Ny multirulle,men vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny multirulle,men vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Oj här vart det många svar:-)Man tackar,men jag såg att jag även glömde skriva att det är en lågprofilare jag är ute efter.
    Mvh

Kommentera

shimano skulle jag satsat på! Men om man tror på abu så är ju auroran cool. bra utväxling, lätt och cool finish
      http://mortasfiske.blogspot.com

Kommentera

Auroran är fräck i sin färgsättning, men kastbromssystemet på Premieren är bättre. Läser man på följande sidas forum så är Premieren av 2010 års modell hyllad bland Bassfiskarna over there.. de tidigare Revosarna med enbart magnetbroms upplevs däremot som något nervösa o svårhanterliga, något jag instämmer med.. http://www.tackletour.com/

Kommentera

Revo sucks!! Talar av egen erfarenhet, samt många bekantas erfarenhet!

Vi var ganska många som köpte lågprofilare när dom kom i tron att reklamen om kast-längder och allt annat var sant!
          I stort sätt alla har slutat använda dom!Det enda som verkar stämma är att dom är skönare att hålla i när man fiskar!

Har också lagt märke till att massor av jerkfiskare har gått tillbaka till vänstervevade standardrullar.

Om man vill kasta lätta beten är dom ok men tror inte man skall investera i en om man tänker fiska med
          beten över 15g

Smaken är olika, talar bara om mina erfarenheter av lågprofilare!

Kommentera

Förutom några vässade ambor, så fiskar jag även med en curado 201e7 ( med keramhybrider ). Väldigt smidig men ändå robust och högt utväxlad rulle, som också kastar riktigt bra. En skön detalj på den är att handtagen på veven är rejält tilltagna och sitter som en smäck mellan fingrarna. En rulle som funkar kanon upp till 40 gram och även över. Rekommenderas varmt om du är ute efter en lågprofilare. Ganska prisvärd också ( beror i och för sig på var du köper den ).

Kommentera

Hej,

Det finns många fler här på FS som äger inte bara en utan flera lågprofilare även några revos och mkt nöjda.
              Själv äger 5 och vill ha fler!

Förresten, tråden handlar inte om att revo är sk1t.

Häls /T

Kommentera

Wadman,

Min curado 201E7 har fått mkt stryk. Brukade fiska med jerkbeten upp till 70 gr med den under flera fisketurer.
                Har haft den över 2 år nu. I höstas öppnade den för att rengöra lite och var tvungen att ta en bild och jämföra med hur det var när den var ny.
                Bilderna är som kopior av varandra (!) Tycker att den fungerar bäst som hö rullen, jiggrulle eller gäddspinn just under 50gr.

Förresten, tycker att calais/antares dc är inte snygg alls , men den är en Rolls Royce , när det gäller lågprofilare.

Häls /T
                Senast ändrad av tonyex; 2011-02-17, 19:19.

Kommentera

Jag och mina bekanta har problem med alla lågprofilare, tror det är min kast-teknik dom inte pallar,

Har ett Fenwick Iron-Feather 15-54 gr 4 delat, kan kasta relativt långt med detta spö, ofta upp emot 100m och med tur över det, verkar som dom helt enkelt inte står pall för den typen av fiske (kust-fiske),

Börjar ganska snabbt låta som en skördetröska och rasar också ganska snart efter att dessa ljud uppstår.
                  Lider lite av linkapaciteten också på lågprofilarna!

När hade lämnat dom till butiken för garantireparationer och service ett antal gånger sa dom till mig att rullarna var konstruerade för lätta beten och att jag skulle skaffa en rund eller en haspel.

Har inte testat torron den kanske är ett alternativ för tyngre beten över 30gr ???
                  Någon som testat den nya orran som vet något om den?? Den verkar ha lite bättre linkapacitet en dom flesta andra!

Shimano eller Abu på lågprofilare??

Kommentera

Hej

Jag fiskar med en Calais och det finns bara en nackdel med den och det är priset!!!!!!
                    Mvh Micke

Kommentera

Priset kanske är förklaringen till att dom andra inte håller, man brukar ju få vad man betalar för

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 347 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13