Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tycker ni om den här då?

Kommentera

• Har köpt grejer till carolina, köpte en Flytkulan som man ska ha längst ner, hur fäster man den? Är det med flötes stopp? Så kan man justera den..?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Letho Visa inlägg
        Jag tycker det är geschäft och att det urholkar ett klassiskt varumärke, dock inget nytt under solen då det finns mängder med ”extremt limiterade upplagor” utgivna. Höj de generella priserna på rundgavlade rullar istället för att kränga sånt här bjäfs om det är svårt med lönsamheten, tycker jag. Titta på Rolex affärsmodell, som för övrigt gjort originaldesignen till klockan i lådan.

Kommentera

• Eftersom alla mina gamla inlägg här blev deletade(fick aldrigt svar av varför ock hur?) så lägger jag in en bild av min pålitliga Ambassadeur 5501 Pro Rocket black edition. Nuförtiden har jag dock börjat använda mera lågprofil rullar.

Click image for larger version

Name:	IMG_20210512_161132_resize_14.jpg
Views:	495
Size:	695,4 KB
ID:	2609783

3:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023
          1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2024
          1:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2025

Kommentera

• Så är vitrinskåpet uppe tillslut, rörigt efter flytten men fick igenom mitt önskemål att ha skåpet på en central plats. Click image for larger version

Name:	DSC_0030.JPG
Views:	487
Size:	1,43 MB
ID:	2610011Click image for larger version

Name:	DSC_0031.JPG
Views:	516
Size:	1,47 MB
ID:	2610012Click image for larger version

Name:	DSC_0033.JPG
Views:	491
Size:	2,20 MB
ID:	2610013
            Bifogade filer

Kommentera

• Så vackert att man nästan blir tårögd.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Piscantur stercore

Förbannat tjusigt!!

Blev det långa och segslitna förhandlingar ang placeringen?

Upp med rullarna var inga problem men placeringen hade vi lite diskussioner kring. Men gick väldigt smidigt trots att min fru är helt ointresserad av fiske och rullar. Bara skakar på huvudet.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wilier75 Visa inlägg
                  Så är vitrinskåpet uppe tillslut, rörigt efter flytten men fick igenom mitt önskemål att ha skåpet på en central plats. Click image for larger version  Name:	DSC_0030.JPG Views:	143 Size:	1,43 MB ID:	2610011Click image for larger version  Name:	DSC_0031.JPG Views:	143 Size:	1,47 MB ID:	2610012Click image for larger version  Name:	DSC_0033.JPG Views:	142 Size:	2,20 MB ID:	2610013

Snygg samling men tyvärr så ligger du lite i lä jämfört med en bekant down under (Australien)!
                  Kika runt i länken så får du se.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Var rädd om den kvinnan!

Min dito helt ointresserade sambo trodde jag hade kapitulerat på rullfronten, dock bedrog jag mig duktigt! Den utflyttade grabbens rum har renoverats, initialt hade jag långt framskridna planer på en mysig mancave med bla spöställ, bar och darttavla.
                    Av detta blev dock intet då hon i lönndom blixtsnabbt, och med väninnors hjälp på en och samma dag lyckades med konststycket att först vara på överdådig inköpsrunda på Ikea, och sen hinna montera skiten innan jag kom hem.

Det finns endast en liten yta på runt 800mm mot en vägg kvar, jag beordrades bryskt att införskaffa ett vitrinskåp att ställa dit och ha majoriteten av rullarna i….
                    Förvisso behöver jag mer glasytor, men vem vill ha rullar i ett rum jag typ aldrig är i?….
                    Ärendet är nu i förhalnings stadiet, men högsta instans verkar helt obeveklig….
                    Har du provat rullen ännu?
                    Click image for larger version

Name:	Dags för helg o fiske.jpg
Views:	226
Size:	109,4 KB
ID:	2610143
                    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Hej!

Nä det är ju inte direkt så att det vimlar av matchande fisk till den pjäsen här på våra breddgrader. Men blir de blåfenade lovliga så….
                      Hej,
                      Nej, det gör det inte men du kunde ju åka lite längre ut och prova fiska håkäring på 10-gradaren.
                      Det finns ju flera intressanta fiskarter där ute.
                      Det är bara att ni tar med er en stor båt el hyr en fiskare med båt.

Det är bara att du tackar o tar emot tipsen från expert och respekterad f. d. storfiskare.

/Stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Ambassadeur5000, 2007-04-14, 22:00
                      24 svar
                      2 355 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson