Bästa VJ-spöt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa VJ-spöt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det låter som att åtminstone merparten tycker att Fox Luc Coppens Vertical Pro 1,90m är det bästa för pengarna på marknaden just nu.
    Hade tänkt fynda ett sådant nu när en fiskebutiken har 50% på sortimentet men tyvärr var det slutsålt och vad jag förstår så tillverkas inte dessa spön längre...någon som vet vart man kan hitta dem fortfarande och gärna till ett bra pris?

Skicka gärna ett PM isf...
    "Sporten i sportfiske är att göra det svårare än vad det egentligen är..."

Kommentera

Kolla med AB, de borde ha hemma.

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg
      Det låter som att åtminstone merparten tycker att Fox Luc Coppens Vertical Pro 1,90m är det bästa för pengarna på marknaden just nu.
      Hade tänkt fynda ett sådant nu när en fiskebutiken har 50% på sortimentet men tyvärr var det slutsålt och vad jag förstår så tillverkas inte dessa spön längre...någon som vet vart man kan hitta dem fortfarande och gärna till ett bra pris?

Kommentera

Det där med att rullen inte är alls viktig håller jag inte med om. Satsa på en rulle med bra broms som klarar en rejäl rusning utan att hacka. Mvh/ Fritte_ på forumet.

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
          Poängen är följande:

Kan du för en gång skull överväga att tänka på att "marknadens bästa VJ spö" kanske inte passar honom/henne bara för att det passar dig och många till?

Sen du ska inte glömma att vi har inte tillräckligt med pengar för att testa alla dyra spö som tillverkas för den globala marknaden.

I rest my case .....

/T
          Det spøet som ær marknadens bæsta ær det spø som de flesta anser ær det bæsta.

Ær din poæng att ingen någonsin skall rekommendera något? Att tidningarna skall dra in sina pryltester? Ær det så illa att du køpt ett Luc coppens men inte fått någon fisk på det och nu ær vældigt ledsen?

Kommentera

Tänker låna tråden lite.

Jag vill testa vertikalfisket fast med antingen en UL-haspel eller en något större sådan.

Jag vet att det finns vertikalspön för haspel. Är det någon av er som använder ett sådant? Vilket skulle ni rekommendera?
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

på Europeiska kontinenten kör de mer med haspel än multi, jag sjlv tycker det är smidigare med en multi av den anledningen att det är enklare att styra djupet med en multi än haspel.
              Men står du upp eller sitter högt så spelare det mindre roll på normalt flacka bottnar.
              Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
              Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
              Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Push-Up, du har en poäng med multi men som sagt - jag vill ju testa VJ. Då känns det inte som att en liten multi är ett inköp jag vill göra.

Har ett VJ-spö andra bra användningsområden inom spinn/mete?

Kommentera

Ursprungligen postat av djsringup Visa inlägg

AB har hemma. bara ringa o beställa. som sagt så kommer inte det spöt att göras mer så passa på medans det finns. jag kör en viento och ett coppens. det är hur klockrent som helst. som du ser med undantag från tonex.

tonyex; jag hänvisar till mitt förra inlägg.
                  -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Torraa - Sant. Rullen ska alltid ha en bra slirbroms. Det tog jag för givet men jag ser att mitt inlägg kan missuppfattas. Vilken ambassadeur eller hyfsad haspel som helst duger.

Sir Fish-a-lot - Jag använder haspel (str 2500) ibland med ett Shimano Speedmaster Jigg/jerk "heavy". I fint spö. "Medium"-versionen utsågs till bästa haspelspöt i samma test som Fox Luc Coppens vann (minns ej tidning/nr). Tycker dock att spöt har för vek ryggrad. Tycker inte om det under drillning av lite större fisk. Skulle jag välja haspelspö på nytt så skulle jag titta närmare på BFT.

Om du har någon kompis som har ett spinn/vertikalspö över, så kan du kanske låna det till din haspel. Triggern är lite i vägen, men det funkar utmärkt i övrigt om du bara vill testa på vertikalfisket.

EDIT: Annat användningsområde?: Perfekt för små ytbeten och jiggar i jakten på abborre och mindre gädda.
                    Senast ändrad av TailRunner; 2009-12-29, 15:55.

Kommentera

Nu kommer jag att svära i kyrkan...

Jag har ett något äldre ABU-haspelspö med längden 2,4 m och en kastvikt mellan 10-30 gram. Det har en ganska mjuk topp men har en hel del ryggrad. Värt att testa det på första turen?
                      Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-12-29, 16:02.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      275 593 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13