåt bra tips på beten till små havsöringar, alltså våra miniorer som simmar här på västkusten???

En andra beställning, på Bomber denna gång, är nu inskickad till dig.

Kanske man skulle plocka fram sina gamla HiLo's, nu när Swim Wizz och Bomber blivit pånyttfödda i mina betesboxar ?!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 359 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13