Ursprungligen postat av Wreckbender
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BROMANoDELL Jerkspö
Collapse
X
-
Jens jag är så otroligt ödmjuk idag!!!
Du klipper så konstigt i tråden så man fattar knappt vad du vill.
Men helt ärligt läs det Wizkid skrev och sen titta på vad du svarade mig!
Tror det räcker för de flesta.
Du hade ju kunnat skriva lite mer ödmjukt
Tex.. Med min ringa erfarnhet av jerpåkar tycker jag BD är bra spön, men eftersom jag är nybörjare på sådan utrustning så är det givetvis bara en glad nybörjares åsikt bla bla.......
Ett sådant svar min gode Jens hade varit ödmjukt, istället lindar du in dig hela tiden.
Ödmjuka Hälsningar
Från en icke nybörjare inom området!
Kommentera
-
Det spelar ju ingen roll om man är erfaren eller inte då ni andra som så tydligt och i mina ögon osäkert skryter med, eran erfarenhet har like mycket fel ändå. Fattar ni inte att det handla om tycke och smak.
Esox spöna är skit grymma om man har tagit sig tiden att testa dom, så är också St Croix spöna. Sen vad man väljer är en fråga om tycke och smak. Så enkelt är det.
Att det sedan är underhållande att läsa om all dynga som kastas åt höger och vänster är ju bara kul. Men snart får ni byta spår så ni inte riskerar att bli tråkiga...
Kommentera
-
På vilket sätt verkar vi osäkra Per??
Vi kör iaf med rent mjöl i påsen och lindar inte in svaren.
Alla får fiska med va fan de vill, en gren och ett flöte fungerar det med.
För mig får ni fiska med BD, Fladen, Ett Muminsett.
Men jag skulle inte göra de utan åt mig är enkom det bästa gott nog
Fish On!!
H
J
Kommentera
-
Inte alls. Mina kunskaper och erfarenheter om utrusting har heller inget med att göra att jag inte hoppat på jerktrenden förrän förra året att göra. Klingor som klingor. Jag har testat ett flertal av jerkspön som finns på marknaden och av de tvådelade som finns så står jag fast vid att BromanOdells är det skönaste tvådelade spö jag fiskat med. Då jag fiskar mest abborre så har jag ägnat lika stor energi som ni gjort för att finna det ultimata jerkspöt på att finna det ultimata spöt för att med så stor perfektion som möjligt kunna studsa och kontrollera en jigg med 15 grams skalle på en trög vår eller höst abborre.Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggJens jag är så otroligt ödmjuk idag!!!
Du klipper så konstigt i tråden så man fattar knappt vad du vill.
Men helt ärligt läs det Wizkid skrev och sen titta på vad du svarade mig!
Tror det räcker för de flesta.
Du hade ju kunnat skriva lite mer ödmjukt
Tex.. Med min ringa erfarnhet av jerpåkar tycker jag BD är bra spön, men eftersom jag är nybörjare på sådan utrustning så är det givetvis bara en glad nybörjares åsikt bla bla.......
Ett sådant svar min gode Jens hade varit ödmjukt, istället lindar du in dig hela tiden.
Ödmjuka Hälsningar
Från en icke nybörjare inom området!
Jag tycker det är kanon att Strike Pro, BromanOdell, Berkley, Shimano, Savagegear med flera försöker göra bra - även 2 delade spön då det bevisligen finns en marknad som har behov av detta. Vad du, jag eller Henrik tycker är bäst hör inte till saken, egentligen eller hur??
Att Henrik tycker St.Croix är marknadens bästa spön är ju heller inte speciellt underligt. St. Croix är en kanonduktig spötillverkare i sin prisklass, Savagegear likaså liksom BromanOdell, Berkley, Shimano osv. Allt beror på vilka egenskaper och vilket fiske man är ute efter. Vissa leverantörer är duktiga på en sak och sämre på en annan där man har satsat mindre resurser för att bli marknadsledare.
Nu lägger jag ner diskussionen. Min poäng har kommit fram tillräckligt.
Kommentera
-
Jonas, fine jag skall vara rak på sak.
Varför jag skrev att ni verkade osäkra är för att det verkar vara så viktigt att skriva hur erfarna ni är.
Är man erfaren behöver man inte nämna det.
Och du fortsätter på samma linje som Henrik & Co och försöker dissa BoD genom att likna dom vid Fladen och Muminsett. Min gissning går till att ni aldrig har fiskat med Esox spöet alternativt blandar ihop det med gamla Broman märket från fishit. Jag kör på både St Croix och Esox Lucius och jag kan lova dig att dom båda är riktigt bra.
Trevlig helg nu.
Kommentera
-
Hej
Har inte läst alla inlägg men har det inte spårat ut lite????
Ska man inte jämföra spöna i samma prisklass med varandra,bromanodell spöna kostar väl runt 1200kr .
Och St. Croix spön är väl över det dubbla priset.
Alla har faktiskt inte råd med ett spö för 2500kr till 3000kr.
Det finns nog ett behov av delade jerkspön för dom som inte har bil som transportfordon till sina fiskeplatser.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
272 965 visningar