Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Westin Dynamic Powershad 8'6 - 180g

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej Exxet!
    Spöt är ännu ofiskat, förväntansfull! Toppen är inte krallig utan mjukare i jämförelse med Powercast, mitt Esox Lucius 8' -150g eller Roots 9' -150g (typ) jag känt på, så 180g tar jag med en nypa, maxar ändå 150g. Ville ha ett mjukare spö än Esox som är amerikanskt stum med väl styv å krallig topp i min smak.

I jämförelse med mitt mycket toppmjuka Powercast 8' 40-130g haspel så är Powershad ett snäpp kraftigare, om det kommer att fortsätta upplevas så irl med 140g så är jag nöjd!

Kommentera

Inga mer tråkigheter med detta spö?
      Jag köpte idag ett sådant på mässan i Jönköping.
      Glad i hågen hamnar man i soffan med en kall och hittar denna illavarslande tråd...
      Har de blivit bättre eller är det bara att åka tillbaka och byta?

Kommentera

Inte vad jag hört/läst. Mitt är ännu oprövat och det köpte jag efter att ha läst denna tråd bara för att spöt verkar så rätt på flera andra sätt.

Nils Jonas här i tråden verkar fortfarande helnöjd, så även Stampe.
        Prova som jag tänker göra vetja, har du otur så kan du ju alltid reklamera!
        Senast ändrad av anteman; 2015-03-22, 00:54.

Kommentera

Jag fiskar med ett powercast. På mässan hade jag möjlighet att jämföra aktionerna i spöna. Powershaden är av någon oförklarig anledning mjukare än powercasten trots den betydligt högre klassningen. Powercasten kan beskrivas som ett spö med helaktion när powershaden istället påminner om ett jiggspö. Till "rätt" beten är nog spöt kanon men jag själv skulle inte fiska beten likt big mcrubber med det. Min gissning är att spöt är tänkt till beten som fiskar väldigt bottennära. Där kommer det nog till sin rätt! Hur som helst så hoppas jag att du blir nöjd.

Kommentera

Jag har fiskat i strax ett år med mitt nu, inget problem här. Jag kastar från ca 40g upp till 120g med mitt och gillar det. Det går att kasta tyngre men det känns inte rätt optimalt tycker jag.
            Om du läser längre upp i tråden så mailade jag westin flera gånger angående spöbrott och rykten men har fortfarande inte fått nått svar, riktigt dåligt av Westins! Precis som om dom ville lägga "locket på"
            Jag gillar mitt och tänker inte leta efter något annat!

Kommentera

Ja jag tycker det är makalöst nonchalant av tillverkare och generalagenter att inte ens svara på kunders frågor om deras produkter!

Kommentera

Några nyheter här? Fler knäckta spön? Något svar från Fairpoint?

Jag har fortsatt att fiska gummibeten runt 100g med mitt Powershad & det sitter fortfarande ihop. Kan inte säga att jag behandlat det försiktigare än andra spön.

Kommentera

Nä inget hört eller läst. Mitt Powershad funkar alltjämt upp till mitt max på 130-140g, peppar, peppar!

Kommentera

Mitt fungerar prima. Haft det sen i höstas.

Kommentera

Jag är sugen på den billigare varianten av detta spöt. W3 8.3". Är det samma klinga med billigare detaljer? Någon som provat den och kan säga nått om toppen på spöt? Spöbrott?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av MAW, 2014-11-12, 18:13
                      14 svar
                      1 983 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11