Bästa VJ-spöt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa VJ-spöt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa VJ-spöt?

Tänkte kolla lite vad folk tycker är det absolut bästa VJ-spöt på marknaden?
    Skriv gärna en förklaring varför ni tycker så.
    Har idag Daiwa Megaforce setet, men köpt ny rulle (Viento) och tänkt köpa nytt spö också och behöver lite tips...
    "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

Hej ville bara säga att vi på bios sattsar håty på vj tll nästa år & kommer med 3 nya vj spön samt 3 nya rullar. Där ibland några riktiga värstingar. Vänta till våren så får du se på hunna :-)

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
    Tänkte kolla lite vad folk tycker är det absolut bästa VJ-spöt på marknaden?
    Skriv gärna en förklaring varför ni tycker så.
    Har idag Daiwa Megaforce setet, men köpt ny rulle (Viento) och tänkt köpa nytt spö också och behöver lite tips...

Kommentera

SMYGREKLAM!!

Kommentera

Luc Coppens Vertical-spö. har du en viento redan o köper det spöt har du det bästa.
        -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Jag kör Coppensspöt med en Megaforce, underbar kombo enligt mej. Har ej provat Vienton men med tanke på hur nöjd jag är med Megan så ser jag inget behov av den.
          Senast ändrad av Låg_Profil; 2009-12-27, 20:48. Anledning: Felstavning
          Hette tidigare Fisktutte, nu heter jag inte så...

Kommentera

Kommentera

VJ Spö

Luc Coppens Signature är tveklöst marknadens bästa Vertical Jiggspö.

Det används av stort set alla på Pro Turen i Benelux, som är Europa största tournament.

Tyvärr tillverkas det inta längre da Luc har lämnat Fox och jobbar numera för Kevin Nash och säljer karpegrejor.

Luc har dock nyss signad med Pure Fishing Benelux och kommer att hjälpa dem med att ta fram nya heta Vertical Prylor.

Även förra detta Världsmästaren i VJ. Dietmar Isaiasch som numera är Predator Manager hos Fox har massor av nya spännade VJ grejor på G...

Hoppas även att Buster har ett VJ spö på G i Luna serien för da kan det bli riktigt kul.

Kommentera

Ska testa nya gamakatsu vj-spöt nu till våren/sommaren. Återkommer med mer info...
                ...mad world...

http://www.birkan.se

http://birkanlures.blogspot.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Mad Dane Visa inlägg
                  Luc Coppens Signature är tveklöst marknadens bästa Vertical Jiggspö.

Det används av stort set alla på Pro Turen i Benelux, som är Europa största tournament.
                  Tycker inte att man kan säga så eftersom folk tycker olika. En del gillar mjukare toppar en del gillar styvare osv... Något som känns är bäst för mig kanske suger för min kompis. Aja, jag tror ni fattar vad jag menar, ville bara ha det sagt.

Jag har inte testat alla spön på marknaden men jag kan i alla fall rekomendera BFT Walker Vertical. Den har en stark ryggrad men en fin känslig toppaktion och är mycket lätt. Själv har jag känt på andra spön men BFTs spö var det som föll mig i smaken. Luc Coppens spö kändes som att den hade för mjuk topp för min smak, Daiwas kändes alldeles föfärligt mjuk och Savagear var "nästan" lika styvt som ett jerkspö.

Men som sagt, smaken är som baken och det var bara vad jag tyckte. Mitt råd är helt enkelt att gå till din sportfiskebutik och känna på det dom har att erbjuda =) Lycka till och skitfiske på dig!
                  --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

jag tycker man kan säga så eftersom dom spöna du räknar upp inte ens är i samma klass som coppens. savagear är alldeles för styvt för att det ska funka bra till vj. bft walker tycker jag e lite åt samma håll. funkar väl om man bara vill känna dom riktigt hårda huggen.

coppens har en grym ryggrad och riktigt känslig topp så man känner alla griniga gösar som e där o petar på grejerna. det kan du glömma med ett bft.
                    -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    276 317 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist