Visa upp era ambassadeurer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa upp era ambassadeurer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Piscantur stercore

    Lite nytt blod, där åtminstone den blås kulörkombo och bådas ”utsmyckningar” säkert kan få de ärevördiga Borgströmarna att rotera i sina gravar.
    Dock är de inte så vanliga på våra breddgrader, och jag kom över dom för en billig peng så…
    En bidragande faktor till köpet var att det medföljde två ABU 100 Years rullpåsar till 100 års Amba 65 raketer.
    Skulle behöva en dylik påse till, så om någon har en att avyttra så pm:a gärna!


    För övrigt känner jag mig nödgad att förtälja eder följande:
    Jag har kommit i privat kontakt med en i mitt tycke, mkt trevlig, gemytlig, och humoristisk forum medlem.
    Att vederbörande är lycklig innehavare av en icke oäven samling av ädla Ambassadeurer har givetvis haft en viss förbrödrande effekt i våra kontakter.
    Dock, och detta är en djupt smärtsam insikt gott folk, har en mörk och lömsk baksida hos denne medlem kommit till min kännedom!

    Denna baksida manifesterar sig på följande sätt:
    Vederbörande har inga som helst problem, elr för den delen inte heller några skrupler, beträffande att frossa i andras poster gällande rullporr i hyfsat antal.
    Men själv är medlemmen ytterst återhållsam vad gäller postning av egna rullar!
    Som undanglidande skäl till detta parasiterande beteende anges:
    Barn, hantverkare i hemmet, att det mest är stora Ambor, samt inte minst den oerhörda problematiken i att rullarna ju är i sina kartonger!

    Personligen köper jag rakt av argumentet att det inte är lämpligt att ha rullar synliga så länge hantverkarna håller på.
    Men därefter kan jag i sammanhanget inte se några förmildrande omständigheter till att inte bjuda oss andra på åtminstone några bilder av ex vis gamla ädla 70, som det ska finnas gott om.
    Vad har ni för åsikter kring detta gott folk?

    Med hänsyn tagen till medlemmens anonymitet väljer jag att kalla vederbörande för Mister X.
    Min egen högst personliga plan i ärendet är som följer:
    Händelsevis har jag några fler hyfsat nytillkomna Ambor och ngn på väg, som jag tänkte posta bilder på lite då och då. Min tanke är vid dessa tillfällen, om inte bot och bättring uppnåtts hos nämnde Mister X, att då med väl valda pikningar passa på att påminna om det rättrådiga i att delge oss andra sina skönheter.



    Off topic:
    På onsdag kväll i nästa vecka sker det så äntligen!
    Då beträder jag och dottern klassisk mark, den av de gamla Romarna skapade arenan Circus Maximus i Rom gäller.
    Mannen, myten, legenden, den eminente David Gilmour står på scen!
    Duktigt upplagt läge för episk upplevelse föreligger mao….



    Tror det blir svårt att locka fram "mister x"
    Är rädd för att hans skatt som verkligen är något extra är djupt förseglad långt ner i urberget och den kommer nog inte visas för offentligheten.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
    2 svar
    2 592 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg TomHiddleston  
    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40
    468 svar
    107 888 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Julle68
    av Julle68
     
    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
    3 369 svar
    236 268 visningar
    12 gillar
    Senaste inlägg engqvist  
    Startad av metspö, 2016-08-10, 09:18
    30 svar
    3 378 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg uffe62
    av uffe62
     
    Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01
    96 svar
    10 621 visningar
    5 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Arbetar...
    X