Vilken typ av handvärmare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken typ av handvärmare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Kikat på lite videos på tuben ang den, blev inte så sugen!

Ska nog fan beställa en sånhär: http://www.engelsons.se/jakt-fritid-...2325&parent03= och några påsar som man kan koka, testa och se vad som funkar för en!

- Glöm aldrig att du är helt unik. Precis som alla andra.

Kommentera

Provade en av dem påsarna man ska skaka igång. Riktigt bra alltså. Ser ut som en slags tepåse i kreditkortsstorlek med pulver i som aktiveras när man skakar på den.

Fick tips om att man kan ha dem på handlederna så dem värmer blodet som strömmar förbi. Ska köpa 2st svettband och skära upp på ena sidan så man kan stoppa in en påse och sedan ha dem på varje handled.
      Ska bli intressant att se hur länge till den håller värmen också. Öppnade första vid 20.00. Synd att dem kostar lite bara. Kan nog bli dyrt i längden om man jämför med dem kolstavseldade.

Kommentera

Okej Här kommer det bästa tipset av dem alla enjoy http://www.lindra.net/ riktiga (eluppvärmda handskar) ing claes olsson shit där batterierna ej håller länge eller där man undrar varför inte värmen slår på någon gång ..... kan köpas via http://www.horsetack.se/shop/

Obs har ej testat dem men har googlat runt och bara hört possitivt om dem och de har riktiga batterier (LIPO batterier) inte NiMH som blir sämmre i kylan..... skulle tro att dessa är bästa köpet om man är frusen med tanke på att man kan ladda batterierna ca 1000 ggr och att man kan köpa nya (ett sätt verkar kosta 2500 kr) men tänker man på att för ett pas shysst handskar får man lägga 500 -1000 kr och sen en massa på uppvärmnings saker så är man nog inte långt efter

/E

Kommentera

För att rida häst på vintern kanske dem där handskarna passar, men vill jag ha varma händer när jag fiskar så vill jag ju också kunna ha fingrarna fria. Inte så att man klipper sönder ett par handskar för 2500 spänn kanske :P

Påsen jag prova höll över 40grader i 8-10 timmar sen ljumna den av lite så lär nog funka rätt bra ute. Får förhoppningsvis bensinbrännaren imorgon så får prova den då.

Kommentera

Här kan du köpa värmare av olika slag. Kan tipsa om usb värmaren då man kan sätta på och av den när man vill, blir riktigt varm och fungerar riktigt bra:

--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

ni som fryser om tårna....

köpte på snäjk för många år sedan sulor som typ va ihåliga framför hålfoten med plats för värmekuddar som man stoppade i sulan.. efter en 8-10 timmar på isen och man skulle åka hem och drog av sig kängorna rök det om fötterna.. aldrig frusit överhuvudtaget då dem användts. men ett paket med 2 påsar kostade ca 20-30kr något men e ju klart värt pengarna då man fryser..

Kommentera

Halloj! En liten update på handärmare fronten skulle vara nice!

Själv har jag värmepåsarna från uncab (20st för 141:- inkl frakt) och dem fungerar grymt bra faktiskt, dock blir det ju en liten större kostnad än andra alternativ så småningon.
                Har också en handvärmare som drivs av kemisk bensin. Den blir riktigt varm och go men känns lite obehagligt att det ändå är en liten låga i den som brinner, men är nog bara en vanesak. Smidigt är det iaf att man kan stänga av den när man så behagar och lätt att fylla på och billig i drift!

Vilka alternativ kör ni med ni som hunnit ta er ut i år? Nu känns det iaf som att det är alldeles för kallt för att man ens ska ta steget ut. 0 till -5 kanske är att föredra eller vilken temperatur är den mest optimala enligt er?

Kommentera

Jag har provat olika bensindrivna,bl a från Olssons fiske, men bästa hittills är faktiskt Zippo
                  Köpte den på eBay från England och den blev inte alls dyr då med frakten.
                  [FONT="Impact"]Mvh:
                  /Johan[/FONT]

Kommentera

Hej!!
                    Köpte en sån där kolvärmare från Olssons fiske. Vilket j-la skit.
                    Hur man än gör så slocknar kolen.
                    Har beställt extra kol men dessa funkar inte heller.
                    Tidigare i tråden står det något om fabrikationsfel. Orkar inte hålla på att skicka tillbaka dessutom är det struligt att hålla på med en tändare och försöka tända en kolbit.......
                    Zippovärmaren i inlägget ovan finns nu på teknikmagasinet och blir nästa inköp för mig. Har hört att den skall vara bra!!

Skitfiske (utan kalla händer) !!

Kommentera

För zippo på eBay betalade jag 210:- inkl frakt och på Teknikmagasinet kostar den 289:-, men jag är nöjd med zippon.
                      Däremot har jag märkt när jag provat olika handvärmare så är dom rätt känsliga för om man stoppar dom i en väldigt tät ficka (t ex i fickan på min flytjacka), då kan dom slockna faktiskt.
                      Har man dom i en luftig ficka eller i ett par handskar så är det inga problem alls
                      [FONT="Impact"]Mvh:
                      /Johan[/FONT]

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 389 visningar
                      0 gillar