Ursprungligen postat av jorgen.mansson
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa upp era ambassadeurer
Collapse
X
-
Borde inte en olja med tjockare viskositet göra samma effekt.Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Det ska jag prova. Jag brukar ta bort lite trimm och se vilken kombination passar bäst, men har faktiskt aldrig tänkt på att bromsa systemet med orginal linspridaren.
Lägga på skruven innan linspridaren byts ut.
Kommentera
-
Tack, ska prova det innan jag byter linspridare.Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Borde inte en olja med tjockare viskositet göra samma effekt.
Lägga på skruven innan linspridaren byts ut.
Kommentera
-
Hur har det gått?Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Tack, ska prova det innan jag byter linspridare.
Kommentera
-
Förutom att jag plumsade i från båten igår rätt ner i plurret ha ha, så har det gått bra :-)Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
Hur har det gått?
Tog bort den keramiska knivbulten och drog på lite redlabel på skruven samt mellanhjulet, och det räckte. Tack för alla tips. Nu ska jag ut och fiska, blir flytväst även när båten står ankrad och inte bara till och från transport sträckan från och med nu :-)
Kommentera
-
Fy!Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
Förutom att jag plumsade i från båten igår rätt ner i plurret ha ha, så har det gått bra :-)
Tog bort den keramiska knivbulten och drog på lite redlabel på skruven samt mellanhjulet, och det räckte. Tack för alla tips. Nu ska jag ut och fiska, blir flytväst även när båten står ankrad och inte bara till och från transport sträckan från och med nu :-)
Jag ramla i för ca ett år sedan +12 i vattnet och jag var genomförkyld.
Bara lägga ut plast över skinnklädseln i bilen och gasa fullt hem.
Hade dock säkert en liter vatten i mattan på förarsidan.
Telefon åt helvete osv.
Skönt det gick bra och att rullen inte är nervös som ett nervvrak längre.
- Gillar 1
Kommentera
-
Olja på linspridar-skruven brukar inte fungera så bra, det är alldeles för extremt.
Den försvinner under första passet, betydligt bättre att fetta skruven med fett av något slag.
Det sitter på avsevärt längre och ger mjukare o tystare gång samtidigt.
Kommentera
-
Tja. Är det någon som vet vilka fördelar den nya abu spolen har jämnfört med dom äldre varianterna?
Har nämligen köpt en jb (den guld svarta) och vägde skillnaden på orginalspolen och Abu's nya svarta med lina och blev förvånad att den svarta vägde 2 g mindre och då saknas det en del lina upp till kanten.
Orginalspolen är fylld till 2mm under kanten så skulle den svarta spolen vara fylld snackar vi en viktskillnad på max 1g.
Jag har hört att Abu's nya spole är tillräckligt bra för att skippa trimspole osv, men skiten väger ju samma som den gamla (JB spolen).
Har redan trim till den rullen men vill behålla några av mina nyköpta rullar orginal. Så tänkte bara höra om det är någon som har förståt fördelarna med Abu's nya 25% lättare spole "väger samma med lina som den gamla spolen".
Kommentera
-
Som ni ser så är det inte en "kola våg" men ändå ganska exakt på grammet (ny kalibrerad).
Ser ut som en miss från Abu. Varför ska man kunna ha än mer lina när det redan var mer än tillräckligt innan. Helt meningslöst för dom flesta av oss.2 Foton
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Cobbar,cobbar på väggen där.
Säg mig vem som största ger.1 Foto-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2026-01-30, 13:55 -
-
av LordDanDå jag fick så bra hjälp med min rulle tidigare så tänkte jag chansen och se om de är någon som har...1 Foto
-
2026-01-03, 13:37 -
-
Svar till Visa upp era ambassadeurerav DonosoLägger upp en bild på min 6500 Pro Rocket. Använde den tidigare till torskfiske i Öresund, men när det...1 Foto
-
2025-07-14, 15:30 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
|
24 svar
2 365 visningar