Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tintin_jkpg
    replied
    Foto annars har det inte hänt
    Skämt åsido, ta med kameran när ni vittjar och fotografera när ni drar upp buren.
    Vill se massor med sprattlande silvermynt i era kistor!

Lämna en kommentar:

• Gädd_kungen
    replied
    ska vittja mina imorn den ena har legat orörd i ca en vecka nu paraplymjärden åkte i igår i en bra metsjö fått massor där nu sista tiden sen på lördeg åker 2 paraplymjärdar i igen

Lämna en kommentar:

• Superfiskaren
    replied
    Äntligen lägger jag i mina mjärdar idag !! Efter en del bekymmer ska mina båda 2 hemmagjorda mjärdar läggas i Känns som dom för mer nytta i vattnet än på land.
    Nu återstår det bara hur resultatet kommer bli .
    Vittjar dom senast på lördag . Återkommer
    Skitfiske !

Lämna en kommentar:

• Manowar77
    replied
    får större mört är vanligt i den sjö jag har mina stugor i. Fick igår 65 mört, blandad storlek på dem. Har ett gäng finna stora mörtar för grövra gädda nu.

Mörten går ju i stim så det är blandad storlek i stimmen skulla jag tänka mig.

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
    Grattis, gött med lite utdelning!

Var själv och vittjan min nu precis. Fisk i denna gången men magert resultat. 1 perfekt mört på 18 cm, och 6 lite för små på 12 - 14 cm. Fyllde på med både mäsk och gröt och väntar 2 - 3 dagar till så får vi se vad det ger. Skall iväg till en ganska säker sjö imorgon och lägga min andra stuga där, skall ju fiska på söndag så jag behöver ytterliggare ett gäng mörtar!

Gör ni något speciellt för att få större mört? eller det beror helt enkelt på vilken sjö/var i sjön jag lägger stugan.

Ha det!

Lämna en kommentar:

• RK99
    replied
    Lade min nya paraplymjärde i en mindre sjö på ca 3 m djup ganska nära land ( max djup ca 4,5 m ) betade med löst bröd .
    Jag hoppades på några stycken fiskar ,efter en vecka hade jag ca 50-70 st i den .

Lämna en kommentar:

• FiskeFreakOscar
    replied
    Ursprungligen postat av Manowar77 Visa inlägg
    Låt stugorna ligga minst en vecka med mycke gröt i början. Mär an har börjat fått lite i den så kan man kolla 2 gånger i veckan typ. Så gör jag. Hällst sak man bara mata in den och ha stugan öppen i början så att mörten hitta ditt och vet att det finns mat där för dem.

Varför vänta så länge? 2 dygn brukar vara lagom för mig. Brukar aldrig löna sig att låta den ligga längre, Inte för mig iaf. Borde vell vara bättre att fylla på med gröt gasnka ofta i början?

Lämna en kommentar:

• lill_soren
    replied
    mina mörtar var från 16 upp till 25 ca så perfekta! ska nog ut på lördag förmiddag

Lämna en kommentar:

• Mikael
    replied
    Ursprungligen postat av lill_soren Visa inlägg
    vittjade min hemmagjorda mjärde i förrgår och den hade äntligen resultat! 30st perfekta mörtar för både gädda och gös
    lät den ligga först 2dagar innan jag kollade den o inte ett skit. väntade 5dagar till o sen fanns de mört..

ska nog kolla den antingen ikväll eller imorn kväll och fylla på med mer gröt.

byggde min mjärde av ett gammalt akvarium på 150liter. klädde den med nät och gjorde 2 stora strutar (30diameter) och satte en på var sida.
    första riktiga fångsten i den så lyckan va lagom stor när såg all mört

ska slänga i min paraplymjärde i samma sjö fast på ett annat ställe hade jag tänkt..
    Grattis, gött med lite utdelning!

Var själv och vittjan min nu precis. Fisk i denna gången men magert resultat. 1 perfekt mört på 18 cm, och 6 lite för små på 12 - 14 cm. Fyllde på med både mäsk och gröt och väntar 2 - 3 dagar till så får vi se vad det ger. Skall iväg till en ganska säker sjö imorgon och lägga min andra stuga där, skall ju fiska på söndag så jag behöver ytterliggare ett gäng mörtar!

Gör ni något speciellt för att få större mört? eller det beror helt enkelt på vilken sjö/var i sjön jag lägger stugan.

Ha det!

Lämna en kommentar:

• lill_soren
    replied
    vittjade min hemmagjorda mjärde i förrgår och den hade äntligen resultat! 30st perfekta mörtar för både gädda och gös
    lät den ligga först 2dagar innan jag kollade den o inte ett skit. väntade 5dagar till o sen fanns de mört..

ska nog kolla den antingen ikväll eller imorn kväll och fylla på med mer gröt.

byggde min mjärde av ett gammalt akvarium på 150liter. klädde den med nät och gjorde 2 stora strutar (30diameter) och satte en på var sida.
    första riktiga fångsten i den så lyckan va lagom stor när såg all mört

ska slänga i min paraplymjärde i samma sjö fast på ett annat ställe hade jag tänkt..

Lämna en kommentar:

• Manowar77
    replied
    Låt stugorna ligga minst en vecka med mycke gröt i början. Mär an har börjat fått lite i den så kan man kolla 2 gånger i veckan typ. Så gör jag. Hällst sak man bara mata in den och ha stugan öppen i början så att mörten hitta ditt och vet att det finns mat där för dem.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Josun, 2025-09-28, 18:54
8 svar
302 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sundström76  
Startad av Moddifier, 2026-02-05, 22:27
6 svar
187 visningar
0 gillar