SG Jerkspö en besvikelse? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

SG Jerkspö en besvikelse?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    När det gäller kvalité så håller jag inte riktigt med, smak är däremot en annan sak. Tror faktiskt att jag har en lågprofilare hemma pga av länken du har i din signatur.
    #OneFly
    http://vimeo.com/onefly
    http://facebook.com/oneflytorulethemall

    Kommentera


    • #92
      Jag brukar kunna gå ganska mycket efter tillverkare när det gäller kvalitet på spön, handlar mest av kedjan Abu ingår i och har rangordnat tillverkarna med Shakespeare i botten följt av Abu sedan Berkley och i topp Fenwick,

      Skall jag sedan välja ett nytt spö funderar jag på vad jag ska ha det till och hur mycket det skall användas,
      om jag vill ha ett för tex fiska abborre i Malmö kanal tittar jag om Abu har något lämpligt billigt som bara skall funka ok, ställer inga större krav vid det fisket och räknar inte med att få något bättre spö.....

      Skall jag ha det till kust-fiske som jag fiskar mest går jag ock köper ett Fenwick direkt, där vet jag vid betalning att ingen av dom övriga tillverkarna har något som kommer i närheten av det jag precis köpt..

      Ville ha ett spö för runk-fiske , men saknade även ett trigger-spö för torsk-fiske från båt i Öresund, köpte ett Gary Loomis Muskie upp till 160gr det klara fint båda uppgifterna och totalt blev det både billigare och bättre en att ha köpt 1 spö för varje fiske...

      För mig blir det billigare att köpa dyrt, då slipper jag felköp som oftast kostar mer i slutänden.....

      Har lite svårt att förstå den gruppen som köper bra rullar och drar ner på spö-kostnader, ingen rulle kastar bättre en vad spöet tillåter så jag tycker det är bättre att lägga extra på spö en rulle....

      Jag har ingen erfarenhet av SG spö, drog mig första gången jag läste namnet, tyckte det lät som någon krigs-leksak i plast från Toys r Us..
      Sa inte detta för att det är fel på SG prylar Shimano får mig att tänka på Cykel-växlar.....

      Bättre märken minskar risken för botten-napp (inte sådana man får i vattnet)

      Detta jag skrivit är helt baserat på personliga erfarenheter så det är varken rätt eller fel......
      Senast ändrad av jorgen.mansson; 2011-11-04, 15:02.

      Kommentera


      • #93
        Ursprungligen postat av mcuz Visa inlägg
        När det gäller kvalité så håller jag inte riktigt med, smak är däremot en annan sak. Tror faktiskt att jag har en lågprofilare hemma pga av länken du har i din signatur.
        Det gäller kvalite oxå, för att många av oss uppfattar definitionen på ordet kvalite olika.
        Framför allt unga fiskare definierar kvalite med hjälp av en enkel okulär besiktning och hur den nya fiskeleksaken känns i butiken. Efter några få månader börjar den senaste inköpta fiskepryl att krångla. Min bild av det hela är att på senare år det har blivit svårare att köpa rätt fiskeleksak från början.



        Hoppas att du är nöjd med rullen du köpte. Trådarna i min signatur är en samling av erfarenheter från många rull-kunninga användare.



        Häls /T
        Senast ändrad av tonyex; 2011-11-06, 09:01.

        Kommentera


        • #94
          Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
          Sa inte detta för att det är fel på SG prylar Shimano får mig att tänka på Cykel-växlar.....
          Mansson, såvitt jag vet shimano tillverkar mer prylar än bara fiskeleksaker. Ja, jag tror att de säljer mer cykelväxlar än hela "Pure Fishing" koncernen försäljning av fiskeprodukter.
          När det gäller enbart fiskerullar, då finns igen annan tillverkare som kommer i närheten, när det gäller just försäljningsvolymer ....
          Det jag tror är att om företaget säljer mkt stora volymer av många produkter, som har mkt gemensamt, då blir företaget duktigare på att tillverka dom, vilket gör att ribban för kvalite höjs. Inte sant?

          Samtidigt , måste jag säga att du har rätt på många andra punkter i ditt förra inlägg...
          Förutom de rader som gäller Fenwick , hahaha

          Häls /T

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
          2 310 svar
          263 289 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
          Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
          857 svar
          139 509 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg gaddivar  
          Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
          1 031 svar
          193 840 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
          7 svar
          2 149 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg billion
          av billion
           
          Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
          79 svar
          12 349 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Torekrok  
          Arbetar...
          X