Bästa VJ-spöt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa VJ-spöt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Man kanske får mer fisk med coppens spö?
    Det spö har en inbyggd kamera kanske som gör att man kan se om gösar nosar på betet och allt detta kan ses i ekolodetsskärm eller?
    Jag brukar ha två spö, ett lite mjukare och ett lite styvare beroende hur dagen utvecklar sig , ah i samma prisklass som coppens spö oxå.

Vilken tur att alla inte behöver bli kära i samma tjej ....

Häls /T
    Senast ändrad av tonyex; 2009-12-28, 15:34.

Kommentera

Första provet är klart och kommer till mig idag. Skall hård testas av någon duktig VJ:are

Ursprungligen postat av Mad Dane Visa inlägg
      Luc Coppens Signature är tveklöst marknadens bästa Vertical Jiggspö.

Det används av stort set alla på Pro Turen i Benelux, som är Europa största tournament.

Tyvärr tillverkas det inta längre da Luc har lämnat Fox och jobbar numera för Kevin Nash och säljer karpegrejor.

Luc har dock nyss signad med Pure Fishing Benelux och kommer att hjälpa dem med att ta fram nya heta Vertical Prylor.

Även förra detta Världsmästaren i VJ. Dietmar Isaiasch som numera är Predator Manager hos Fox har massor av nya spännade VJ grejor på G...

Hoppas även att Buster har ett VJ spö på G i Luna serien för da kan det bli riktigt kul.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
        Man kanske får mer fisk med coppens spö?
        Det spö har en inbyggd kamera kanske som gör att man kan se om gösar nosar på betet och allt detta kan ses i ekolodetsskärm eller?
        Jag brukar ha två spö, ett lite mjukare och ett lite styvare beroende hur dagen utvecklar sig , ah i samma prisklass som coppens spö oxå.

Vilken tur att alla inte behöver bli kära i samma tjej ....

Häls /T
        tsss tjafs....
        har ju inte med namnet på spöt att göra. hugger det fler gösar för att man har ett coppens..nej. känner man fler hugg om man har ett coppens..ja. sätter man fler mothugg med ett coppens mot dom andra..ja. så ja, jag får mer fisk med mitt coppens än vad polarn i båten får med sitt det andra vad det nu är. hade det stått luna på det med exakt samma aktion så hade det varit samma sak.
        -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Jag vill påstå som Jörgen Larsson skrev i ett VJ spö test för ngt år sedan. Jag kommer inte ihåg vad han skrev till 100% men ngt i denna stil;
          - Spöet har ett extra sinne.
          Jag vill hålla med, det har det där lilla extra. Ska jag vara petig är det inte perfekt för skallar över ca 25 gram. Men fanimej grymt spö.
          Sedan finns det bra spön under tusingen, men alla saknar det lilla extra för de tröga dagarna med pill pill tröga gösar och borrar.
          Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
          Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
          Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inlägg
            hade det stått luna på det med exakt samma aktion så hade det varit samma sak.
            Det är rätt mkt ointressant i inlägget , men detta kan vara något att beundra.
            Det finns 1000 spön som kan göra jobbet och de behöver inte heta just coppens i efternamn. Poängen? Jag börjar upprepa mig, det låter inte bra.

All annat är tro på gud, säljsnack och rätt mkt tjafs.

/T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
              Det är rätt mkt ointressant i inlägget , men detta kan vara något att beundra.
              Det finns 1000 spön som kan göra jobbet och de behöver inte heta just coppens i efternamn. Poängen? Jag börjar upprepa mig, det låter inte bra.

All annat är tro på gud, säljsnack och rätt mkt tjafs.

/T
              om jag ville sälja fiskegrejer skulle jag jobba i en fiskebutik. eftersom jag nu inte gör det så vet jag inte var du får säljsnack ifrån.

han frågade vilket spö han skulle köpa. vill han ha det bästa på marknaden ska han köpa coppens. eftersom han redan har den bästa rullen borde ju det kunna vara intressant.

om det bara hade funnits ett spö i samma klass som coppens o det stått fladen på det hade jag argumenterat för det istället. men nu finns det ju bara ett spö i den klassen, vad jag vet, så att säga att det finns 1000 andra är ju en skvätt överdrivet.

vill du läsa ointressanta inlägg så läs ditt första i den här tråden ett par gånger. när du sen ser nån poäng i det så skriv den istället...
              Senast ändrad av Hasse-Halvljus; 2009-12-29, 01:15.
              -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse-Halvljus Visa inlägg

han frågade vilket spö han skulle köpa. vill han ha det bästa på marknaden ska han köpa coppens. eftersom han redan har den bästa rullen borde ju det kunna vara intressant.
                Poängen är följande:

Kan du för en gång skull överväga att tänka på att "marknadens bästa VJ spö" kanske inte passar honom/henne bara för att det passar dig och många till?

Sen du ska inte glömma att vi har inte tillräckligt med pengar för att testa alla dyra spö som tillverkas för den globala marknaden.

I rest my case .....

/T

Kommentera

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
                  Tänkte kolla lite vad folk tycker är det absolut bästa VJ-spöt på marknaden?
                  Det bästa spöt jag har testat är utan konkurrens Luc Coppens VJ.

Men mitt första spö, ett Rozemeijer Vertical Jigging, fungerade utmäkt och gav massor för pengarna. Även BFT har bra spön och så har jag ett Shimano Speedmaster Jigg/jerk (haspel) som funkar fint. Speedmaster är nog det spö jag gillar minst och det är endast på grund av att jag tycker det saknar tillräcklig ryggrad. Allt annat är perfekt. Ok, lite kort kanske.

Som alltid vill man skaffa bättre och bättre prylar när man fastnar för en fiskemetod. Men sedan jag skaffade ett Luc Coppens VJ och en Daiwa Megaforce har jag inte haft en tanke på att byta grejer. Men att prova på alternativ utrustning är ju alltid kul om man får tillfälle för detta.

Kommentera

Det passar alla och det är ett så pass bra spö att många jag känner köpte först ett enklare men bra, sedan ett annat bättre och så slutat med Coppens, det har det där lilla extra, eftersom det är ett sånt känsligt fiske som ger bättre resultat med bra utrustning är det kanske värt att lägga de där surt fördärvade pengarna. Men köp för guds skull inte en dyr rulle, det däremot är inte viktigt.S

Som en liten förklaring på ovan text, jag fiskade jerk framgångsrikt och många år med en stel pinne som gjorde jobbet skitbra för 600:-. Där är känslan inte så viktig, styv grafit och lätt ger känslan som behövs när 80-160 gram beten slängs omkring.
                    Men efter ett par år, fan, det är ju skönt med de där proffsspöna.........

AMS har ett jätteskönt spö som kan mäta sig med Luc-spöt, men då får du betala 1500 till.....inte värt det!
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Push-Up Visa inlägg
                      ... Men köp för guds skull inte en dyr rulle, det däremot är inte viktigt.S
                      Så sant! Satsa krutet på spöt, inte rullen. Jag fiskade under min första säsong med en 5601JB som jag hade liggandes och skräpade. Gick riktigt bra.

Först när jag hade bestämt mig detta var ett fiske jag ville satsa på köpte jag ett Luc Coppens VJ och en Daiwa Megaforce. Bättre köp kan jag inte tänka mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 828 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13