BROMANoDELL Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BROMANoDELL Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur ser ett endelat spö ut.....??

//Stefan
    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Ursprungligen postat av Rudan Visa inlägg
      Hur ser ett endelat spö ut.....??

//Stefan
      Som ditt spö kanske ?
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
        Max: Vid en jämförelse måste du isåfall ställa det mot Strike Pro Pike Range Connector då det är det enda 2-delade jerkspö i Pike Range. De är kanonbra, tyvärr har de dock korkhandtag som blir rätt halt när det blir blött och sedan kan spricka när det blir soligt. Men det är ju en smaksak...

1-delade jerkspön är att föredra, tyvärr är de knepiga att transportera i en mindre bil, t.ex. Pike Range är kraftigare och något "påkigare" men klarar beten över 70-80 gram helt klart bättre än BromanOdell spöna. Esox Lucius spöna är överspecade enligt min uppfattning. 250 grams modellen har ungefär samma aktion som <150 grams Strike Pro Pike Range.
        Jens
        har du kollat in lundgrens-fiske senaste jerkbait spö ingen kork på den dock så är det ingen delning på den ...

Mvh Max Vallius

Kommentera

tror det är svårt att få till ett riktigt bra jerkspö om det ska vara delat.Alla som har ett företag och säljer grejer vill väl hålla en bra kvalitet på beten spön mm men när det tillverkas på andra sidan jorden så förlorar man kontrollen över det även om man själv konstruerat och tillverkat grejerna själv först.Det finns många lysande exempel som tex zalt vobblerna som fiskar bra men är så kass kvalitet sen de flyttade tillverkningen.Vet folk som hr spinnfiskat med dem och efter ett par gäddor så har vobblern gått av på mitten.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
            Jens
            har du kollat in lundgrens-fiske senaste jerkbait spö ingen kork på den dock så är det ingen delning på den ...
            Som sagt var. 2-delat vill en del ha då ett en delat 6.3 eller till och med 6.6 fot långt spö är svårt att transportera.
            Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
              Som ditt spö kanske ?
              Mina jerkspön är odelade.

//Stefan
              Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

vilken bil tar inte 180 cm ? 180 cm är inte så svårt att transportera .

Kommentera

jo jag satt och undrade samma sak.Vilken bil tar inte ett 6 fots spö? Jag har åkt i polo som tar ett 7fots utan problem likadant med ford fiesta.Måste väl ha en mopedbil för att det inte ska gå att transportera det.Det är lika långt som en del till ett karpspö om man har ett 6fots jerkspö.Sällan några gnäller över att karpspöna inte går att transportera.Vill man absolut ha ett tvådelat så visst köp det då men det känns ungefär som att jämföra ett teleskopspö för haspelrulle med ett tvådelat.Möjligt att de kan få till ett bra jerkspö som är 2 delat men känns som det finns anledningar till att de flesta inte är det.De få ggr jag varit med om ett spöbrott på några spön så är det antingen vid toppöglan lr vid delningen på spöet.Blir ju en svag länk och ska man då kasta så här pass tunga grejer så kommer väl spöpriset bli lidande eftersom det kommer troligen gå åt mer tid/material till o stärka upp den svaga länken och då kunde man få ett bättre till samma peng fast odelat.Så jag tänker ang 2 delat

Kommentera

Jag tvivlar stort att Jens har en moped bil
                    men gillar man 2 delade så skall man satsa på det är foam handag också ett krav ??

Mvh Max Vallius

Kommentera

Jag har 2 st B&D Beta jerk ett upp till 140g och ett upp till 250g och fasen vad härliga dom är att fiska med! Klart det bästa jerkspöt jag har ägt å fiskat med hitils! Men jag föll inte för dessa spön efter att först ha sett B&D filmen utan av andra betydligt mer viktigare anledningar! Och jag föredrar helt klart 2 delade spön som då har en transportländ på ca bara 1 m fast jag har en Volvo 745 å transporterar mig å mina spön i! =)

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13