Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var inne i butik idag och tänkte köpa ett Poweshad inför en kommande Rügenresa. Kanske min smala lycka att de precis sålt iväg det sista. Känd på det som är klassat till 130gr. och tyckte att det kändes riktigt skönt. Klämde lite på Roots också men i jämförelse kändes det ju som en träpinne. Surt med spöbrotten, det känns ju inte som att det blir ett Powershad nu. Finns det inget annat alternativ än Roots?
    Är man inte lite galen så är man inte riktigt klok!!!

Kommentera

Två veckor har nu gått och inget svar från någon, jag skickade en påminnelse idag.

Kommentera

Jag tycker att Westin/Edge Powershad 180g är ett helt übergrymt spö och dom flesta stora gäddor jag fått under året är tagna med det. Jag kastar för det mesta beten upp till 150g även om det kan åka på något tyngre vid tillfälle. Ganska smäckert spö med en väldig känslig topp som gör att man känner minsta lilla nafs. Jag har aldrig haft problem och jag använder mitt vid varje fiskepass. Är ni verkligen säkra på att dessa spöbrott inte är ett resultat av oförsiktig användning? Jag menar inte att det nödvändigtvis måste vara ni själva utan att det även kan vara tex. fraktskador, någon som rappat i något i butiken mm. Tänk på att detta är känsliga spön och inte några påkar som som tål vilken vikt och vinkel som helst.
        www.stampelures.se

Kommentera

Hej Kristian!

Jag har själv förbrukat 2 st Powershadspön och jag kan ärligt säga att jag inte blivit så besviken på något spö, någonsin. Det första spöet gick av som för de flesta andra, en bit från toppen vid drillning. Det andra spöet gick av precis under holken, vid fjärde eller femte kasten. Ganska lugna kast med en SZ flat tail (väger kanske 110gr).

När det gäller den första skadan kanske det skulle kunna vara ett designproblem, spöet är inte designat för någon nämnvärd belastning öht mot spötoppen. Men det vore lite konstigt (då kan vi t ex jämföra mot rena jiggspön med hyperkänslig topp som går att belasta mycket men den enda följden att spöböjen blir mycket brant). Troligaste orsaken, skulle jag gissa, var tillverkningsfel.

När vi kommer till den andra skadan kan jag inte se någon troligare förklaring än tillverkningsfel. Eftersom jag redan vid tillfället var mycket skeptisk till spöet kontrollerades jag det och jag kunde inte hitta någon yttre åverkan från fraktskada eller dyl. Om det skulle vara ett designfel så är varan enligt min mening felaktig ställt mot dess beskrivning (ex rekommenderad kastvikt etc).

Enligt min uppfattning så är mina spöbrott knappast ett resultat av felaktig användning, speciellt inte med tanke på vad spöna beskrivs som gjorda för. Jag kommer inte fortsätta använda powershadspöt utan kastar tillsvidare med mitt gamla powercast och väntar att få känna på det nya högre viktade spöet i samma serie.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stampe Visa inlägg
            Är ni verkligen säkra på att dessa spöbrott inte är ett resultat av oförsiktig användning? Jag menar inte att det nödvändigtvis måste vara ni själva utan att det även kan vara tex. fraktskador, någon som rappat i något i butiken mm. Tänk på att detta är känsliga spön och inte några påkar som som tål vilken vikt och vinkel som helst.
            Du menar att så många spön skulle få frakt- eller hanteringsskador på exakt samma ställe. Tycker det talar mot sig själv. Sannolikheten för att det skulle inträffa måste ses som obefintlig. Skulle detta va en förklaring skulle alla brott ske slumpmässigt placerade och inte på i stort sett samma ställe. Brotten har med hur spöt är byggt ingen som helst tvekan kring det.

Nu har jag hört av en bekant att det spöt han tittade på i affären va inte alls så mjukt i toppen som mitt, utan mer som powercast spöts toppdel. Vi jämförde ju båda modellerna och powercastens överdel (130 gr) va alltså betydligt kraftigare än shadens (180 gr). Jag tror att det gick ut ett stort parti feltillverkade spön hel enkelt. Men jag måste själv in å känna på något nytt för att kunna säga om spöt fortfarande har en så blöt å mjuk övre bit på toppdelen. Om man fick detta vidimerat av Fairpoint så skulle jag nog kunna återfå förtroendet.

I vilket fall så är det ett vackra, lätta, behagliga och fina spö, men produkter som inte håller tappar man fort förtroende för
            Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Stampe, kom du med den efterlängtade kommentaren från westin eller var det bara din personliga åsikt? Du designar/målar ändå beten åt företaget i fråga och inger i deras team.

Personligen ser jag det som en jävligt ful och ogenomtänkt post när så många har haft samma problem med den här modellen. Jag är sjukt nöjd med mitt powercast spö men kommer inte köpa några fler spön från westin innan man har kommit fram till problemt och en lösning.

Kommentera

Men grabbar, ta inte i så ni spricker !
                Var glad istället åt att Stampe har svarat i tråden och han kommer säkerligen framföra era åsikter åt dem han representerar.

mvh/ HenkeW

Kommentera

Jag har 3 polare som kör med spöt i fråga och ingen av dom här några som helst problem. Har själv inte powershad versionen utan bara powercast men kommer att köpa powershaden snart med. Kan ju hända att en laddning med spöt inte är helt hundra då men av dom jag känner så är ett från före dom ens kom ut på marknaden och dom andra 2 köpta för 2 månader sen.

Kommentera

Ursprungligen postat av HenkeW Visa inlägg
                    Men grabbar, ta inte i så ni spricker !
                    Var glad istället åt att Stampe har svarat i tråden och han kommer säkerligen framföra era åsikter åt dem han representerar.

mvh/ HenkeW
                    Vad menar du med "grabbar" och "ni" (pluralis = flera). Jag ser bara en grabb som "tar i så han spricker" även om dom orden får stå för dig.
                    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Även du är en grabb Exxet, fast en något äldre sådan

Tror nog att du förstår vad jag menade med mitt inlägg.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 983 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11