Ny multirulle,men vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle,men vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag som trodde att denna tråd skapades för att ta emot förslag på lågprofilare. (?)
    Häls /T

Kommentera

Japp och då är det väl bra att få reda på folks erfarenheter av lågprofilare både positiva och negativa eller vad tycker ni andra??

Kommentera

Jag skulle här gärna föreslå ett rullmärke som det inte talas om så mycket i Sverige, har känt på några av deras andra lågprofilare och det är riktigt fina med ett konkurrenskraftigt pris jämfört med en del "dyrare" märken. Tyvärr kan jag inte uttala mig om några längre tester men det finns säkert om man konsulterar google i några minuter.

Pflueger

Jag brukar gärna testa en del nya märken när jag köper framförallt rullar, skulle jag köpa på mig en lågprofilare idag så hade jag kört någon av dessa.

Patriarch XT - Verkar vara den senaste modellen

Patriarch - Finns i fler utföranden, bland annat med högre utväxling.

De har ju även en modell som det talades mycket om som jerkrulle för några år sedan, hette President då och gör det fortfarande men ser lite annorlunda ut nu.

Min gissning är att dessa rullar får införskaffas via eBay då märket verkar vara obefintligt i Sverige. Köpte nyss en Pflueger UL-haspel från Thailand själv, den ska jaga abborrar med i sommar.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Och från over there kan jag rekommendera Penn Sargus, som en Revo fast spolen är i 5000 storlek, den har både mag och c-broms som är aktiverbar, detta har väl kommit på nyare Revosar? Har dock bytt bort denna så hållbarheten kan jag inte uttala mig om.
          Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
            Revo sucks!! Talar av egen erfarenhet, samt många bekantas erfarenhet!

Vi var ganska många som köpte lågprofilare när dom kom i tron att reklamen om kast-längder och allt annat var sant!
            I stort sätt alla har slutat använda dom!Det enda som verkar stämma är att dom är skönare att hålla i när man fiskar!

Har också lagt märke till att massor av jerkfiskare har gått tillbaka till vänstervevade standardrullar.

Om man vill kasta lätta beten är dom ok men tror inte man skall investera i en om man tänker fiska med
            beten över 15g

Smaken är olika, talar bara om mina erfarenheter av lågprofilare!
            Det här var ett sådant inlägg, tycker jag. Bara för att citera dig. Nada av värde. Du behöver inte svara. Häls /T
            Senast ändrad av tonyex; 2011-02-19, 20:06.

Kommentera

Finns tester på Tackletour om Patriarch(7.5), den har inte fått lika bra poäng som Revo STX (9.0), Daiwa Zillion(8-8.33), Curado E (8.5), men det är säkert en riktigt fin rulle det med! Håll ögonen öppna på Lew's nya rullar, dem verkar var mycket prisvärda, sen har basspro och cabelas egna in-house-rullar som fått grym kritik! Sen finns ju nya Quantum Smoke, en fjäderlätt rulle som lanseras som 'the smoothest quantum reel ever' för 199$ Har läst bra om den också!

Kommentera

Ganska nyttigt att veta vad man inte skall köpa oxå tycker jag! Sen bara en liten fråga, hur orkar du bry dig för vad andra skriver??

Kommentera

I ett forum tycker jag man skall ha koll på vad man svarar på. På FS finns mycket erfaret kunnigt folk som genomskådar inkompetens. Inga namn, men så är det.
                  Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Tycker bara synd om att trådskaparen får massa info om saker som han har inte frågat.
                    Han nämnde revo aurora och inte alla andra välkända revos som har varit ute på marknaden längre.
                    Vill du prata sk1t om revos, vilket alla kan göra, då skapa en eget tråd om det utan att förstöra hans. Det är bara det Jag tycker.
                    PS: Jag kör bara shimano, om du tänker fråga.
                    Häls /T

Kommentera

Hej,

Det finns många fler här på FS som äger inte bara en utan flera lågprofilare även några revos och mkt nöjda.
                      Själv äger 5 och vill ha fler!

5 revo och fiskar Shimano??

Skit samma vi har i alla fall fått fram att Shimano verkar vara en bättre rulle en ABU´s lågprofilare och del borde vara värt något som råd till trådskaparen!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 675 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13