Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag va ut en sväng idag & viftade med Powershaden. Körde shad på 95g. Kastade på i 3 timmar utan att vara alltför försiktig. Fick bända 3 bråkiga älvgäddor på 6+. Sen smackade det i en 10,6 kgs nerströms & den bråkade utav bara helvete innan den fick lugna ner sig i karpsäcken. Spöt? Jo, det höll ihop

När jag kom hem for jag in till postombudet & hämtade upp ett powercast

Min bästa fredag 13e någonsin

Kommentera

Grattis till fina fiskar! Hoppas inte vi börjar bedöma spön enbart efter huruvida de håller för att fiska med eller ej dock!

Skönt att nån är nöjd i alla fall!

Kommentera

Jämförde mitt powershad & mitt powercast idag. Det är förvånansvärt liten skillnad mellan spöna. Ska provkasta lite till veckan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
          Okej det förklarar saken, jag köpte mitt i princip osett efter att ha känt på -130 modellen och tänkte är spöt såhär men lite rappare å styvare har jag hittat "the one" men icke sa nicke grymt besviken så här i efterhand fast jag försökte gilla spöt i början. Men som jag sa tidigare har fått uppgifter om att spöt inte alls är så mjuk i toppen i de nya som inkommit till butikerna.

Tyvärr besannades min magkänsla som sa mig " håll fingrarna borta från allt det står Westin på" försökte lura mig själv med att de va ju ett Edge, ett drömspö. Men fan så man lurade sig själv.
          Hade väntat länge på mitt nya Powershad och hade stora förhoppningar eftersom jag redan äger ett 40-130gr spö i samma serie.
          Förväntningarna infriade i stort sett, snyggt att se på, skönt både att kasta och drilla med. Landade första kvällen ett gäng gäddor med 6kg i topp, inga problem. Andra kvällen, andra gäddan,ca. 4kg, precis vid båtkanten när jag skulle kroka av i vattnet....ni vet, man håller spöt rätt upp för att få in fisken och i min båt kan man sitta och landa fisk. Pang säger det och spöt går av ca. 25cm från toppen, all belastning hamnar på typ 3:e ringen som böjer sig och innerringen brister med linbrott som följd. Gäddan simmar iväg med McRubber, spötopp och 3m lina :-(
          Hade man för bråttom att hänga på en nyhet eller bara otur med ett måndagsex....vem vet. Spöt inlämnat och jag räknar med att få ett nytt på garanti. Ger det EN chans till !

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
            Jämförde mitt powershad & mitt powercast idag. Det är förvånansvärt liten skillnad mellan spöna. Ska provkasta lite till veckan.
            Hur har det gått?

Kommentera

Ursprungligen postat av Hesten Visa inlägg
              Hur har det gått?
              Det har gått så illa att jag inte hittat tiden ens till lite provkastande Småbarn, jobb & fiskeintresse är en svårlöst ekvation...

Men det är faktiskt så att bägge spöna ligger riggade i bilen, som står parkerad utanför jobbet med trailer & båt sittandes på dragkroken. Så om inget oförutsett händer blir det test i skarpt läge i eftermiddag.

Men alldeles solklart att det är nåt fel på Powershaden. Så här många spöbrott ska inte slumpen kunna ställa till med. Ojämnheter i produktionen, s.k. "måndagsex" låter ju också orimligt.

Representant från Fairpoint, vänligen in & läs & posta i denna tråd. Nån som känner nån fairpointanställd, fiskare i Westinteamet eller så, ge gärna en blänkare...

Kommentera

Men då är ju nästan gammelgäddan redan uppe och sen släppt med andra ord!
                Var och kände på Powershaden idag samt jämförde mot Powercast sida vid sida - nu hade jag inget skjutmått tillgängligt men med blotta ögat så såg det ut som att den var 2/3 av Powercasten i toppen vilket t.om förvånade butikspersonalen eftersom det är ganska grovt tyngre klassning det handlar om.

Kommentera

Då var Powershad nr 2 också trasigt - efter 5 kast eller nåt då! Det första gick av ca 25 cm från toppen som för "alla" andra. Brottet var riktigt likt det som "Spy" berättade om. Det enda skillnaden var att mina spöringar, lina och bete klarade sig.

Spöet blev - efter mycket vånda - utbytt till ett likadant. Idag var det premiärfiske. Den här gången gick spöet av nån centimeter från holken vid kastet. Betet var ett SZ tail, vad kan det ha vägt, kanske 100-110 gr och jag laddade inte ens i närheten av fullt i kastet.

Jag är grymt besviken på spöserien och Westin som släpper igenom sånt här. Riktigt tråkigt då jag är supernöjd med Edge Jerk samt 2 st Powercastspön!
                  Senast ändrad av ajoan; 2014-08-06, 21:13. Anledning: Stavar illa

Kommentera

Ursprungligen postat av ajoan Visa inlägg
                    Då var Powershad nr 2 också trasigt - efter 5 kast eller nåt då! Det första gick av ca 25 cm från toppen som för "alla" andra. Brottet var riktigt likt det som "Spy" berättade om. Det enda skillnaden var att mina spöringar, lina och bete klarade sig.

Spöet blev - efter mycket vånda - utbytt till ett likadant. Idag var det premiärfiske. Den här gången gick spöet av nån centimeter från holken vid kastet. Betet var ett SZ tail, vad kan det ha vägt, kanske 100-110 gr och jag laddade inte ens i närheten av fullt i kastet.

Jag är grymt besviken på spöserien och Westin som släpper igenom sånt här. Riktigt tråkigt då jag är supernöjd med Edge Jerk samt 2 st Powercastspön!
                    Vi börjar bli ett antal nu med den känslan. Svårt för westin att få tillbaka de kunder som bränt sig på en produkt. Ett sånt här produktsläpp helt utan kvalitetskontroll tar en livstid att reparera. Verkligen synd då det drar ner hela Edge-serien i skamvrån.
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Nils Jonas Visa inlägg
                      Det har gått så illa att jag inte hittat tiden ens till lite provkastande Småbarn, jobb & fiskeintresse är en svårlöst ekvation...

Men det är faktiskt så att bägge spöna ligger riggade i bilen, som står parkerad utanför jobbet med trailer & båt sittandes på dragkroken. Så om inget oförutsett händer blir det test i skarpt läge i eftermiddag.

Men alldeles solklart att det är nåt fel på Powershaden. Så här många spöbrott ska inte slumpen kunna ställa till med. Ojämnheter i produktionen, s.k. "måndagsex" låter ju också orimligt.

Representant från Fairpoint, vänligen in & läs & posta i denna tråd. Nån som känner nån fairpointanställd, fiskare i Westinteamet eller så, ge gärna en blänkare...
                      Nu har jag skickat ett mail till fairpoint angående den här tråden, hoppas någon tar sig tid att läsa och svara. Mitt spö är dock helt fortfarande.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11