Gäddflugfiske Vision eller Sameo? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddflugfiske Vision eller Sameo?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ring imorgon till Sameo i lyckeby och fråga efter Patrik eller Ken samt hälsa från uffe sandhamn så tar de hand om er.
    Använder du deras för varandra gjorda grejer är de oslagbara både med prestanda och service.
    De sätter rätt rulle på rätt spö med rätt lina och är dessutom extremt kunniga och desutom glada att kunna dela med sej av sin kunskap.

mvh wolfie
    Hellre en tappad fisk än en dag på land
    mvh wolfie

Kommentera

Ursprungligen postat av wolfman Visa inlägg
      Ring imorgon till Sameo i lyckeby och fråga efter Patrik eller Ken samt hälsa från uffe sandhamn så tar de hand om er.
      Använder du deras för varandra gjorda grejer är de oslagbara både med prestanda och service.
      De sätter rätt rulle på rätt spö med rätt lina och är dessutom extremt kunniga och desutom glada att kunna dela med sej av sin kunskap.

mvh wolfie
      Tackar för tipset ;-) än så länge håller jag mig till forumet men kommer ringa framöver när det går mot ett köp :-) Får se vad det blir.

Känns som Rullen sameo Peregrine 7-9 håller högre klass än Vision Deep ? Nån som har erfarenheten av att testat dem två?

Kommentera

Peregrine rullen ligger i en helt annan liga än deep. Peregrine rullen är väldigt prisvärd och rekomenderad starkt..

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
          Peregrine rullen ligger i en helt annan liga än deep. Peregrine rullen är väldigt prisvärd och rekomenderad starkt..
          Okej, har du även erfarenheten att ha testat de båda tillhörande spöna :-) dvs Visons Big daddy och Samoa Classic :-)

Kommentera

Både Big Daddy kitet och Sameo Classic kitet är bra set. Spöna är väl mest en smaksak, fast plus för Sameos kvalitét. Peregrine ligger ju som sagts i en helt annan liga än Deep, men Big Daddy linan är riktigt bra på att vända buskiga gäddflugor. Sameo har ingen utpräglad gäddlina och Vipern tycker jag inte passar så bra till tunga yviga flugor. Hade man fått välja, så hade jag tagit Sameo Classic setet ihop med Vision linan

Kommentera

Ursprungligen postat av daniel222 Visa inlägg
              Okej, har du även erfarenheten att ha testat de båda tillhörande spöna :-) dvs Visons Big daddy och Samoa Classic :-)
              Nej tyvärr så har jag aldrig testat big daddy spöt. Men vad jag hört ska det vara trevligt.
              Gillar sameo för deras förvånadsvärt fina kvalité till riktigt bra pris. Håller dock med Wadman om att viper linan som medföljer inte är en utpräglad gäddlina så där kör jag rio pike istället....

Kommentera

Gäddflugfiske Vision eller Sameo?

Har ett Big Daddy #9 9 fot. Har testat Classic en del. Det är helt tycke och smak enligt mig. Jag gillar inte styva spön och föredrar nog känslan i Sameot. Men Daddyspöt är definitivt bra och kommer bli mitt förstaspö för gädda i år tillsammans med Loop S1#7. Daddyspöt trycker ut stora flugor med lätthet. Tycker precis som övriga att Sameo saknar en vettig gäddlina. För mig finns bara två alternativ: GL Pike och Vision Big Daddy. Har testat många andra men till de största flugorna finns för mig bara två val.

Kommentera

Intressant tråd. Själv köpte jag GL Epik Pike, men inte ens hunnit börja lära mig svinga med det spöt

Kan förmodligen inte tillföra nån erfarenhet åt er här, förutom att jag kan rekommendera er, som ändå går i köptankar, att vänta till mässan nästa helg. Fick själv Pike setet för 1500kr (om jag inte minns fel) på Vildmarksmässan rätt nyligen, och är ni duktiga på att pruta så är säljarna inte alls omöjliga att deal:a med på mässan
                  Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

Kommentera

Det låter lite som att Sameo Viper e helt oduglig gämfört med Big Daddy linan ?

Kommentera

Ursprungligen postat av daniel222 Visa inlägg
                      Det låter lite som att Sameo Viper e helt oduglig gämfört med Big Daddy linan ?
                      Oduglig är den inte. Men den är inte speciellt framtagen för gäddflugor. Men i mitt tycke är rio pike bättre än big daddy och guidline pike... Men det kanske är en tycka fråga.. Väljer du sameot får du ändå med vipern. Testa den så får du se vad du tycker. Går alltid att köpa en ny lina senare.....

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 957 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11