Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej alla oroliga spököpare !

Jag sa tidigare och tror fortfarande att det rör sig om en felaktig batch som gick ut. Spöt som kom nytt till fiskemässan sålde slut direkt och alla tillgängliga spön på marknaden gick åt. Därefter dröjde det ett tag innan tillverkaren han med att mätta efterfrågan. Jag skulle till Rügen den våren och ville inte åka med mina odelade StCroix så jag gick och väntade länge på att spöt skulle dyka upp igen. Så när ny leverans kom va jag snabbt där och köpte mitt spö.

Alla dom som gick av, är vad jag förstått av den senare leveransen. Därefter har inga nya rapporter ramlat in och mycket tyder på att man justerat något i tillverkningen.

Så ni nyblivna ägare kan nog sitta lugnt i båten av den anledningen. Men kolla lacken på era spön, har sett spön av det märket som ser ut som spetälska, soriasis, fläcktyfus efter nått års fiskande.

Namnet Westin klingar inte kvalitet i mina öron längre. Fast det visste jag ju innan men trodde i min enfald att man fått med Edge-kvalitet i övertagandet, men icke då.

Jag är sugen på den billigare varianten av detta spöt. W3 8.3
    Det är väl inte ens samma spöserie ? ? ? Är det inte Dynamic-spöna som är direkt från Edge och alla W-spön westins egna nya serie ? ? ? Men jag är osäker
    Senast ändrad av Exxet; 2015-05-19, 10:33.
    Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
      Det är väl inte ens samma spöserie ? ? ? Är det inte Dynamic-spöna som är direkt från Edge och alla W-spön westins egna nya serie ? ? ? Men jag är osäker
      Jo, tror det är på det viset. W3 är ju deras billigaste spöserie, finns ju W6 & W8 också. Är nog bara namnen på vissa spön som är lånade från Edgeserien, "Powercast", "Powershad".

Kommentera

Ok, det är svårt att uttyda på deras hemsida hur det ligger till. De är tillverkade av "Japansk toray" båda två. Då behöver man antagligen inte dra några slutsatser av denna tråden och w3-spöt?

Kommentera

Hej allihopa!
          Kommer få lite skattepengar till midsommar och då blir det ett nytt spö klassat för tunga vikter! Har kollat på just Westin powershad, för det verkar grymt skönt till just shadjiggs! Har ett 10 fots Edge tpr pike som jag haft många år som jag är grymt nöjd med! Därför hade jag stora förhoppningar om detta! Menar det var lätt, snyggt, skön aktion och finish, när jag kände på det i affären! (Har kikat på ett 8 fots BFT roots åxå som är klassat för upp till 180g, som jag åxå gillade mycket!) Men detta Westinspö hade så mycket mer känsla och skönare aktion tycker jag!
          Nu läser jag denna tråd och drar öronen åt mig! [B]Nu undrar jag om det var ett fabrikationsfel eller om spöna fortfarande går av? Det ända spöt som gått av för mig var ett sketet Berkley spö sigma David Lundquist! Men det spöt var så lätt att man borde fattat att klingan inte skulle hålla!? Men som sagt! Kan jag köpa detta ubersköna Westinspö???

Kommentera

Jag köpte som tidigare nämnts detta spö på Sportfiskemässan tidigare i år och blev väldigt orolig när jag lite senare hittade denna "oroande" tråd…
            Nu såhär någon månad senare och faktiskt också ett helt gäng gäddor senare så kan jag helt klart rekommendera ett köp!
            Att det är rejält överklassat vet nog de flesta, jag kastar ca 120g som mest.
            Över 120g upplever jag det som svampigt och i princip helt trycklöst i kasten.
            Kanonspö för mellantunga beten med andra ord!

Kommentera

Och på Berras sportfiska sa de att det inte var överklassat!!! Io´m att jag har ett Edge, och jag vet att det är samma klingor! Mitt edgespö är nämligen överklassat! Köper inte ett spö som är klassat för 180gram om det blir svampigt över 100gram! Det ska bli svampigt vid kast över 180gram! (skulle ha det till att kasta tunga shadjiggar, tailbeten och wobblers med!) Då köper jag hellre powercasten som är klassad till 260 gram! Om den inte är alltför tung och påkig! Synd att det var underklassat, jag tyckte spöt var hur skönt som hellst i affären! Verkade ha ordentlig ryggrad i klingan åxå!
              Senast ändrad av ArcticDreamer; 2015-05-26, 16:06.

Kommentera

Nää, det får nog bli ett BFT roots 7,9 Jag vill ha ordentligt tryck i klingan! Har redan två spön som är perfekta till medeltunga beten!

Ps! Är det skillnad på Edge dynamic powercast och Westin dynamic powercast? Vad gäller ryggrad och hur tunga beten man kan slänga? Även om det är samma typ av klinga så kanske det skiljer sig lite!?

Kommentera

Ursprungligen postat av ArcticDreamer Visa inlägg
                  Nää, det får nog bli ett BFT roots 7,9 Jag vill ha ordentligt tryck i klingan! Har redan två spön som är perfekta till medeltunga beten!

Ps! Är det skillnad på Edge dynamic powercast och Westin dynamic powercast? Vad gäller ryggrad och hur tunga beten man kan slänga? Även om det är samma typ av klinga så kanske det skiljer sig lite!?
                  Tror du kommer bli nöjd med Roots 7'9. Jag har det själv och gillar det skarpt. Snabbt och lätt. Jag kastar sällan med beten över 120 gram, de är helt enkelt onödigt jobba att fiska med i mitt tycke, men jag tvivlar inte på att spöet gör ett bra jobb med beten uppåt 150 gram också. Tar man den nedre delen av skalan, som jag själv tycker är mer intressant, skulle jag säga att spöet funkar bra från 50 gram.

Kommentera

Låter alldeles perfekt! Jag kastar allt från 40grams Hi-lo upp till Shadjiggar, wobblers och tailbeten runt 150 gram!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                    14 svar
                    1 983 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11