Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
    Även du är en grabb Exxet, fast en något äldre sådan

Tror nog att du förstår vad jag menade med mitt inlägg.
    Nej faktiskt inte Henke, blir snarare uppriktigt irriterad på att du har mage å huta åt mig att inte ta i så jag spricker ? ?

Jag svarade Stampe utan att ta i. Mitt svar va korrekt och på intet sätt personpåhopp eller irriterat och inget som jag anser att du ska behöva markera som nån jä.. skolfröken.

Skärp dig lilla man
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
      Jag tycker att Westin/Edge Powershad 180g är ett helt übergrymt spö och dom flesta stora gäddor jag fått under året är tagna med det. Jag kastar för det mesta beten upp till 150g även om det kan åka på något tyngre vid tillfälle. Ganska smäckert spö med en väldig känslig topp som gör att man känner minsta lilla nafs. Jag har aldrig haft problem och jag använder mitt vid varje fiskepass. Är ni verkligen säkra på att dessa spöbrott inte är ett resultat av oförsiktig användning? Jag menar inte att det nödvändigtvis måste vara ni själva utan att det även kan vara tex. fraktskador, någon som rappat i något i butiken mm. Tänk på att detta är känsliga spön och inte några påkar som som tål vilken vikt och vinkel som helst.
      Du och jag måste få fram olika texter när vi läser stampes svar så jag tar och kopierar det jag ser. I denna text så står det ingenting om att han ska ta frågan vidare. Det står att han tror att felet ligger på Någon/några andra och inte westin.

Jag personligen tycker att det är osmidigt och rent felaktigt att skriva så när man är kopplad till företaget. Om man ska komma med sådana uttalanden så tycker jag att man ska ha mycket kött på benen. Sen förstår jag att det är ett känsligt spö även fast det är klassat till 180gram men med det resonemanget så skulle varannat ul-spö vara trasigt vid leverans. Det är skillnad på känsligt och dålig Konstruktion/fel i konstruktionen.

Sen så har jag stor respekt för stampe som betesbyggare, gäddfiskare och jag känner inte honom så jag kan inte uttala mig om hur han är som person. Den kontakten jag har haft med honom när jag har köpt beten har bara varit positiv. Min kritik och "hårda ton" handlade bara om det svaret som kom i tråden.

Som tack för tipset om att inte ta i så jag spricker så kan jag bjuda på ett tillbaka. Man behöver inte alltid slicka uppåt.

Mvh Henke

Kommentera

Noterat !
        Jag ber om ursäkt för att mitt tidigare inlägg innehöll några grammatiska fel samt avsaknande av div smileys.

Skit åxå, att du Exxet tog åt dig så hårt då det verkar ha varit en "öm" punkt för dig.
        Trodde inte att du skulle reagera så.. Men då har jag lärt mig nått nytt idag åxå !
        Nästa gång gäller det att vara übertydlig märker jag.
        Sorry för det !

Mvh. HenkeW

Kommentera

noterat och accepterat

njao, kanske en öm tå att bli tillrättavisad. Speciellt när jag inte tyckte att jag tog ton i mina ord mot Stampe.

Då säger jag ursäkta mitt lilla återgäldande på slutet.

Annars kan jag förstå Stampes frågeställning, visst kan det va så. Men som jag sa. slumpen att så många spön blir skadade på exakt samma ställe är för osannolik.
          Senast ändrad av Exxet; 2014-08-30, 15:02.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Svårt att skriva något utan att det tas på fel sätt. Min personliga åsikt är att jag tycker spöet är helt kanon. Det har inget att göra med min anknytning till Westin. Jag skulle aldrig lovorda en produkt som jag tycker är kass, finns absolut ingen vinning för mig i det. Toppen på Powershad är mycket riktigt mjukare än på Powercast. Resten av kraften sitter i nederdelen på spöet. Det spö som jag själv använder är bland dom första som kom ut.
            Senast ändrad av Stampe; 2014-08-30, 21:57.
            www.stampelures.se

Kommentera

Är det nån som vet om Fairpoint/Westins har yttrat sig någonstans i frågan om spöbrott på Powershad spöt?
              Passar möjligen en Powercast topp på Powershadens
              bottendel, det vore nog en skön kombination... För övrigt
              bygger nog Powershad på gamla Edge Powercast 8' haspelklinga, 40-130g och -180g fast lite förlängd, aktionen förefaller demsamma. Har den lättare å inte törs jag trycka iväg en 120 grammare där inte, då används ett Broman Odell Esox Lucius 8' 150g. Den har en toppspets som säkert har dubbla tvärsnittsarean jämfört med mitt Edge...
              Senast ändrad av anteman; 2014-11-25, 22:20.

Kommentera

Nej, dom två toppdelarna passar INTE från ena till andra. Olika holkar helt enkelt.

Du är inte den första som tänkt den tanken.

Nej jag har inte hört eller läst något som kan förklara alla dessa brott. Man kör nog en politiker och försöker tysta ihjäl frågan med hopp om att den snart glöms bort.

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
                  Nej jag har inte hört eller läst något som kan förklara alla dessa brott. Man kör nog en politiker och försöker tysta ihjäl frågan med hopp om att den snart glöms bort.
                  Illa hanterat! Det är botten att inte toppen håller, alla borde få spön som håller vad de lovar, andra borde bara få spö... OBS! Ironi.
                  Senast ändrad av anteman; 2014-11-26, 21:18.

Kommentera

Ja då är man ägare till ett Powershad då... Beredd att ta en risk för 1200, då bl a Exxet sa att senare spön verkar lite kraftigare i toppen.

Hoppas mitt kommer från en sådan eventuellt reviderad, vässad serie och håller minst lika bra som Stampes spö, annars får ni höra om det med
                    Senast ändrad av anteman; 2015-01-10, 03:06.

Kommentera

Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
                      Ja då är man ägare till ett Powershad då... Beredd att ta en risk för 1200, då bl a Exxet sa att senare spön verkar lite kraftigare i toppen.

Hoppas mitt kommer från en sådan eventuellt reviderad, vässad serie och håller minst lika bra som Stampes spö, annars får ni höra om det med
                      Hej Anteman! Hoppas du blir nöjd, spm sagt spöt är snyggt, smäckert, lätt och välbyggt för övrigt. Jag har inte själv känt på några andra än det jag fick, men hört bekanta som varit in och känt på senare leveranser att det kändes som krallig topp. I vilket fall lär du märka det, för jag överdriver inte när jag säger att översta 30 cm va som en kokt spagetti. Gissningsvis tillhörande ett 30-40 grams spö.

Det är mina personliga ord när jag säger att det va felbyggt. En toppdel på ett 180 gr spö som är BETYDLIGT blötare än toppdelen på 130 gr varianten låter fel helt enkelt

Men va fa.... 1200 :- ja pyntade 2000 för mitt.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 983 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11