Östersjötrolling 2007 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Östersjötrolling 2007

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• mycket möjligt

mycket möjligt, laxen finns åtminstone här på Åland, så säkert ngn där också, annars tar ni de få milen över havet och joinar 3 dagars tävlingen med start lördag morgon...kl.0700 lokal tid...

skitfiske
    Ursprungligen postat av Dask Visa inlägg
    Finns det någon lax utanför Singö än, vi tänkte åka dit på lördag. Är det någon som vill ge några tips, vi tänkte lägga i i grisslehamn.
    Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av Dask Visa inlägg
      Finns det någon lax utanför Singö än, vi tänkte åka dit på lördag. Är det någon som vill ge några tips, vi tänkte lägga i i grisslehamn.
      Kom upp två laxar strax under 10kg vid Singö i fredags.
      /Magic

Kommentera

• Härligt

Då kan det finnas en hygglig chans till fångst ni får gärna komma med mer tips som tex söder eller norr om singö också vidare. Vi drar som sagt på lördag och återkommer givetvis med rapport.

Kommentera

• Är det någon som har varit ute från Simrishamn i veckan som kan förtälja om resultatet? Själv var jag ute senast för en vecka sedan men har för avsikt att prova lyckan igen imorgon och på lördag.

Känns som de flesta har avslutat sitt fiske där nere redan. Hörde av Ljungren att det hade varit endast 4-5 båtar ute de senaste dagarna.
          [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

• Ursprungligen postat av Dask Visa inlägg
            Då kan det finnas en hygglig chans till fångst ni får gärna komma med mer tips som tex söder eller norr om singö också vidare. Vi drar som sagt på lördag och återkommer givetvis med rapport.
            Det mesta fisket bedrivs mellan Understen och Märketskallen.
            Tips: Gå med i Stockholms trollingklubb så får du all info du behöver.
            /Magic

Kommentera

• Ursprungligen postat av Musky Visa inlägg
              Är det någon som har varit ute från Simrishamn i veckan som kan förtälja om resultatet? Själv var jag ute senast för en vecka sedan men har för avsikt att prova lyckan igen imorgon och på lördag.

Känns som de flesta har avslutat sitt fiske där nere redan. Hörde av Ljungren att det hade varit endast 4-5 båtar ute de senaste dagarna.
              Det är ju det som är lite tråkigt i trolling, att dom flesta lägger av nu, jag ska ut och jag uppväxare på lördag
              http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

• Ursprungligen postat av Jonas 37
                Jag har fiskat utanför Landsort en gång och det var runt år 2000.Kommer i håg att den sk lotsen höll på hela dan och djävlades med trollingfiskare.Han bara åkte kors och tvärs hela dan på djävulskap.Håller han på fortfarande?

Vi sjösatte i Trosa och vart utan fisk.När vi kommer i land så tar bröderna Andeen upp sina båtar.Dom har en lax på 16kg och en havsöring på 8kg.
                Hej Jonas 37; Det var nog inte riktigt så det förhöll sig mellan lotsbåt och trollingbåtar. Lotsbåten har företräde i de flesta lägen. Ligger det trollingbåtar i farleden och väster om Öja räknar lotsen med att trollingbåtarna ska flytta sig för lostsbåten och inte tvärtom.
                Go for the Giant Salmons!
                Old Firehand

Kommentera

• Ursprungligen postat av Alessandro Visa inlägg
                  Rapport ifrån landsort igår, jag fick en på 10å6 och vi sumpade en större i dubbelhugget där linan gick i propellern.
                  En segelbåt hade precis innan kapat flera linor så det var kaos i båten.
                  Hörde om en annan som vägde 15 som också kom upp.
                  Hej Alessandro; Grattis till den fina 10,6 kilos laxen! Sådant värmer långt in i själen. Det där med segelbåtar som går rakt över trollinglinorna precis bakom aktern har jag varit med om flera gånger både vid trollingtävlingar och utom tävlingar nere vid Landsort. Det hjälper inte att snabbt plocka upp de beten som är kvar i vattnet och sedan åka upp vid sidan om segelbåten och skrika väl valda ord. Seglaren har ju inte sett något och begriper bara "lystal" och andra segeltermer!
                  Old Firehand

Kommentera

• nej nej

nej nej...som tur är har ju säsongen knappt börjat här....hehe...inte ens en näbbgädda här ännu..

I helgen blir det 38 timmar trolling( lö-må)....hujedamej...

skitfiske

Ngn som är intresserad av att följa trollingträff Åland på nätet så hittar ni den på : www.visitaland.com

och eventuellt kommer det rapporter /resultat på : www.sportfiskealand.com
                    Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
                    Det är ju det som är lite tråkigt i trolling, att dom flesta lägger av nu, jag ska ut och jag uppväxare på lördag
                    Http://pekkman.blogspot.com

Kommentera

• Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Alessandro; Grattis till den fina 10,6 kilos laxen! Sådant värmer långt in i själen. Det där med segelbåtar som går rakt över trollinglinorna precis bakom aktern har jag varit med om flera gånger både vid trollingtävlingar och utom tävlingar nere vid Landsort. Det hjälper inte att snabbt plocka upp de beten som är kvar i vattnet och sedan åka upp vid sidan om segelbåten och skrika väl valda ord. Seglaren har ju inte sett något och begriper bara "lystal" och andra segeltermer!
                      Old Firehand
                      Tackar, man kanske skulle prova LEF Candy nästa gång, den borde funka...
                      How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av minstfarlig, 2024-08-28, 18:46
                      5 svar
                      733 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg RK99
                      av RK99

Arbetar...