Ny multirulle,men vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle,men vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Morta Visa inlägg
    revo är skräp. allt jag har att säga. Ska man ha amba så ska man ha amba. OBS talar av erfarenhet.
    Jag flrstår verkligen inte hur du kan säga det, har en Revo och har testat ett par till och alla har varit riktigt bra!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wadman Visa inlägg
      Men Jörgen. Nu blev jag förvånad. Om du nu rekommenderar rullar som inte är med på listan, så kan du ju välja den jag vet vi båda ser som "numero uno" dvs en fullvässad rocket ala UT. Slår vilken japp som helst, i alla väder
      Jag vill gärna tro att dessa smilies gör inlägget lite ironisk.
      Men även här har du fel. Om du vill föreslå en rulle från ABU, då en vässad 2500 skulle vara ett mkt bättre förslag, i alla väder.

Häls /T

Kommentera

Ja du jämtlandgädda. Har du fångar många stora gäddor på din revo? Hur många fisketimmar har den? Samtliga revorullar som kompisar till mig ägt har brakat ihop efter en tids användande. Jättetrevliga sprillans, men de tål inte fiske år efter år. Därför tycker jag det är skräp. Mina ambor fiskar år efter år....
        http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Jag har 7 Revos, ingen har haft problem, kan inte bara röra sig om måndagsex eller tur, fiskar du rätt beten med rätt spö till rätt rulle så håller dem riktigt fint, 10 år kan jag inte säga att dem håller då dem inte är så gamla men min äldsta är väl en 3 år nu och den är BARA fiskad till gäddfiske, det är dessutom varken en toro eller en inshore... Och att stora fiskar skulle förstöra rullarna tror jag inte på, däremot kan man nog slakta dem genom att fiska stora beten med hårda ryck, med en rulle som är byggd för Bass-fiske.

Visst att handlarna rekommenderar allt möjligt hit och dit och är man inte insatt så vet man kanske inte vad man ska tro på, men att säga att Revos är skit som bara går sönder tycker jag är väldigt trångsynt, det är den mest framgångsrika lanseringen Abu gjort på länge. (Worldwide)

Kommentera

Du har alldeles rätt i att en trimmad 25a är ett riktigt bra förslag.
            Det tråkiga med dem är utväxlingen. Har själv en 25a den är grymm
            Om inte utväxlingen är några problem så köp 25an.

Kommentera

De rullarna i fråga är SX och STX samtliga 3 brakade ihop året efter det köptes. en rulle på drygt ett år är inte ok enligt mig. ingen av dem jerkfiskade....

Det där om stor fisk var bara för att pika jämtlandgädda. Saknar han här på forumet, är inte riktigt samma stämning utan hans inlägg...

Kommentera

förresten 7 revorullar? vad ska man med så många till? kanske därför ingen pajat för dig, du hinner knappt fiska med alla

Kommentera

Du har alldeles rätt. Utväxlingen är just akilleshäl för många rullar inte bara 2500:or.

Fråga: Kan vi lämna revo diskussioner åt sidan? Har inget att göra med vad tråden skapades för.

Häls /T

Kommentera

Ursprungligen postat av tonyex Visa inlägg
                    Du har alldeles rätt. Utväxlingen är just akilleshäl för många rullar inte bara 2500:or.

Fråga: Kan vi lämna revo diskussioner åt sidan? Har inget att göra med vad tråden skapades för.

Häls /T
                    Ganska stor akilleshäl. Annars kastar den ju otroligt bra. Har ingen själv ( kommer heller inte bli någon ), men har testat enqvists UT 25a. Riktigt skön rulle, men ett j-kla vevande om man vill ha lite speed på betet. Så jag håller fast vid rocketen.

Kommentera

Visst, men han vill ju kasta beten under 40 gr och säker vill kunna krypa under 10 gr oxå,
                      då ska han inte behöva ha en så stor rulle som en raket 5500. Då blir setet för tungt och obalanserad.

Hörde att man kan UT vässa 4500 rullar nu. Någon har testat?

Jag tror förfarande att japanska rymdskeppar fungerar klockrent till det fisket han vill bedriva, de är relativ lätta, många har tom 7.3 i utväxling, om man nu behöver det, skaplig bromsverka, osv.

Häls /T

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 488 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist